2022-12-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nej, det du påstår har inte bekräftats av någon. I så fall länka till sådana bekräftelser. Vad som sagts från vissa mediers sida, medier som du och dina gelikar vanligen och i andra fall kallar Fake News media, är att vissa av de emails, alltså endast några enskild kan ”antas” komma från Hunter Biden och därför kan det göras sannolikt att ”laptopen from hell” existerar.

Men de enda som utrett laptopen dvs FBI, och som nu haft den enda ”äkta” laptopen i sin ägo, dvs den som sagts lämnats in till reparatören, har varken bekräftat eller dementerat något innehåll i denna. Men vilket är klarlagt, deras undersökning av laptopen har inte föranlett någon vidare polisiär insats eller att något ärende lämnats vidare inom rättsväsendet. Vilket åtminstone för mig säger att det det finns något åtalbart på denna laptop. Men jag förstår att bland er foliehattar, QAnons och platta jordare, så är detta i stället ett tecken på en konspiration och jag kan leva med att en viss procent av befolkningen är s.k. crazies. Det hör liksom till.

Pågår en utredning i Delaware gällande Hunter Bidens brottslighet. Som framgår av artikeln i NYT används mail från laptopen i utredningen.

Citat:
Over the last two years, federal prosecutors in Delaware have issued scores of subpoenas for documents related to Hunter Biden’s foreign work and for bank accounts linked to him and his associates, including two formerly close business partners, Eric Schwerin and Devon Archer, according to people familiar with the investigation.

Last year, prosecutors interviewed Mr. Archer and subpoenaed him for documents and grand jury testimony, the people said. Mr. Archer, who was sentenced last month in an unrelated securities fraud case in which a decision to set aside his conviction was reversed, had served with Mr. Biden on Burisma’s board, starting in 2014.

People familiar with the investigation said prosecutors had examined emails between Mr. Biden, Mr. Archer and others about Burisma and other foreign business activity. Those emails were obtained by The New York Times from a cache of files that appears to have come from a laptop abandoned by Mr. Biden in a Delaware repair shop. The email and others in the cache were authenticated by people familiar with them and with the investigation.

In some of the emails, Mr. Biden displayed a familiarity with FARA, and a desire to avoid triggering it.

In one email to Mr. Archer in April 2014, Mr. Biden outlined his vision for working with Burisma. In the email, Hunter Biden indicated that the forthcoming announcement of a trip to Ukraine by Vice President Biden — who is referred to in the email as “my guy,” but not by name — should “be characterized as part of our advice and thinking — but what he will say and do is out of our hands.”

The announcement “could be a really good thing or it could end up creating too great an expectation. We need to temper expectations regarding that visit,” Hunter Biden wrote.

Vice President Biden traveled to Kyiv, the Ukrainian capital, about a week after the email.

In the same April 2014 email, Hunter Biden indicated that Burisma’s officials “need to know in no uncertain terms that we will not and cannot intervene directly with domestic policymakers, and that we need to abide by FARA and any other U.S. laws in the strictest sense across the board.”

He suggested enlisting the law firm where he worked at the time, Boies Schiller Flexner, to help Burisma through “direct discussions at state, energy and NSC,” referring to two cabinet departments and the National Security Council at the White House.

The firm “can devise a media plan and arrange for legal protections and mitigate U.S. domestic negative press regarding the current leadership if need be,” Mr. Biden wrote in the email.

Mr. Biden, Mr. Archer, Boies Schiller Flexner and Blue Star Strategies did not register under FARA on behalf of Burisma.

In another set of emails examined by prosecutors, Hunter Biden and Mr. Archer discussed inviting foreign business associates, including a Burisma executive, to a dinner in April 2015 at a Washington restaurant where Vice President Biden would stop by. It is not clear whether the Burisma executive attended the dinner, although the vice president did make an appearance, according to people familiar with the event.

Prosecutors also subpoenaed records related to a lawsuit brought by the former employee of Mr. Biden’s, Lunden Alexis Roberts, in Arkansas state court, according to her lawyer.

https://www.nytimes.com/2022/03/16/us/politics/hunter-biden-tax-bill-investigation.html

Dårarna i tråden som fortfarande tror att laptopen är manipulerad, kan gärna kontakta åklagare och utredarna i Delaware och meddela sina misstankar.
Citera
2022-12-07, 20:06
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
ROLF, sicka konstiga saker du skriver, och nej, det är du som tror FBI har manipulerat datorn.
Men visst är det komiskt att vi pratar om nått helt annat, så springer du till nonsens istället.

Det bästa av allt, detta är en försvarsadvokats önskedröm att ha en laptopp som varit ute på vift och utanför hunters kontroll.
Och där faller bevisvärdet för laptoppen i sig helt och hållet, och det är först om man korrelerar med fakta på andra ställen, men då är laptoppen också ointressant.

Och nej, allt material kan aldrig bli verifierat i en sådan här situation, enda man kan komma fram att den varit i hunters ägor.
Du har stora problem att förstå att laptoppen har problem, men inte mig emot då alla som är inblandade ser den problematiken som ett problem för laptoppen.
Men lugnt, du försöker hävda samma fel igen och tror något går på det.

Men any day now?

De verkar inte fatta att efter två år är det redan över, för any day now är nu två år.

Det är också imponerande att de vägrar se problematiken med laptoppen, som de tror går låtsas bort.
Men antar därför de får allt med rättsväsendet fel och med tanke på missen även här.
Att jag skulle tro det? Varför skulle jag tro det? Du är ju den som påstår att laptoppen har varit i många händer trots att den inte har det, som tror att man inte kan verifiera mail med att... Kontakta mottagaren. Du är bokstavligen den enda jag har sett som påstår det finns problem och detta enbart för att föda ditt eget ego och upprepa samma sak om och om igen. Är det ditt "copium", ditt sätt att hantera faktumet att du har fel?
Citera
2022-12-07, 20:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bobulinski ger sin förklaring, FBI-agenten Timothy Thibault valde av någon anledning att inte utreda uppgifterna från Bobulinski:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11282895/Hunter-Bidens-ex-business-partner-claims-FBI-altered-history-handling-laptop-revelations.html

Så brukar det gå till när det inte finns tillräckligt med bevis för att utreda ett påstått brott.
Citera
2022-12-07, 20:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Extra festligt att tokvänstern jobbar övertid på sin propaganda-site Wikipedia, för att radera alla omnämnanden av det som nu avslöjats från Twitter.

Sorry klyban, det är över. Ni försökte, men det gick inte.
Citera
2022-12-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Så brukar det gå till när det inte finns tillräckligt med bevis för att utreda ett påstått brott.

Eller när FBI är genomkorrupt, eller nej sånt skulle väl bara hända i Ryssland om jag får gissa vad du har för fantasier.

Du kanske känner igen namnet James Baker, du kan ju läsa på lite av vad som framkommit det senaste. Men du vill inte förstå, bara förstöra diskussionen med dina skräpinlägg istället för att städa upp och komma till rätta.

Smuts.
Citera
2022-12-07, 22:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Eller när FBI är genomkorrupt, eller nej sånt skulle väl bara hända i Ryssland om jag får gissa vad du har för fantasier.

Du kanske känner igen namnet James Baker, du kan ju läsa på lite av vad som framkommit det senaste. Men du vill inte förstå, bara förstöra diskussionen med dina skräpinlägg istället för att städa upp och komma till rätta.

Smuts.

Såklart! När domstolar inte vill döma till Donald Trumps fördel angående valfusk och när FBI inte ser någon anledning till att starta en utredning på grund av bristande bevis eller att det inte finns något brott över huvud taget, då är alla korrupta! Vilken enkel förklaring. Men, klart du mår dåligt över att ingenting händer när du tror att det inte finns på kartan att det här med Bidens dator inte är någon stor grej alls.

James Baker hade ett jobb innan han började på twitter, när han började på twitter så ville Baker ta det säkra före det osäkra. Inte så chockerande enligt mig med tanke på hans jobb.
Citera
2022-12-07, 22:43
Medlem
Citat:
Såklart! När domstolar inte vill döma till Donald Trumps fördel angående valfusk och när FBI inte ser någon anledning till att starta en utredning på grund av bristande bevis eller att det inte finns något brott över huvud taget, då är alla korrupta! Vilken enkel förklaring. Men, klart du mår dåligt över att ingenting händer när du tror att det inte finns på kartan att det här med Bidens dator inte är någon stor grej alls.

James Baker hade ett jobb innan han började på twitter, när han började på twitter så ville Baker ta det säkra före det osäkra. Inte så chockerande enligt mig med tanke på hans jobb.

Har inte sagt ett skit om vad någon domstol ska döma någonting, är det månne TDS som visar sitt uttjatade tryne?

Jag mår hur bra som helst, detta har inte ens börjat och du är redan på repen

James Baker har senaste tiden valt att ligga som en sluss för vilken information journalisterna fått granska i detta sammanhang vilket är anmärkningsvärt i sig men hans band till FBI är så uppenbart att t.o.m du borde se problemet.

Men för all del, vrid och vänd bäst du vill så det passar "narrativet" och dina uppdragsgivare.

Smuts.
Senast redigerad av throwawayaccount1 2022-12-07 kl. 22:45.
Citera
2022-12-07, 22:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Har inte sagt ett skit om vad någon domstol ska döma någonting, är det månne TDS som visar sitt uttjatade tryne?

Jag mår hur bra som helst, detta har inte ens börjat och du är redan på repen

James Baker har senaste tiden valt att ligga som en sluss för vilken information journalisterna fått granska i detta sammanhang vilket är anmärkningsvärt i sig men hans band till FBI är så uppenbart att t.o.m du borde se problemet.

Men för all del, vrid och vänd bäst du vill så det passar "narrativet" och dina uppdragsgivare.

Smuts.

Den enda TDS jag ser är alla som tjatar om Hunter Biden och nu, James Baker. Jag vet inte när Donald Trump började prata om Hunter och den här tråden startades 2020-10-24. Men självklart, att Trump inte kunde utreda saken och sätta dit Bidens med hjälp av FBI och Christopher Wray är för att just FBI och Christopher Wray är genomkorrupta. Sån jävla otur att Trump handplockade ännu en korrupt person för ännu ett viktigt jobb.
Citera
2022-12-07, 22:59
Medlem
Citat:
Den enda TDS jag ser är alla som tjatar om Hunter Biden och nu, James Baker. Jag vet inte när Donald Trump började prata om Hunter och den här tråden startades 2020-10-24. Men självklart, att Trump inte kunde utreda saken och sätta dit Bidens med hjälp av FBI och Christopher Wray är för att just FBI och Christopher Wray är genomkorrupta. Sån jävla otur att Trump handplockade ännu en korrupt person för ännu ett viktigt jobb.

Det är du som inte kan sluta nämna Trump, ett av signalementen för någon som lider av TDS.

Jag rekommenderar dig att ta en titt i spegeln för att få en klar bild av detta fenomen.

Trodde vi snackade om James Baker men du måste tydligen flytta målstolparna ända bak till 2019 för att få någon "poäng" igenom.

Seså, ta sista ordet nu så du känner att du vann denna omgången.

Smutstrosa.
Senast redigerad av throwawayaccount1 2022-12-07 kl. 23:02.
Citera
2022-12-07, 23:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det är du som inte kan sluta nämna Trump, ett av signalementen för någon som lider av TDS.

Jag rekommenderar dig att ta en titt i spegeln för att få en klar bild av detta fenomen.

Trodde vi snackade om James Baker men du måste tydligen flytta målstolparna ända bak till 2019 för att få någon "poäng" igenom.

Seså, ta sista ordet nu så du känner att du vann denna omgången.

Smutstrosa.

Vet du vem som drog i gång kritiken mot Hunter Biden? Jo, Trump. Visste du inte det? 2019 så lämnades allt angående Hunter Biden till FBI, ingenting har hänt. Men förstår att i ditt TDS-sinne så handlar det om korruption.
Citera
2022-12-08, 06:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Att jag skulle tro det? Varför skulle jag tro det? Du är ju den som påstår att laptoppen har varit i många händer trots att den inte har det, som tror att man inte kan verifiera mail med att... Kontakta mottagaren. Du är bokstavligen den enda jag har sett som påstår det finns problem och detta enbart för att föda ditt eget ego och upprepa samma sak om och om igen. Är det ditt "copium", ditt sätt att hantera faktumet att du har fel?
Vi alla vet den inte har varit i hunters ägo i fullo tills beslaget, därmed blir detta ett bevis som inte har mycket vikt bakom sig.
Och den försvarsadvokat som inte skulle jubla över ett så uppenbart perfekt försvar att laptoppen inte varit under hunters kontroll, det är en dröm för en försvarsadvokat och en mardröm för en åklagare.

Och dator kan mycket väl ha planterat material, det är något du aldrig kan veta om det är gjort riktigt.
SÅ bevisvärdet är inget innan man kan korrelera det med annan fakta, och det har vi inte ens sett.
Så nått säger mig du kommer få vänta länge länge på något som inte verkar ske alls, för två är är lång tid att inte komma fram till ens en snudd av åtal eller ens åtgärder för en utredning.
Och den avsaknaden berättar allt vi behöver veta om vad som kommer att ske.

Men any day now två år senare, så inser man any day now aldrig sker..
Och vad det skulle ha med politiken och göra, det är en så djup och svårlöst gåta att TDS-trumpnissarna har slutat att svara på detta.(Jag bara antar de skäms, då det är snart any decade now.)

Kanske du ska titta på bevisvärden och sen lära dig nått och sen återkomma, för nu blir det bara komiskt istället.
Och vad som är fel i detta kommer du aldrig komma till.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Extra festligt att tokvänstern jobbar övertid på sin propaganda-site Wikipedia, för att radera alla omnämnanden av det som nu avslöjats från Twitter.

Sorry klyban, det är över. Ni försökte, men det gick inte.
Ändå är inte any day now här än
Men, jaja, kanske på fredag?

Undrar varför något så självklart, så står vi bara här med tomma ord utan substans för nått framåt.
Visst är det intressant, för det tycker jag.

Any day now?
Hur många år till menar du den dagen är bort?
Senast redigerad av klyban 2022-12-08 kl. 06:29.
Citera
2022-12-08, 09:07
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
En uppmärksam person kan se ganska lätt på Twitchy att han saknar något mellan öronen. Vad annars kan få en högerbliven testikelsolare som Cocaine Donny att påstå att denna icke-nyhet skulle vara intressant för andra än QAnon-sekten (som han livnär sig på)?

Junior is upset today that the media isn’t treating Hunter Biden’s laptop as a major story.

Ser även att Rudy Giulianis vän är häktad i sin frånvaro för bland annat pengatvätt. Andrii Derkach heter han, och han blev känd där ett tag för att ha lovat världen fler Hunter-laptops med gruvligt innehåll i. Så blev det aldrig, men konspiratörernas vänskap skulle dock bestå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in