Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Hon utnyttjade mannens behov.
Finns nog ingen lag eller krav inom polisen att man inte får ha förhållanden på ”firman”.
Inga formella fel där.
Men skumt med hennes bristande utbildningar.
Konstigt att det är tillåtet i Sverige för dessa säkerhetsklassade tjänster att ha förhållanden på jobbet. Det tillåts inte i många länder. I många företag är det inte heller tillåtet att chefer har förhållanden med underlydande.
Uppenbarligen måste politikerna ta tag i detta och se till att Rikspolischefen utfärdar nya regler. I det här fallet förefaller Mats Löfving också ha begått jäv när han utsett sin älskarinna till chef på NOA. Varför tillåts det ske av Rikspolischefen? När agerar åklagare på detta? Hur kan polischefer tillsättas med tveksamma meriter och uppblåsta meritförteckningar?
Att Linda H. Staaf utrycker sina önskemål och förhoppningar om en framtida karriär är inte brottsligt. Jag kan mycket väl tänka mig att Mats Löfving träffar henne på en "date" och hon är lite sur och orolig för sin framtid. Mats säger då att det kommer att lösa sig. Raskt blir då Linda gladare och safterna rinner till. Mats får då det han hett eftertraktar. Vi alla vet att en del män lovar vad som helst i dessa intima ögonblick. Linda känner förmodligen till detta väl, hon verkar vara en expert på att utnyttja mäns svagheter.
Min syn på det hela är att buksvågrarna Mats Löfving och ÖB är de som är som saknar omdöme i denna affär. Det kanske också finns ytterligare en rad med äldre män med bittra erfarenheter som vi inte känner till? Men speciellt dessa två höga polis- och militärchefer borde haft vett att inse vad Linda sysslade med och att hon kanske inte var ett lämpligt "hustru-material" för en hög svensk polis- eller militärchef!
Det finns gott om kvinnor som agerar på likande sätt som Linda H. Staaf. De utnyttjar sin attraktionskraft på män för att få fördelar. Det är så naturen skapat oss män och kvinnor. De flesta män känner till detta och spelar med när det passar dem. Men det är få män som är beredda att bryta upp ett långvarigt förhållande eller begå jävsbrott för en flörtig kvinnas skull! Det tyder på ett mycket dåligt omdöme och att de är olämpliga för sina tjänster.