2022-12-07, 14:12
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ingen som diskuterat pistolen? Tjatade hon till sig den själv eller var det Mats som gick igång på att hon hade den eller är det ordinarie rutiner att alla med hennes tjänst måste ha ett tjänstevapen?

Är förresten "Staaf" taget och inspirerat av hennes intressen?

Staff är från hennes exman. Hansson är ursprungliga namnet.
Citera
2022-12-07, 14:15
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
1 och 2. har du några utdrag på detta stämmer? dvs nu menar jag examensbevis motsvarande?
3. har du några belägg på detta stämmer? dela då gärna med dig, fram tills motsatsen är bevisad så tror jag ingenting vad hon sagt

1, Det finns ingen artikel som säger att hennes EXAMEN är från USA. Det finns artiklar som säger att hennes EXAMEN är från SU och att hon har "läst juridik i USA".

2, Nej, jag vet inte vad sanningen är. Jag säger bara att det du säger -- att hon har sagt att hon studerade ALL juridik i USA -- inte stämmer.

3, Nej, jag vet inte vad sanningen är. Jag säger bara att det du säger -- att hon har sagt att hon studerade juridik i Linköping -- inte stämmer.
Citera
2022-12-07, 14:24
Medlem
Har man meriter så brukar man oftast lägga upp dessa på Linkedin
men detta tycks hon inte ha gjort trots alla hennes sk 'meriter'.

Kanske som en följd av att meriter helt saknas...
Citera
2022-12-07, 14:46
Bannlyst
LS på DN en 14 November:

För fem år sedan pekade Donald Trump ut Sverige.

Då förstod ingen vad han menade med ”Last night in Sweden”.

– I dag skulle vi inte bli lika förvånade, för nu har vi problem vi aldrig trodde vi skulle få, säger Linda Staaf, underrättelsechef på Polismyndigheten.

https://www.dn.se/sverige/sveriges-underrattelsechef-linda-staaf-det-ar-mycket-morker-mycket-ondska/
Citera
2022-12-07, 14:46
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Kan det vara Anders Ygeman?
Nej, användaren Yger på Wikipedia heter Anders Wennersten.

https://www.hn.se/nyheter/halland/klotter-om-halmstad-den-gr%C3%B6vsta-missen-1.2225464
Citera
2022-12-07, 14:52
Bannlyst
En sak man kan vara säker på om den här Linda Staaf är att hon bara är blond där det syns.
Citera
2022-12-07, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Har man meriter så brukar man oftast lägga upp dessa på Linkedin
men detta tycks hon inte ha gjort trots alla hennes sk 'meriter'.

Kanske som en följd av att meriter helt saknas...
Hon kanske besitter en sk oral begåvning som inte gör sig väl i skrift?
Citera
2022-12-07, 15:17
Medlem
Kom ihåg att det är de här människorna som anser att de ska ha "verktyg" och rätt att göra lite vad man vill.

Sveriges sofistikerade säkerhetstjänst är toppmodern och hyperdupersuper bra. De vet allt, man har satt upp en byråkrati kring den ogenomträngliga säkerheten som uppgiften kräver. Vilken gång i ordningen är detta?

Blir verkligen mer och mer illamående av att leva i det här landet.
Citera
2022-12-07, 15:17
Medlem
Sade RIPO chefen att dom klarar alla granskningar .. jamen för hundra gubbar gör då en sådan Äntligen

https://www.jk.se/tillsyn/

Det var ju Lambertz i många år med sitt storhetsvansinne som tyvärr fick gå hem

Tillsyn
Vad omfattar Justitiekanslerns tillsynsverksamhet?
Justitiekanslern har till uppgift att granska att de som utövar offentlig verksamhet efterlever lagar och andra författningar och att de även i övrigt fullgör sina uppgifter.

eller JO RIksdagens Ombudsmän som har en Nollvision även dom

https://www.jo.se/sv/Om-JO/Regler-for-JO/Instruktion/

3 § Ombudsmännen skall särskilt tillse att domstolar och förvaltningsmyndigheter i sin verksamhet iakttager regeringsformens bud om saklighet och opartiskhet och att medborgarnas grundläggande fri- och rättigheter ej träds för när i den offentliga verksamheten.

tex de anhöriga till de mördade i Ghettot vill gärna veta mer om vad snuten ---Håller på med kan man tänka

Kammarens näst eller 3 e största parti använde ordet POLITRUK . Det behöver preliminärt inte tolkas enbart positivt
Han mådde Illa vill jag minnas .. RIPO Chefen ( utan att vara Cancersjuk den gången ) propositionen POLITRUK Behöver bestyrkas eller avfärdas därför är granskningen med avskedanden nödvändig i en demokrati som aldrig kan förlora. Hur det går med POLITRUK välde kan vi se på Pravda TV varje dag I Ukraina
Citera
2022-12-07, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Hon kanske besitter en sk oral begåvning som inte gör sig väl i skrift?

Hon är en kriminalförfattare som antagligen inte kan se skillnad på den verkliga och fiktiva världen i böckerna och har dragit ut vändningarna lite för mycket. Men hon har ett gott hjärta, tycker jag, och det verkliga felet ligger hos de här manliga polischeferna som blandar kärleksliv på arbetsplatsen.
Citera
2022-12-07, 15:24
Bannlyst
Får hoppas att det blir nolltolerans för kärlekslivet inom polisyrket, precis som det för polisens arbetsgivare, det vill säga de som sitter inne.
Citera
2022-12-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Med tanke på vandringspokalen Lindas svaghet för höga chefer i uniform undrar man ju om Kapten Klänning fått bestiga henne innan Hälsingebocken och Mats Löfving gjorde det?

Hon kanske spelar in kärleksträffarna i smyg, några såna klipp i mobilen borde ju kunna sätta rejäl fart på karriären...

Isåfall måste det ha skett för mycket länge sedan, när hon var en fjortis, med tanke på Kapten Klännings svaghet för minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in