2022-12-07, 11:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Håller med om att "monster" självklart är fel ord. Men nu handlade det ju inte om att förföra män i största allmänhet utan män i höga positioner i hennes arbetsliv.
Gissar att hon "blundar och tänker på England". Eller kanske Ryssland, eller löneavtalet, i hennes fall.

Hon kanske tänder på män med makt, det är hon inte ensam om. Kanske de tämligen oattraktiva männen tjatat sig till sexet? Och hon tänkt på kvällens inköpslista till ICA?
Citera
2022-12-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Achtung, ACHTUNG Rotebro-Conny - Ditt konto är kapat! Någon har skrivit ett intelligent och insiktsfullt inlägg under ditt namn!!

Tack. För att komma från dig tar jag det som en väldigt fin komplemang.

Citat:
Det ser ut som du kanske upptäckt det för sista två meningarna som jag fetat visar att det är du igen. En chef kanske kan utnyttja henne men när hon hoppar mellan högdjur och får uppdrag som förefaller vida överstiga hennes kompetens så är det nog hon som är monstret här.

Nej faktiskt inte det förstärker bara det jag skrev inledningsvis att det är skillnad på att vara utbildad och på att ha kompetens.

I Sverige är vi närmast sjukligt fixerade vid människors utbilndningsnivå och ser ofta väldigt lätt på den faktiska kompetensen.

Du gav själv ett exempel på det nu.

Dessutom tenderar vi att överskatta högutbildade akademikers kompetens inom andra områden än kärnverksamheten.

Egentligen borde det vara tvärtom att man borde förstå att priset man får betala för att lägga så mycket tid och energi på studier ofta blir att man släpar efter inom andra områden som livserfarenhet etc. Det man brukar förlöjliga sig över som "livets hårda skola" etc.

Hade dom högutbildade akademikerna haft lite mer eller i alla fall normal social kompetens hade dom sett igenom en sån här tjej efter fem minuter vid första rekryteringsmötet, precis som vilken haschförsäljare som helst som slutade skolan i åk8 skulle läst av henne.

Om man släppte fokuseringen på utbildningsnivå och tittade på det enda intressanta, egentlig kompetens, och plockade bort möjligheten för akademiker att köra offermentalitet är det solklart för vem som helst att det är chefen som misslyckats när han får in anställda som inte klarar sin uppgift. Endera i urvalsprocessen eller i introduktionen och uppföljningen. En chef som tar sin roll på allvar kan aldrig skylla på personal han själv anställt. Och det förändras inte av det totala antalet chefer som misslyckats.

Tjejen gjorde bara det alla andra gör som bra chefer ska kunna navigera igenom, hon ville uppåt och framställde sig som så bra som möjligt och använde dom verktyg hon tyckte var lämpliga och som stod till buds.

Varför ställer vi krav på hög utbildning och betalar ut enorma löner om vi ändå nöjer oss med att chefen presterar på en nivå som är lägre än föreståndaren för Circle K i Bandhagen?
Citera
2022-12-07, 11:37
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
hon säger suttit vid domstol, men det är inte politisk nämdeman hon menar hon varit?

Nej, i flera artiklar står det att hon har "suttit ting". Dvs. varit tingsnotarie. Och då krävs det en jur kand. från Sverige.
Citera
2022-12-07, 11:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Hon måste ha en svensk Jur Kand för att få sitta ting. Eventuellt så har hon det. I så fall är studierna i USA något utöver det -- eventuellt något som kan vara attraktivt inom företagsvärlden, men kanske inte inom domstolsväsendet. Men hon lägger ju hela tiden emfas vid dessa studier i USA, och nämner ALDRIG var hon har studerat juridik i Sverige, eller från vilket universitet hennes examen är från. Det är fortfarande en gåta.

Ja självklart så måste hon ha en jur kand för att få sitta i ting. Dessutom med goda betyg eftersom det är konkurrens om platserna.

Några frågor som väcks om det.

- Har hon verkligen suttit vid ting? Vid vilka rätter? Borde gå att kunna kolla upp.

- Hur fick hon goda betyg? Var hon en flitig och begåvad studentska eller använda hon sina andra talanger även här?'

- Om hon haft goda betyd och blivit notariemeriterad, varför har hon i så fall inte sökt sig till mer lukrativa arbeten, som advokat, affärsjurist? Är polisen ett populärt karriärval hos framgångsrika studenter? Jag vet inte, kanske.
Senast redigerad av DeValera 2022-12-07 kl. 11:52.
Citera
2022-12-07, 11:58
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Hon tog alltså sin Juristexamen i USA, just wait a Minute here,
1.Började hon i Sverige med sina Jurdik-studier och sen tog JuristExamen borta i Amerikat? Sen för att jobba inom deras Federala och Statliga System tar det nog rätt lång tid med alla påbyggnads-utbildningar. Förmodligen 2-3 år, minst. Hur har vi det nu med Timeline´n & Kronologin, verkar bli snärjigt att få ihopa allt hon säger sig ha utträttat!... .-)

För att få jobb på en svensk domstol eller bli accepterad av Advokatsamfundet man ha en juristexamen från ett nordiskt land. Amerikanska rättssystemet är en vidareutveckling av sedvanerätten "common law" i det medeltida England, medan det nordiska rättssystemen bygger på den enväldige konungens dekret "civil law" under svensk och dansk stormaktstid (även inspirerat av Napoleon).

Så det är är väldigt olika sätt att se på rättssystemet, antingen att det ska upprätthålla en tradition eller att det skall tilltala den tillfälliga regimen.

Det troligaste är såklart att hon inte har någon relevant utbildning alls.
Citera
2022-12-07, 12:05
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon kanske tog examen vid samma universitet som Sven Otto Littorin, Fairfax University.

Helt omöjligt är det inte. Men svensk polis har ett annat knep för att imponera på HR-avdelningen.

Ta Karin Götblad som exempel. Hon stoltserade i sitt CV med nån kort FBI-kurs i Amerika. 2 veckor eller så. Denna "merit" höll nästan på att föra upp henne till Riskpolisens högsta position. HR tycks bara läsa rubriken "FBI-kurs" så blir de impade. Jo-du. Polisen har sina karriärvägar. Är väl därför det ser ut som det gör med gängkriminaliteten.
Citera
2022-12-07, 12:06
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
För att få jobb på en svensk domstol eller bli accepterad av Advokatsamfundet man ha en juristexamen från ett nordiskt land. Amerikanska rättssystemet är en vidareutveckling av sedvanerätten "common law" i det medeltida England, medan det nordiska rättssystemen bygger på den enväldige konungens dekret "civil law" under svensk och dansk stormaktstid (även inspirerat av Napoleon).

Så det är är väldigt olika sätt att se på rättssystemet, antingen att det ska upprätthålla en tradition eller att det skall tilltala den tillfälliga regimen.

Där kom du nära sanningen.
Citera
2022-12-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

Tack Prempion!
Jag tror vi har att göra med en Psykopat-Borderline Notorisk Lögnmaskin men då finns det också de som känt/känner till detta som släppt fram henne, t.ex Mats Löfving (men som nu såklart inte kan erkänna detta)
Sverige är Fantastiskt, .. Korrumperat
Citera
2022-12-07, 12:07
Medlem
Citat:
Det är en viss typ kvinnor (och män) som siktar in sig på gifta män (och kvinnor) - home wreckers. Träffar man kärleken så visst då blir det som det blir, men börjar man se ett mönster i beteendet och dessutom om mönstret är män på toppositioner i säkerhetsklassade offentliga tjänster så tycker jag nog monster är på sin plats. Jag vet inget om Löving och Bydén knullat runt tidigare eller om deras äktenskap bara varit en kuliss men det har väl framgått att båda skilt sig efter sin kontakt med Linda. Kvar står då två splittrade familjer med kanske förkrossade kvinnor, barn osv osv. Det är en viss typ kvinnor som gör så och ytterligare en viss typ kvinnor som sätter det i system. För att gagna sin egna karriär? För att tjäna främmande makt? Som någon annan skrev, det vore intressant att se var Linda tidigare arbetat och om det finns en snarlikt beteende även där.

Jag säger inte att gubbarna är offer. Jag säger att de förefaller vara uppenbart olämpliga för sin tjänst. Jag vill inte ha en ÖB som knullar runt eller som har ett fladdrigt sexliv/privatliv. Jag vill ha en ÖB som har ett extremt stabilt äktenskap, privatliv, omdöme bortsett från att denne ska tillsättas på sin faktiska kompetens för Rikets Säkerhet och inte något politiskt tillsatt hjon.

Man kan inte i ena sekunden ha helt öppna gränser och låta mördare, terrorister fritt få komma till Sverige och fritt röra sig här och få utbildning/anställning på topphemliga positioner och i nästa sekund utmåla ryssen som har konflikt med en tidigare delstat som något farligt. Vad har ÖB ägnat sig åt och var har han sin lojalitet? Inte verkar det vara hos svenska folket i alla fall.

Och som jag nämnt tidigare hade inget av allt det du nämnde varit ett problem om gubbarna kunde visa omdöme genom att hålla kuken i styr.
Citera
2022-12-07, 12:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Ja eller LuriFax University!

Den var bra
Citera
2022-12-07, 12:23
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Och som jag nämnt tidigare hade inget av allt det du nämnde varit ett problem om gubbarna kunde visa omdöme genom att hålla kuken i styr.

Kuken behöver sitt, det är en känd och vida accepterad naturlag. Att klandra oskyldiga män för att vissa kvinnor utnyttjar denna svaghet är som att anklaga gravitationen för flygplansolyckor. Vi män anpassar oss hela tiden till kvinnors biologiska begränsningar, genom kvotering och särlagstiftning mm., så det är inte mer än rätt att kvinnor visar samma hänsyn.
Citera
2022-12-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Kuken behöver sitt, det är en känd och vida accepterad naturlag. Att klandra oskyldiga män för att vissa kvinnor utnyttjar denna svaghet är som att anklaga gravitationen för flygplansolyckor. Vi män anpassar oss hela tiden till kvinnors biologiska begränsningar, genom kvotering och särlagstiftning mm., så det är inte mer än rätt att kvinnor visar samma hänsyn.

Bra att du klargjorde att "kukens behov" är ett argument för att splittra familjer och äventyra rikets säkerhet. Tack skogshuggar3n, vet inte vad jag skulle ta mig till utan din vishet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in