2022-12-07, 15:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Inblandade verkar haft Snapchat igång så polisen kan följa dom nu i efterhand steg för steg ända från nöjet.

2 mobiler kan nog spåras tillsammans ända fram till 3:50.

Enkelriktade? Du vill sprida osäkerhet inget annat.

Grannens mobil under kan inte kopplas ihop med TTs på samma sätt som med JJs för då hade han också varit häktad.

För att grannen som skjutsade J till donken lämnade sin mobil hemma?
Citera
2022-12-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej vi vet inte att Toves telefon färdades tillsammans med Johanna,
vi har däremot fått information om att Toves telefon kopplade upp vid Mc Donalds och att telefonen sedan kopplat upp i närområdet av Johannqas bostad.
Detta kan också innebära att Tove själv efter Mc Donalds hade för avsikt att ta sig hem och passerade då utanför Johannqas bostad. eftersom Tove tänkte sig hem till sin pappa
vilket tyder på att hon borde passerat Johannas bostad..därefter har något hänt som gör att Tove inte inte kommer hem till pappan.

Men snälla rara, kom inte med ännu mer desinformation!

Läs i sammanfattningen om mobilens rörelser under natten. Så slipper vi fler lögner. Du är ökänd för att sprida desinformation i olika kriminaltrådar.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-07 kl. 15:11.
Citera
2022-12-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

JJ kanske snabbt lånade telefon av grabbarna i bilen på donken och larmade farsan som snabbt skulle kunnat komma till undsättning, utan att MH vaknar ?

Vm i att försöka peka ut andra personer i tråden nu=)

Polisen behövde inte ens efterlysa personerna JJ träffade på McDonalds eftersom dom kontakta polisen själv.

Du tror inte dom har berättat för polisen isånnafall att JJ lånat telefonen och ringt hennes pappa??

Man lämnar heller inte en avliden person i en lägenhet tillsammans någon som sover för att åka på onödig Mcdonalds tur, för om den personen råkar vakna och hittar en avliden person så ringer den polisen
Citera
2022-12-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
För att grannen som skjutsade J till donken lämnade sin mobil hemma?
Grannen gick inte in samtidigt som JJ så där skiljs dom åt.
Citera
2022-12-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det råder stor osäkerhet även kring de få uppgifter som kan anses/tolkas som fakta
om du inte kan se denna osäkerhet i det som skrivits
så är det för att du inte vill inse att det finns tydliga oklarheter
därför viktigt att kritiskt granska dewt som skrivs
och se objektivt på det som påstås.
Det råder ingen osäkerhet om det uppgifter du påstår att det gör det kring.

Du sprider osanningar medvetet.
Citera
2022-12-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men snälla rara, kom inte med ännu mer desinformation!

Läs i sammanfattningen om mobilens rörelser under natten. Så slipper vi fler lögner. Du är ökänd för att sprida desinformation i olika kriminaltrådar.
se där- det behövs förmåga att ifrågasätta skrivs mycket dravel och strunt i krimtrådar..
Citera
2022-12-07, 15:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Polisen behövde inte ens efterlysa personerna JJ träffade på McDonalds eftersom dom kontakta polisen själv.

Du tror inte dom har berättat för polisen isånnafall att JJ lånat telefonen och ringt hennes pappa??

Man lämnar heller inte en avliden person i en lägenhet tillsammans någon som sover för att åka på onödig Mcdonalds tur, för om den personen råkar vakna och hittar en avliden person så ringer den polisen

Vi har ju inte så mycket att gå på så vi får väl jiddra lite olika tankebanor under tiden ;-)))

Men det skulle väl kunna vara i princip vem som helst i Vetlanda som haft ihjäl henne eller hjälpt till så vi kan peka ut allihop ?

Det enda vi egentligen vet är ju att T var på krogen Nöjet och sen hittades död på fp... eller jag vet inte om polisen gått ut och bekräftat några detaljer ???
Citera
2022-12-07, 15:22
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Slå ihjäl och bunta ihop dem bara!"
Rulle - åklagaren - verkar ju inkompitent. Senaste jag hörde att rättegången skulle starta den 15:e dec.
Men Rulle som haft flickorna inom sin hank och stör mycket längre än nödvändigt menar att han icke är "klar" än.

Men Fan. Hans polisdistrikt hade ju fått förstärkning från annat håll. Om det var den mordexperter, varför lät han inte dessa experter förhöra flickorna när hans eget folk inte tycks åstadkomma nånting? Nu pekar det åt att han tänker hålla flickorna häktade över jul.

Det pekar emot nyår också. Detta är hans egen del av makten här i världen och han missbrukar den. Man börjar ana att han njuter av att ha flickungarna instängda och i fängsligt förvar. Det kommer att bli dyrt för rättsväsendet att betala skadestånd för häktade under långa tidsrymder. Du och jag får betala.

Oh vilken mäktig människa. Känner du beundran för skithögen?
Senast redigerad av Starback 2022-12-07 kl. 15:24.
Citera
2022-12-07, 15:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag är inte heller 100 på att T dog i lägenheten, även om det mesta tyder på det. Ett alternativt scenario kan vara att hon blev illa skadad i lägenheten (dunsarna) och att hon släpades ut av JJ och MH. Kördes till fp tidigt på söndagsmorgonen och slogs slutligen ihjäl där. Eller lämnad att (hemska tanke) dö på platsen.

Observera att det här är enbart en teori som kan granskas och/eller förkastats av folket här i tråden.
Inte heller jag är övertygad om att T dog i lgh, men jag kan inte få in de höga dunsarna I ett sammanhängande, trovärt scenario.
Visst skulle J/M själv kunnat åstadkomma dunsarna I ren frustration, men jag kan inte få in det i en story.
Citera
2022-12-07, 15:27
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Inte meningen att peka ut farsan eller någon men det blir ju så surret går ? Grannar familj mjölkbud har ju fått sin beskärda del redan men va fan gör man
Citera
2022-12-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rulle - åklagaren - verkar ju inkompitent. Senaste jag hörde att rättegången skulle starta den 15:e dec.
Men Rulle som haft flickorna inom sin hank och stör mycket längre än nödvändigt menar att han icke är "klar" än.

Men Fan. Hans polisdistrikt hade ju fått förstärkning från annat håll. Om det var den mordexperter, varför lät han inte dessa experter förhöra flickorna när hans eget folk inte tycks åstadkomma nånting? Nu pekar det åt att han tänker hålla flickorna häktade över jul.

Det pekar emot nyår också. Detta är hans egen del av makten här i världen och han missbrukar den. Man börjar ana att han njuter av att ha flickungarna instängda och i fängsligt förvar. Det kommer att bli dyrt för rättsväsendet att betala skadestånd för häktade under långa tidsrymder. Du och jag får betala.

Oh vilken mäktig människa. Känner du beundran för skithögen?

Inte alls ovanligt att det tar betydligt mer än två månader i mordfall, vi får nog vänta på fup och rättegång tills i vår skulle jag tro.

Rättegången ska nog knappast beräknas starta 15 december, utan att det är ny häktesförhandling då, vilket sker var 14e dag eller liknande tills förundersökningen är klar.
Citera
2022-12-07, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har bestämt för mig att polisen gick ut med att T blivit mördad direkt, vilket jag reagerade starkt på. Hur kunde de se det så tydligt?
Om infon kommit först efter preliminärutlåtandet, vore det inget märkligt.

Bra att du nappar.
Då kan vi få lite substans i diskussionerna.

Lite kavalkad nedan, och som du säger verkar ju det som att det inte är någon tvekan om att det är Tove man hittat. Av allt att döma, är det många skribenter som vet att man hittat henne och också vet att det handlar om Nye...

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in