2022-12-07, 19:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja så kan det ha varit.

Vad exakt var det för otroheter som triggade JJs aggressivitet och svartsjuka?

Det förekom anklagelser om otrohet i båda riktningar, samt hot om desamma. Hoten i sig om avslöjande är väl egentligen mer relevant. Inget bekräftat om sanningshalten i hoten. Däremot bekräftat av gemensamma vänner till T, J - att konflikten pågick över tid. *

Det i kombination med att T tog sin nära vän i försvar, som exkluderades på fest av J. Ts nära väns pojkvän är / var Js ex' barndomsvän (som blev inbjuden).
Inte helt otippat, att bråket på Nöjet före mordet, kanske kan ha handlat om någotdera.

*podden Försvunnen, del. 5.
Citera
2022-12-07, 19:20
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon i tråden föreslog att bäddsoffan (som JJ har) kan ha gett ifrån sig bullrande ljud om de försökte dra ut extrabädden, som sitter undertill.

VET vi att hon har en bäddsoffa?
Nu har vi en pappa som är f d elitsoldat, en mordisk granne, en lerpöl nedanför en balkong, en konstigt parkerad cykel, en Donkenmåltid som är alldeles för liten och en bullrande bäddsoffa.
Vad blir nästa? Kylskåpet åkte i golvet när JJ öppnade det för att ta fram öl åt sig och T?
Förresten; var det inte något med en brandstege också, som var deformerad så det såg ut som en kropp fallit på den...
Citera
2022-12-07, 19:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Med risk för att bli hånad måste jag ändå kommentera nåt så dumt som att nån/några framför teorin att Tove ska ha begått suicid i JJ:s lägenhet,och därför kör dom ut henne i skogen, dumpar henne långt utanför stan.
Eller ännu värre att hon åkt dit ut där hon hittades för att begå suicid…

Måste säga att det är oerhört dumt spekulerat.
Menar du att jag påstod det? I så fall uttryckte jag mig väldigt oklart. Jag har aldrig haft en tanke åt det hållet.
Citera
2022-12-07, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan inte hundraprocentigt lita på mitt minne, men jag studsade till av infon och har känt mig säker på att jag hört eller läst det.
Notknapparen har förnämligt samlat ihop inläggen runt fyndet och i länken om pressträffen läste jag att det stod brott, liksom du påpekar.
Det är tänkbart att jag då satte likhetstecken mellan brott och mord - om det inte är suicid är det mord för T hamnar inte där av en olyckshändelse, svart eller vitt. Att polisen kanske bara syftade på gravfridsbrott, slog mig inte förrän nu.
Förmodligen är det väl då så, att jag gjort en övertolkning.

Jag tänker att du kanske kan ha tänkt att utredningen fem dagar efter fyndet av Tove, ändrar om misstankarna i utredningen till att utökas till även mord och gravfridsbrott, från att tidigare bara gälla människorov.

Då hade ju ingen sagt att det handlade om mord, även om det naturligtvis var det som alla tänkte.

Kan det inte vara så?

https://sverigesradio.se/artikel/nu-utreds-mord-efter-toves-dod
Citera
2022-12-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rulle - åklagaren - verkar ju inkompitent. Senaste jag hörde att rättegången skulle starta den 15:e dec.
Men Rulle som haft flickorna inom sin hank och stör mycket längre än nödvändigt menar att han icke är "klar" än.

Men Fan. Hans polisdistrikt hade ju fått förstärkning från annat håll. Om det var den mordexperter, varför lät han inte dessa experter förhöra flickorna när hans eget folk inte tycks åstadkomma nånting? Nu pekar det åt att han tänker hålla flickorna häktade över jul.

Det pekar emot nyår också. Detta är hans egen del av makten här i världen och han missbrukar den. Man börjar ana att han njuter av att ha flickungarna instängda och i fängsligt förvar. Det kommer att bli dyrt för rättsväsendet att betala skadestånd för häktade under långa tidsrymder. Du och jag får betala.

Oh vilken mäktig människa. Känner du beundran för skithögen?

Nej, men jag beundrar att man kan beskylla en person för att vara inkompetent genom att kalla denne "inkompitent" 🙄
Citera
2022-12-07, 19:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Personligen tror jag det är grepen som är den skyldige, i maskopi med den röda påsen

Slog mig nu att de kanske åkte ut till stallet alla 3 tjejer ?

JJ gick upp innan donken och tog TT;s telefon för att försöka radera/stalka lite skit, när hon ändå skulle iväg en sväng ???

Hon kanske blev ihjälslagen på gården med Grepen ???

Dumpad från hästryggen i granskogen ?

Sen vill JJ ha en liten sovregnibild på grepJäkeln...

Haha Det slutar nog med att det är grepen iaf
Citera
2022-12-07, 19:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tänker att du kanske kan ha tänkt att utredningen fem dagar efter fyndet av Tove, ändrar om misstankarna i utredningen till att utökas till även mord och gravfridsbrott, från att tidigare bara gälla människorov.

Då hade ju ingen sagt att det handlade om mord, även om det naturligtvis var det som alla tänkte.

Kan det inte vara så?

https://sverigesradio.se/artikel/nu-utreds-mord-efter-toves-dod
Nej, jag studsade direkt. Och tydligen var jag inte helt ute och cyklade, för även Matamata hade läst det. Förmodligen blev det sedan snabbt redigerat, då det säkert inte var meningen att det skulle läcka ut eller att det var en missuppfattning. .
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Svårt att veta om det var en läckande polis eller en tidningsanka
Citera
2022-12-07, 20:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, jag studsade direkt. Och tydligen var jag inte helt ute och cyklade, för även Matamata hade läst det. Förmodligen blev det sedan snabbt redigerat, då det säkert inte var meningen att det skulle läcka ut eller att det var en missuppfattning. .
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Svårt att veta om det var en läckande polis eller en tidningsanka

Det enda raka är väl att gå igenom tråden dagarna som följer fyndet av Tove. Kolla ev länkar och kommentarer runt den 3-5 november typ.

Jag vet att det var lite förvirrring runt omrubriceringarna vid tiden när omrubriceringarna kom för brotten (ej för misstankegraden för tjejerna alltså). Det verkade då som vissa journalister blandade ihop begreppen och det ledde till en massa spekulationer i tråden som jag minns det. Men det var alltså så sen som 7-8 nov alltså.
Citera
2022-12-07, 21:16
Medlem
Tycker de gått lite för lång tid nu. Inte för att utredarna ska springa till pressen direkt. Men något borde läckt ut, så här lång tid ska de inte ta för att få en avslutande rapport från NFC
Citera
2022-12-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rulle - åklagaren - verkar ju inkompitent. Senaste jag hörde att rättegången skulle starta den 15:e dec.
Men Rulle som haft flickorna inom sin hank och stör mycket längre än nödvändigt menar att han icke är "klar" än.

Men Fan. Hans polisdistrikt hade ju fått förstärkning från annat håll. Om det var den mordexperter, varför lät han inte dessa experter förhöra flickorna när hans eget folk inte tycks åstadkomma nånting? Nu pekar det åt att han tänker hålla flickorna häktade över jul.

Det pekar emot nyår också. Detta är hans egen del av makten här i världen och han missbrukar den. Man börjar ana att han njuter av att ha flickungarna instängda och i fängsligt förvar. Det kommer att bli dyrt för rättsväsendet att betala skadestånd för häktade under långa tidsrymder. Du och jag får betala.

Oh vilken mäktig människa. Känner du beundran för skithögen?
Skulle det visa sig att flickorna är oskyldiga så är nog det värsta de osanningar som som spridits
av personer som inte känner de två flickorna..

.
Citera
2022-12-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
En normal förundersökning gällande mord tar 6-8 månader innan rättegången startar.
Du har rätt. I Skellefteå tog det ca 3 månader och då hade polisen koll på vem förövaren på Morö backe var redan samma kväll. 6-8 månader är absolut inget ovanligt. Förstår inte hur man kan tycka att det borde gå fortare.
Citera
2022-12-07, 21:48
Medlem
Haha asså ni e är för roliga. Tove försvann i oktober och ni tycker de har gått lång tid för att åtalet ska väckas.

Redan innan det ”nya Sverige” med överbelastning på rättsväsendet så tog sånna här utredningar lång tid.

En enkel gissning kan vara att man inväntar svar från NFC av olika teknisk bevisning, de kanske inte kommit in i flickornas telefoner och måste skicka dom utomlands etc.

Kom ihåg att hela playa skiten tog 2,5 år innan rättegången mot Jonas Oredsson började. Skulle gissa att åtal väcks fram mot våren, februari-april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in