2022-12-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Det intressanta i denna länk är ju kommentaren under (jag har inte sett länken tidigare!) där det stod.

"Det skulle nog hellre i sådana fall vara att misstankarna har blivit svagare är min juridiska uppfattning. Detta då det redan letats där Tove blev funnen. Detta tyder på att det kan finnas en annan gärningsman och som vi vet så kommer den inkompetenta polisen att inte utreda det."
Undrar vem som skrev detta?
Någon med noll koll.
Citera
2022-12-07, 18:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Du minns rätt, så fort hon hittades stod det mord i någon tidning. Det minns jag också, för jag hajade också till. Uppfattningen man fick var att en polis hade sagt det. Nu så här i efterhand, eftersom det inte går att hitta något om det, så var det väl någon gröngöling som kläckte ur sig det till pressen. Möjligt är ju att det fanns tydliga tecken på att hon inte lagt sig där själv, och att man då antog mord.
Jaha, jag som började tvivla på mig själv. Då kan man undra om "läckan" var på plats och något var väldigt uppenbart, eller om det var läckans egen slutsats utifrån hörsägen.
Det är alltid intressant när någon försäger sig, men i detta fallet kan det vara vilket som.
Citera
2022-12-07, 18:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SKa erkänna: jag upprepar detta med bäddsoffan som en annan postare skrev om. Igår tror jag det var.
Då har vi snart en trådsanning, för den postaren spekulerade väl bara?
Citera
2022-12-07, 18:17
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Du är inte tjatig finns bl.a här: https://headtopics.com/se/klagaren-om-haktade-kvinnorna-misstankarna-har-starkts-31296835

Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Det intressanta i denna länk är ju kommentaren under (jag har inte sett länken tidigare!) där det stod.

"Det skulle nog hellre i sådana fall vara att misstankarna har blivit svagare är min juridiska uppfattning. Detta då det redan letats där Tove blev funnen. Detta tyder på att det kan finnas en annan gärningsman och som vi vet så kommer den inkompetenta polisen att inte utreda det."
Undrar vem som skrev detta?

Jag förstår att du vill komma till att kroppen dumpats där senare av en annan GM.Fast finns det någon som helst trovärdig information om att man letat på FP tidigare?. Tror inte det och då blir kommentaren meningslös. Men du får gärna motbevisa mig.
Citera
2022-12-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då har vi snart en trådsanning, för den postaren spekulerade väl bara?

Kanske det, jag vet inte. Det var inte alls bra av mig att skriva den där onelinern.
Citera
2022-12-07, 18:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Kanske det, jag vet inte. Det var inte alls bra av mig att skriva den där onelinern.
Sån't händer, pennan (fingret) springer före tanken.
Citera
2022-12-07, 18:36
Medlem
Citat:
Det är bara en droppe i den stora flodvåg av rykten som skrivits,så din kommentar har inte heller anammats av gemene man i tråden.
Jag läste inlägget och skribenten verkade faktiskt veta detta.
Hursomhelst så hotades denne skribent med att varnas för att hen trollade
så mycket som trollas så är det konstigt att inte acceptera denna soff- nyhet.
I en liten enrummare så passar en sådan möbel in..
Citera
2022-12-07, 18:43
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är bara en droppe i den stora flodvåg av rykten som skrivits,så din kommentar har inte heller anammats av gemene man i tråden.
Jag läste inlägget och skribenten verkade faktiskt veta detta.
Hursomhelst så hotades denne skribent med att varnas för att hen trollade
så mycket som trollas så är det konstigt att inte acceptera denna soff- nyhet.
I en liten enrummare så passar en sådan möbel in..

Och satan i gatan vilken usel kvalite denna bäddsoffa i så fall måste haft som dunsar och hamrar ljudligt i 5-10 min och väcker ett helt hus. Är den köpt hos Galne Gunnar möjligen?.
Citera
2022-12-07, 18:47
Medlem
Polisen kanske går flera år tillbaka i chattkonversationer för mgm för att se om något hot förekommit tidigare sånt tar tid om den är raderad
Citera
2022-12-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan inte hundraprocentigt lita på mitt minne, men jag studsade till av infon och har känt mig säker på att jag hört eller läst det.
Notknapparen har förnämligt samlat ihop inläggen runt fyndet och i länken om pressträffen läste jag att det stod brott, liksom du påpekar.
Det är tänkbart att jag då satte likhetstecken mellan brott och mord - om det inte är suicid är det mord för T hamnar inte där av en olyckshändelse, svart eller vitt. Att polisen kanske bara syftade på gravfridsbrott, slog mig inte förrän nu.
Förmodligen är det väl då så, att jag gjort en övertolkning.

Med risk för att bli hånad måste jag ändå kommentera nåt så dumt som att nån/några framför teorin att Tove ska ha begått suicid i JJ:s lägenhet,och därför kör dom ut henne i skogen, dumpar henne långt utanför stan.
Eller ännu värre att hon åkt dit ut där hon hittades för att begå suicid…

Måste säga att det är oerhört dumt spekulerat.
Citera
2022-12-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vetlandaposten igår, som alla artiklar där, låst:

"Rättsläkaren: Därför kan obduktioner dra ut på tiden
”Vi försöker prioritera ärenden efter dialog med polisen.”
"

Det är inte så konstigt att det är locket på, eftersom det ännu bara gått någon månad sedan Tove hittades och ca 1, 5 månad sedan hon försvann.

Jag vet att vid fallet med Lena W fick anhöriga inte tillbaka kroppen inom den lagstadgade tidsramen för när en död person måste begravas. Vi vet ju inte varför, men man får förmoda att det hade att göra med både utredningsmässiga aspekter som prioritering/köer på rättsmedicin.

Minns inte detaljer längre, men vet att man efter analyssvar skickade in nya efter det. Man måste prioritera hårt till NFC och även om man skulle vilja skicka in alla tusen prover man har tagit, är det ogörligt.

Bara som exempel.

Kan förstå att NFC har mycket att göra.
Det borde ändå vara prioriterat när det gäller att anhöriga ska kunna få ett värdigt avslut inom rimlig tid, att kunna få sörja i lugn o ro
Citera
2022-12-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Personligen tror jag det är grepen som är den skyldige, i maskopi med den röda påsen
jag vet att polisen går grundligt tillväga för att utesluta el bekräfta att brott begåtts.
Vid dödsfall där ingen tydlig dödsorsak finns, så rubricerar man dödsfallet som brottsutredning
detta för att få tillgång till reserser/personal och all möjlig detaljerad teknisk expertis.
Tove rapporterades som saknad, och de sista som uppgavs ha sett och umgåtts med henne innan försvinnandet är dessa två häktade flickor. Det är fortfarande oklart för allmänheten
vilka skäl som gör att de misstänks, då inte mycket sipprar från utredningen,
men indicier som pekar mot de två häktades inblandning finns
eftersom de fortfarande befinner sig i förvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in