2022-12-07, 13:40
Medlem
De flesta arbetsplatser får försämrad kärnverksamhet när kvinnor släpps in. Sällan så övertydligt som i det här fallet, men öndå.
Citera
2022-12-07, 13:43
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
problemet är att hon också sagt att hon läste juridiken i usa https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

och här säger hon sthlm universitet https://www.dn.se/sverige/sveriges-underrattelsechef-linda-staaf-det-ar-mycket-morker-mycket-ondska/

men nu är det plötsligt linköping https://www.svd.se/a/gW50EJ/fatt-jobba-hart-for-att-inte-duka-under

Nu tycker jag du tolkar konstigt.

1, Hon säger inte att hon har läst juridiken i USA. Hon säger att hon har läst juridik i USA. Har hon en jur kand från SU, och en LLM från Seattle, så är ju inte det uttalandet falskt.

2, Det står Stockholm i en fakta ruta som beskriver var examen är utgiven. Det motsäger inte punkt 1 ovan.

3, Nej, hon har suttit ting i Linköping. Hon säger inte att hon har pluggat där.

Att blanda ihop korten så här hjälper inte.
Citera
2022-12-07, 13:44
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja det stämmer. Tom vid två ting säger hon själv

Ja, jag tror att historien är att hon avbröt den första tingspositionen och avklarade senare meriteringen på Linköpings tingsrätt.
Citera
2022-12-07, 13:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Okej. För oss som kommer sent in; vad har hon gjort?
Citera
2022-12-07, 13:56
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Hon verkar ha legat runt och kan ha ljugit om sin kompetens.
Citera
2022-12-07, 13:58
Medlem
Citat:

Vad har denna WonderWoman i n t e gjort?
Hon har ingen Jur.kand
Hon har förmodl ingen Cum Laude heller
men hon ä r möjligtivis en Cum Dump!

Keep it Simple!
Citera
2022-12-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Min syn på det hela är att buksvågrarna Mats Löfving och ÖB är de som är som saknar omdöme i denna affär. Det kanske också finns ytterligare en rad med äldre män med bittra erfarenheter som vi inte känner till? Men speciellt dessa två höga polis- och militärchefer borde haft vett att inse vad Linda sysslade med och att hon kanske inte var ett lämpligt "hustru-material" för en hög svensk polis- eller militärchef!

Det finns gott om kvinnor som agerar på likande sätt som Linda H. Staaf. De utnyttjar sin attraktionskraft på män för att få fördelar. Det är så naturen skapat oss män och kvinnor. De flesta män känner till detta och spelar med när det passar dem. Men det är få män som är beredda att bryta upp ett långvarigt förhållande eller begå jävsbrott för en flörtig kvinnas skull! Det tyder på ett mycket dåligt omdöme och att de är olämpliga för sina tjänster.

Ja verkligen.

Det blir lite väl patetiskt när alla som annars är så in i helvete snabba med att idiotförklara allt och alla på lägre nivå i samhället och rapa upp sina ramsor om obefintligt konsekvenstänk, naivitet, lågutbildade idioter, wt-beteende, avsaknad av karaktär etc etc plötsligt nu när dom omdömena verkligen är befogade tvärvänder och skyller allt på tjejen.

Hyckleri på högsta nivå.
Citera
2022-12-07, 14:02
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ja så sjukt pinsamt hela historien med Löfving och Staaf.

Snälla var professionella på jobbet.

Ja, det är väl det minsta man kan begära av människor med ansvar för rikets säkerhet på den nivån.

Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Klockren recension!

"Menlös nolla". Beskriver exakt på pricken vår ÖB. Har aldrig förmedlat känslan av rakryggad, karaktärstark militär faktiskt.

Bara opportun lismande politiker. Krydda detta med löjliga hbtq utspel och otrohetsaffärer så framstår verkligen bilden av en "menlös nolla".

Vilket vedervärdigt avskräde (minst lika äcklig och malplacerad som Hulterskog eller vad han den extremt svettige ministern heter) som har mage att spöka ut sig i kamouflage och försöka framstå som vårt yttersta försvar mot omvärlden.

Nej, det är faktiskt så illa.

När han först tillsattes hade jag förhoppningar, men farsan grusade dem snabbt efter ett livs erfarenhet av högre chefer i näringslivet och stat/kommun/landsting. Han påstod att Bydén var en clown. En påfågel, enbart tillsatt för att ge legitimitet åt den dåvarande regeringens Sverigefientliga hållning.

Såhär i efterhand, ger jag gubben helt rätt. Dessvärre dog han i våras, så jag får aldrig chansen att höra "vad var det jag sade...".

EDIT: Det är synd och skam att de avpolletterade Anders Brännström. Han är väl, mig veterligen, den sista kvarvarande generalen/amiralen som visat någon form av kulor. Det kunde man, naturligtvis, inte ha (en sådan kunde ju, Gudbevars, faktiskt göra något vettigt av situationen), varpå hittepåtrams föranledde att han sade upp sig, efter att han insett att han aldrig skulle komma vidare i organisationen.

Den svenska statens ledargarnityr beter sig allt oftare som Politbyrån i Kremls 80-talsintriger.
Senast redigerad av T-80U 2022-12-07 kl. 14:07.
Citera
2022-12-07, 14:05
Medlem
mvpys avatar
Citat:

1, För ett år sedan avslöjade Stefan Holgersson att Staaf fått sin tjänst som underrättelsechef på NOA på dunkla och tvivelaktiga grunder. Det avslöjades också att hon inte är polis och inte har rätt att bära uniform och tjänstevapen (vilket hon gör). Hon har fått jobb, löneförhöjning, och tjänstevapen av Löfving (chef för NOA och ställföreträdande Rikspolischef). https://morgonposten.se/2022/07/23/linda-h-staaf-chef-for-polisens-underrattelsetjanst/

2, I våras avslöjades det att hon har en relation med ÖB, som har skiljt sig från frun. Detta avslöjades först som en affär.

3, I förrgår avslöjades det att hon vid tidpunkten av sin anställning haft en affär med Mats Löfving, så mycket av hennes karriär har tagits form under perioden då hon hade en romantisk relation med chefen.

4, Polisen gör allt de kan för att mörka all form av insyn. Tvivel finns nu om hennes vidare utbildningar.

Väl bekomme.
Citera
2022-12-07, 14:07
Medlem
Ingen som diskuterat pistolen? Tjatade hon till sig den själv eller var det Mats som gick igång på att hon hade den eller är det ordinarie rutiner att alla med hennes tjänst måste ha ett tjänstevapen?

Är förresten "Staaf" taget och inspirerat av hennes intressen?
Citera
2022-12-07, 14:10
Medlem
Citat:

hela, eller stora delar av hennes CV verkar vara påhittat
Citera
2022-12-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Nu tycker jag du tolkar konstigt.

1, Hon säger inte att hon har läst juridiken i USA. Hon säger att hon har läst juridik i USA. Har hon en jur kand från SU, och en LLM från Seattle, så är ju inte det uttalandet falskt.

2, Det står Stockholm i en fakta ruta som beskriver var examen är utgiven. Det motsäger inte punkt 1 ovan.

3, Nej, hon har suttit ting i Linköping. Hon säger inte att hon har pluggat där.

Att blanda ihop korten så här hjälper inte.

1 och 2. har du några utdrag på detta stämmer? dvs nu menar jag examensbevis motsvarande?
3. har du några belägg på detta stämmer? dela då gärna med dig, fram tills motsatsen är bevisad så tror jag ingenting vad hon sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in