2022-12-08, 11:55
Medlem
notknapparens avatar
Jag förmodar att ågon redan länkat till artikeln, som nu är låst:

"Så pressar polisen i förhör – för erkännande om Tove"
//
"De fortsätter att neka – men enligt åklagaren har misstankarna växt sig starkare.

Nu pressas de båda att bemöta polisens utredningsfynd i förhören.
"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-pressar-polisen-i-forhor-for-erkannande-om-tove/

Någon som kan citera?
Märker att artiklarna skickas ut mitt i natten, för att snabbt låsas. Strategi.
Citera
2022-12-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

//
"De fortsätter att neka – men enligt åklagaren har misstankarna växt sig starkare.

"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-pressar-polisen-i-forhor-for-erkannande-om-tove/

Någon som kan citera?

Tyvärr har inte jag heller möjlighet att läsa och länka.

Jag tror förhörsledarna nått den punkt då det blir omöjligt att neka inblandning för tjejerna. Det som återstår då är att skylla på varandra. Som troligt ser jag att M under flera veckor succesivt lagt över skulden på J.

Intressant för mig blir hur J reagerar på bevisen och ett ev utpekande. Hon ser sig troligen som smartare än dom flesta och kanske gör ett försök att finta bort hela utredningen. Men mer troligt är nog att hon placerar M i dom luckor som finns.

Mitt tips är att tjejernas advokater inte kommer vara bästa vänner efter rättegången!
Citera
2022-12-08, 12:12
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

//

"

Någon som kan citera?

Förmodligen nyhetstorka, journalist KK har knappast insyn i vilka utredningsfynd som är aktuella i utredningen. Om föremålsfynd har gjorts så är de sekretessbelagda.
Citera
2022-12-08, 12:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om hon hårdnackat nekar, betyder det ju att hon även måste ljuga?
Jag tvivlar på att hon sitter tyst! Hon har visat på en god förmåga till att ljuga, även när det inte behövs.

Så, säkert kommer hon att säga att det är en vägen hon åker, iaf den natten. Hon kanske drar till med något om hon överbevisas med "tårtbiten", som kanske delvis är sant, men resten lögn.

Typ, jag jag var full och körde den vägen för polisen inte skulle ta mig och jag gjorde dumma beslut. Först tänkte jag sova över hos mamma men (bla bla) och då blev det pappa för att lgh var nerspydd. Men sen ville jag bara hem ändå...haha.

Vi får hoppas att alla lögner överbevisas på annat sätt, t ex genom uppkopplingar och övervakningsbilder.

Hon har säkert också startat hela berättelsen med "sin version" som man redan vet inte stämmer i vissa stycken.

Som sagt, rent av märkligt att en kompis även tror att en annan kompis är en mördare. Bara det är anmärkningsvärt att säga.
Ja, när M sa att hon trodde att J var inblandad, avslöjade hon sig med att veta mer.
Citera
2022-12-08, 12:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, det kan vara lite hur som...

Och grunden till det kan vara i sin tur något hos JJ som är helt stört.
Något som hotade hennes självbild, tänker jag.
Citera
2022-12-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Båda misstänkta säger att Tove lämnade lägenheten självmant, samtidigt som deras rörelsemönster ledde polisen till fyndplatsen där Tove hittades.
Det är ganska starka bevis.

Det får man säga Med utgångspunkt ifrån att dom är inblandade i dådet hittar man alltså Tove
Citera
2022-12-08, 12:41
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Precis som väntat! Rubriken återspeglar inte artikeln, utan är bara satt som lockbete.

Ja, det har varit tyst ett tag nu kring detta fall. Expressen/aftonbladet ser sin chans att få in pengar på grund av detta. Klassisk "Click-bait".

Jag skrev det tidigare, men allt pekar på att de har rätt personer i häktet. Det svåra blir nog att ta reda på vem som gjort vad.
Citera
2022-12-08, 13:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Ja, det har varit tyst ett tag nu kring detta fall. Expressen/aftonbladet ser sin chans att få in pengar på grund av detta. Klassisk "Click-bait".

Jag skrev det tidigare, men allt pekar på att de har rätt personer i häktet. Det svåra blir nog att ta reda på vem som gjort vad.
Polis och åklagare brukar väga sina ord på guldvåg och oftast ge mer antydningar och tvetydigheter än raka svar. Med det som utgångspunkt tror jag att åklagaren vet vem som gjort vad, eftersom han säger att han har en klar bild och båda är misstänkta på alla punkter.
Om någon osäkerhet eller tvekan rått hade han säkert formulerat sig annorlunda.
Citera
2022-12-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Polis och åklagare brukar väga sina ord på guldvåg och oftast ge mer antydningar och tvetydigheter än raka svar. Med det som utgångspunkt tror jag att åklagaren vet vem som gjort vad, eftersom han säger att han har en klar bild och båda är misstänkta på alla punkter.
Om någon osäkerhet eller tvekan rått hade han säkert formulerat sig annorlunda.

Åklagaren säger bara att dom nekar vilket troligen kommer framgå nästa vecka vid häktesförhandlingen. Med tanke på att dom båda har tillgång till media tänker han nog till en extra gång innan han släpper på uppgifter.
Citera
2022-12-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Åklagaren säger bara att dom nekar vilket troligen kommer framgå nästa vecka vid häktesförhandlingen. Med tanke på att dom båda har tillgång till media tänker han nog till en extra gång innan han släpper på uppgifter.
Tillgång till media, verkligen?
Citera
2022-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump

Ja, att de blev omhäktade kan man ta för att polisen "har på fötterna". Annars svårt att motivera en omhäktning.
Citera
2022-12-08, 13:57
Medlem
Vobblers avatar
Det känns som att de kommer att gå fria, de håller käften, och några tekniska bevis verkar inte finnas.
Blattar kan det det där med tystnadskultur. Släktingar har så klart hjälpt till att frakta bort kroppen.

Om de inte har hittat ett huvud i garderoben är de snart ute i det fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in