2022-12-07, 16:22
Medlem
Pythia_88s avatar
I P7:an lägger MH skulden på JJ, det skulle vara intressant att veta hur JJ reagerat på det när förhörsledarna konfronterar JJ med vad MH säger.
Om vi utgår från att allt tjejerna säger och det som står i P7 vem pekar det främst mot med tanke på deras bakgrund med diagnoser, alkohol- och narkotikamissbruk, vanföreställningar, inbillade demoner och självmordsförsök/strypning?
Citera
2022-12-07, 16:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Inte alls ovanligt att det tar betydligt mer än två månader i mordfall, vi får nog vänta på fup och rättegång tills i vår skulle jag tro.

Rättegången ska nog knappast beräknas starta 15 december, utan att det är ny häktesförhandling då, vilket sker var 14e dag eller liknande tills förundersökningen är klar.

Tack för att du orkade svara på ett ovanligt dumt och felaktigt inlägg. Värt att rätta till. Bra att vi har lite hjärnsubstans i tråden kvar.

Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2022-12-07, 16:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Tror inte jag! Vildsvin hade ätit upp det mesta så fort de hade hittat kroppen. Och på vintern luktar det inte mycket samt att när våren närmar sig så startar förruttnelse fort.
Och det är ofta det luktar dött när man är i skogen då diverse djur dör av olika anledningar.
Så inte alls säkert att det hade luktat något alls.

Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Japp, en flock vildsvin rensar upp ett kadaver jävligt fort. De bryr sig inte om vilken art det är, käkar till och med upp sina egna när de dött.

Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Precis! Det är därför de inget hittar även om de vet platsen där en kropp blivit dumpad! De äter upp ALLtT men det verkar inte många känna till.

Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vildsvin äter inte människor eller större djur överhuvudtaget

Jo, vildsvin och grisar äter i princip vad som helst, ex råttor, sorkar, möss och mask, det är därför de plöjer upp jorden så förbaskat, "bökar".

Och ingen av er verkar ju ha hört när en flock vildsvin (de kan vara en stor flock runt 50 stycken) kalasar på något, det låter som en fjortisfest......skrik och gap. Det hörs lång väg.

Så de som bor runt omkring fyndplatsen hade blivit varse att något låg i skogen, och det är jaktmarker också, så extra koll då och hundar.

Nej, förr eller senare hade hon hittats ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Inte alls ovanligt att det tar betydligt mer än två månader i mordfall, vi får nog vänta på fup och rättegång tills i vår skulle jag tro.

Rättegången ska nog knappast beräknas starta 15 december, utan att det är ny häktesförhandling då, vilket sker var 14e dag eller liknande tills förundersökningen är klar.

Åklagaren har redan gått ut i media att det bara blir omhäktesförhandling den 15 december, enligt MSN Nyheter eller vad de heter.
Citera
2022-12-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
I P7:an lägger MH skulden på JJ, det skulle vara intressant att veta hur JJ reagerat på det när förhörsledarna konfronterar JJ med vad MH säger.
Om vi utgår från att allt tjejerna säger och det som står i P7 vem pekar det främst mot med tanke på deras bakgrund med diagnoser, alkohol- och narkotikamissbruk, vanföreställningar, inbillade demoner och självmordsförsök/strypning?

Jadu, jag vet inte om det finns några kända kopplingar mellan självskadebeteende och mord.
Däremot manipulation och avsaknad av känslor, spärrar skulle kunna tänkas som troligt
Citera
2022-12-07, 16:36
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har bestämt för mig att polisen gick ut med att T blivit mördad direkt, vilket jag reagerade starkt på. Hur kunde de se det så tydligt?
Om infon kommit först efter preliminärutlåtandet, vore det inget märkligt.

Vill bara rätta dig då det blir så mkt desinformation. Polisen har inte gått ut direkt efter fyndet med att T blivit mördad.

Man sa enbart "Fyndet innebär att misstankarna har stärkts för de misstänktas inblandning i försvinnandet och att brott ligger bakom".
Citera
2022-12-07, 16:41
Medlem
Har lite frågor angående FP, är den högt, torrt belägen`? finns diken längs vägen där? om , var de torra eller fannsdet vatten i dom?
Citera
2022-12-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Vill bara rätta dig då det blir så mkt desinformation. Polisen har inte gått ut direkt efter fyndet med att T blivit mördad.

Man sa enbart "Fyndet innebär att misstankarna har stärkts för de misstänktas inblandning i försvinnandet och att brott ligger bakom".

Nej jag tror dom även ändrade brottsrubriceringen till mord i mden vevan? Eller jag kan ha fel
Citera
2022-12-07, 16:51
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Nu upplevs jag säkert som tjatig men har du möjlighet att länka till detta uttalande polisen har gjort?
Citera
2022-12-07, 16:52
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag tror dom även ändrade brottsrubriceringen till mord i mden vevan? Eller jag kan ha fel

Kroppen hittades 2/11, först ca 2 veckor senare i samband med omhäktning blev mord aktuellt.
Citera
2022-12-07, 16:58
Medlem
Citat:
Kroppen hittades 2/11, först ca 2 veckor senare i samband med omhäktning blev mord aktuellt.

Ja och då hade man väl inte fått någon obduktionsrapport? så det var väl uppenbart när dom väl hittade kroppen att Tove blivit mördad, ev någon preliminär rapport som pekade på detta senare iofs
Citera
2022-12-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men snälla rara, kom inte med ännu mer desinformation!

Läs i sammanfattningen om mobilens rörelser under natten. Så slipper vi fler lögner. Du är ökänd för att sprida desinformation i olika kriminaltrådar.

Ja, det behövs bara två prickar för att en okänd person blir ökänd...
Citera
2022-12-07, 17:00
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nu upplevs jag säkert som tjatig men har du möjlighet att länka till detta uttalande polisen har gjort?
Du är inte tjatig finns bl.a här: https://headtopics.com/se/klagaren-om-haktade-kvinnorna-misstankarna-har-starkts-31296835
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in