Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Ja så sjukt pinsamt hela historien med Löfving och Staaf.
Snälla var professionella på jobbet.
Ja, det är väl det minsta man kan begära av människor med ansvar för rikets säkerhet på den nivån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slocum
Klockren recension!
"Menlös nolla". Beskriver exakt på pricken vår ÖB. Har aldrig förmedlat känslan av rakryggad, karaktärstark militär faktiskt.
Bara opportun lismande politiker. Krydda detta med löjliga hbtq utspel och otrohetsaffärer så framstår verkligen bilden av en "menlös nolla".
Vilket vedervärdigt avskräde (minst lika äcklig och malplacerad som Hulterskog eller vad han den extremt svettige ministern heter) som har mage att spöka ut sig i kamouflage och försöka framstå som vårt yttersta försvar mot omvärlden.
Nej, det är faktiskt så illa.
När han först tillsattes hade jag förhoppningar, men farsan grusade dem snabbt efter ett livs erfarenhet av högre chefer i näringslivet och stat/kommun/landsting. Han påstod att Bydén var en clown. En påfågel, enbart tillsatt för att ge legitimitet åt den dåvarande regeringens Sverigefientliga hållning.
Såhär i efterhand, ger jag gubben helt rätt. Dessvärre dog han i våras, så jag får aldrig chansen att höra "vad var det jag sade...".
EDIT: Det är synd och skam att de avpolletterade Anders Brännström. Han är väl, mig veterligen, den sista kvarvarande generalen/amiralen som visat någon form av kulor. Det kunde man, naturligtvis, inte ha (en sådan kunde ju, Gudbevars, faktiskt göra något vettigt av situationen), varpå hittepåtrams föranledde att han sade upp sig, efter att han insett att han aldrig skulle komma vidare i organisationen.
Den svenska statens ledargarnityr beter sig allt oftare som Politbyrån i Kremls 80-talsintriger.