2022-12-07, 18:10
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RattHaverist
Cnn är ingen pålitlig källa, bättre än så kan du!

Ok, CNN ljuger
Det står i artikeln att nyheten kommer från BelTA, Sök själv jag kan inte ditt språk.
https://www.belta.by/
Citera
2022-12-07, 18:13
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Du hittade på alltså?

Vad får du ut av att sitta här och sprida falsk information?

Det verkar sjukt! Sök hjälp!
Det är varken påhittat eller sant, än. Det är en teori, Putin har misbedömt innan, han kan göra det igen.
Citera
2022-12-07, 18:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Samtliga stora aktörer i exempelvis WW2 får man ju säga på någon tidpunkt gjorde extremt grava felbedömningar, utom USA.
Tippar att gemene amerikan anser att det var en grav felbedömning att lämna Pearl Harbor obevakat…

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nästan alla spelade sin hand dåligt. Även Sovjet, trots att slutresultatet blev "bra" för dem.
Livet var piss för folket under Sovjet-tiden. Människor ”försvann”, skickades till Gulag, mördades, svalt, och livet var generellt vedervärdigt. Det blev inget bra slutresultat för Sovjets del.
Citera
Medlem
Stackars Lavrov tycker att en WC för både män och kvinnor är omänskligt. Tror det dör färre pga detta än i ett invasion krig.
Citera
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Han har alltid haft fel om hur väst ska svara. Han förstår bara inte hur vi ser på saker, han är en 70år gammal f.d kgb officer som växte upp med att hata väst och usa. Även om han får fakta om att Polen är starkare än Ryssland så kommer inte acceptera det och leva i förnekelse. Putin är ett wildcard i världen, vi får se hur han spenderar sina sista dagar, jag har min teori iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Spännande, kan Du inte berätta din teori?

Citat:
Jag skrev det redan idiot, du kan försöka och läsa det jag skrev innan.
Nu var Du bara direkt otrevlig!
Har tyvärr inte läst in mig i hela tråden utan läser bara några sidor bakåt, pga ett liv utan för FB. Uppfattade inte det fetade som mer än att Du har en teori, inte att Du berättat den tidigare. Bra så.
Citera
2022-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
Det är varken påhittat eller sant, än. Det är en teori, Putin har misbedömt innan, han kan göra det igen.

No shit? Stoppa pressarna...Putin har missbedömt
Citera
2022-12-07, 18:36
Medlem
leachs avatar
Citat:
Det står ingenstans i artikeln att Putin har sagt det, det är endast journalistens tolkning av vad Putin sa. Det är inte ett citat.

Här i artikeln finns fler länkar. Tyvärr funkar dom inte för mig då siterna är blockade i den fria världen.
Ni lär inte ha problem.

– När det gäller problemen med utrustningen verkar det som att allt redan har lösts. Men om det skulle visa sig att det inte har det och vi uppmärksammas på det, då kommer vi givetvis att undersöka det, sa Putin.
https://www.dn.se/varlden/putin-ryssland-ar-berett-att-forsvara-sina-allierade-med-alla-medel/
Citera
2022-12-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Stackars Lavrov tycker att en WC för både män och kvinnor är omänskligt. Tror det dör färre pga detta än i ett invasion krig.

Glöm inte att det är viktigt för ryssen att sätta ner foten mot en sjuk judefeminisering qv världen...genom en invasion av Ukraina
Citera
2022-12-07, 18:38
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Du borde i så fall tala om att det är din teori och inte försöka att få det framstå som fakta!
Citera
2022-12-07, 18:39
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Du borde i så fall tala om att det är din teori och inte försöka att få det framstå som fakta!
Jag sa aldrig att det är fakta, allt är en teori här på flashback (fakta)
Citera
2022-12-07, 18:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar att gemene amerikan anser att det var en grav felbedömning att lämna Pearl Harbor obevakat…

Livet var piss för folket under Sovjet-tiden. Människor ”försvann”, skickades till Gulag, mördades, svalt, och livet var generellt vedervärdigt. Det blev inget bra slutresultat för Sovjets del.

Därför "bra" i parantes. Rent geopolitiskt blev det bra och jag tror faktiskt det fungerade som tröst under 60- och 70-talet. Men 20 miljoner dog ju och gud vet hur många blev väl invalider och säkert helt fucked up av all skit de sett och gjort.
Citera
2022-12-07, 18:44
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Undrar hur det ser ut hemma hos honom? Men han kanske är bög och bor med en man. Då är det ju inget problem med gemensam toa?

Vad tycker ni ryssar i tråden som inte är bögar?

Är det äckligt med gemensam toalett för kvinnor och män?

Kanske nåt ryskt? Men med tanke på att de flesta har utedass i Ryssland, borde ju detta vara äckligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in