2022-12-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och varför har inte FBI brytt sig? Dom fick datorn först av alla.

Alltså framför allt så är det att inget har slagit igenom av vad som ska finnas på datorn. Det är som det här valfusket där det först pratades om tusentals affidavits som var edsvurna och man hamnade i fängelse om man ljög där. Och nada!

Och samma här. FBI sätter inte igång ett åtal på något sätt alls. Ingen annan ens ämnar till att utreda detta. Om det fanns någon sanning i det här med de påstådda ekonomiska brotten så förstår jag inte varför inte en enda i USA kan säga att detta är ett brott och ta det till domstol? Jag menar USA är ett stort land.

Och Hunters tragiska liv är ju en sak, men att säga att han har sex med barn när man inte kan identifiera "barnen". Särskilt i Asien finns det små vuxna kvinnor och i andra länder också. Och har han verkligen köpt sex när jag tänker efter. Var var han när han köpte sex? I Asien, hur ska FBI åtala en man för att ha köpt sex någonstans i Asien och hur ska man leda det i bevis?
Citera
2022-12-07, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och varför har inte FBI brytt sig? Dom fick datorn först av alla.
FBI brydde sig enormt mycket. De gjorde allt de kunde för att Biden skulle vinna 2020. De varnade twitter för den falska laptopen som de visste var äkta.

Om du inte får betalt för att spela åsnedum på flashback är det läge att du försöker tänka till. Det här är enbart pinsamt. I nuläget får du Emma och Granvall att framstå som intelligenta i jämförelse.
Citera
2022-12-07, 06:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Hehe... Å den ena figuren är mer sketchy än den andra. För att inte säga att ägaren till bevismaterialet knappt visste ut från in, eller kunde avgöra vad som var upp eller ner, vid tidpunkten för alla känsliga dick picks photo shoots.
Det är ju så komiskt med denna laptopp pga dennes resa att bevisvärdet i en rättegång är lågt, kanske mot tom betydelselöst också.

Såklart TDS-trumpnissarna inte vill veta av detta, för det betyder att allt dom sagt om laptoppen saknar betydelse då.
Men hur de tror annat är en gåta faktiskt och varför dom upprepar att datorn inte är hackad och när det bara är att öppna den och ändra som man vill är en gåta.

Att hunter är en som har problem med sig själv är väl ingen större gissning, men det i sig räcker ju inte långt här.
Och politiskt har man inte påvisat den allra minsta relevans för politiken.

Men visst är det gulligt att TDS-trumpnissarna inbillar sig FBI fortfarande utreder.
OCh det är rätt roligt och påminna dom om any day now och två år senare, då detta kommer ofta fortfarande, men såklart när jag retat och tryckt upp denna i röven på dom, så vill dom inte använda uttrycket längre.

Men any day now och två år senare och inget som har med politiken alls och göra, så ställer man sig frågan hur många år är just "any day now"?

Jag inser hunter är TDS-trumpnissarnas snuttefilt, och en klassisk snuttefilt också som bara luktar illa och är blöt och till ingen nytta mer än att gråta i.
Men det slutar på samma sätt var gång, det är ofta jag hoppas på att de skulle få rätt någon gång, men jag börjar tveka det någonsin sker.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser

Se inlägget ovan. Innehållet på laptopen är verifierat som äkta, autentiskt, untouched och laptopen har alltså inte hackats, inget har planterats eller manipulerats som ni TDS-sjuka har fantiserat ihop historier och ljugit om:

https://www.svt.se/special/hunter-bidens-dator/

Här kan ni också gå in och titta för att lära er mer om innehållet på laptopen:

https://marcopolousa.org/
Laptoppen är en försvarsadvokats önskedröm och att den passerat så många händer, den saknar bevisvärde då advokaten kommer påpeka problematiken.

Men det är gulligt av dig att tro flera års utredning på en obetydlig hunter som helt saknar betydelse politiken och att den bara skulle fortgå.

Men any day now?
Citera
2022-12-07, 08:11
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ju så komiskt med denna laptopp pga dennes resa att bevisvärdet i en rättegång är lågt, kanske mot tom betydelselöst också.

Såklart TDS-trumpnissarna inte vill veta av detta, för det betyder att allt dom sagt om laptoppen saknar betydelse då.
Men hur de tror annat är en gåta faktiskt och varför dom upprepar att datorn inte är hackad och när det bara är att öppna den och ändra som man vill är en gåta.

Att hunter är en som har problem med sig själv är väl ingen större gissning, men det i sig räcker ju inte långt här.

Men visst är det gulligt att TDS-trumpnissarna inbillar sig FBI fortfarande utreder.
OCh det är rätt roligt och påminna dom om any day now och två år senare, då detta kommer ofta fortfarande, men såklart när jag retat och tryckt upp denna i röven på dom, så vill dom inte använda uttrycket längre.

Men any day now och två år senare och inget som har med politiken alls och göra, så ställer man sig frågan hur många år är just "any day now"?

Jag inser hunter är TDS-trumpnissarnas snuttefilt, och en klassisk snuttefilt också som bara luktar illa och är blöt och till ingen nytta mer än att gråta i.
Men det slutar på samma sätt var gång, det är ofta jag hoppas på att de skulle få rätt någon gång, men jag börjar tveka det någonsin sker.

Laptoppen är en försvarsadvokats önskedröm och att den passerat så många händer, den saknar bevisvärde då advokaten kommer påpeka problematiken.

Men det är gulligt av dig att tro flera års utredning på en obetydlig hunter som helt saknar betydelse politiken och att den bara skulle fortgå.

Men any day now?
Fortsätter du med dessa påståenden? Du låter ganska desperat när du upprepar samma sak som ingen advokat ens har upprepat. Låter som det står dig nära till hjärtat att försöka skydda en potentiell sex förbrytare och korruption.
Citera
2022-12-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Fortsätter du med dessa påståenden? Du låter ganska desperat när du upprepar samma sak som ingen advokat ens har upprepat. Låter som det står dig nära till hjärtat att försöka skydda en potentiell sex förbrytare och korruption.

Det handlar ju inte om en sexköpare eller korruption för en del. Det handlar om att det är Joe Bidens son.

Varför har inte någon fört fram misstankarna om ekonomiska brott i någon instans för?

Varför är inte Hunter under utredning för?
Citera
2022-12-07, 09:21
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Det handlar ju inte om en sexköpare eller korruption för en del. Det handlar om att det är Joe Bidens son.

Varför har inte någon fört fram misstankarna om ekonomiska brott i någon instans för?

Varför är inte Hunter under utredning för?
"Det handlar inte om-" Okej, kan jag be dig och alla andra som försöker argumentera emot detta att för guds skull faktiskt läsa mailen och informationen på laptoppen? Det har, som jag har sagt många gånger förut, verifierats av av en affärspartner och fanns information som pratade om deals med Ukraina och Kina

Och ifall du undrar varför så krävs det inte mycket att komma t ill underfund med det. Det var FBI som ignorerade offer till Epstein i årtionden. Det var FBI som hade laptoppen i sin ägo efter att dator reperatören kontaktade dom. Det var sen FBI som kontaktade Twitter, Facebook och påståd att laptoppen var rysk disinformation, något dom *visste* inte var sant (såvida du vill tro att FBI är gravt inkompetenta). Vi har mail mellan Twitter anställda som säger att dom censurerade det utan någon faktiskt, legitim anledning. Vi har ett domstolsmål som visar att FBI kontaktade precis innan mailen kontaktade twitter
Citera
2022-12-07, 09:25
Medlem
Citat:
"Det handlar inte om-" Okej, kan jag be dig och alla andra som försöker argumentera emot detta att för guds skull faktiskt läsa mailen och informationen på laptoppen? Det har, som jag har sagt många gånger förut, verifierats av av en affärspartner och fanns information som pratade om deals med Ukraina och Kina

Och ifall du undrar varför så krävs det inte mycket att komma t ill underfund med det. Det var FBI som ignorerade offer till Epstein i årtionden. Det var FBI som hade laptoppen i sin ägo efter att dator reperatören kontaktade dom. Det var sen FBI som kontaktade Twitter, Facebook och påståd att laptoppen var rysk disinformation, något dom *visste* inte var sant (såvida du vill tro att FBI är gravt inkompetenta). Vi har mail mellan Twitter anställda som säger att dom censurerade det utan någon faktiskt, legitim anledning. Vi har ett domstolsmål som visar att FBI kontaktade precis innan mailen kontaktade twitter

Jo men om det var så uppenbart att Joe Biden begått ekonomiska brott då borde det väl finnas flera aktörer på den amerikanska marknaden som kan redovisa det. Jag tänker då på åklagare. Varför har det inte anmälts och varför tar inte någon bladet från munnen? Det handlar ju om sittande president. Kanske republikanerna i huset tar tag i det där nu.
Citera
2022-12-07, 09:34
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Jo men om det var så uppenbart att Joe Biden begått ekonomiska brott då borde det väl finnas flera aktörer på den amerikanska marknaden som kan redovisa det. Jag tänker då på åklagare. Varför har det inte anmälts och varför tar inte någon bladet från munnen? Det handlar ju om sittande president. Kanske republikanerna i huset tar tag i det där nu.
Det får du fråga den amerikanska regeringen och andra om. Faktumet är, igen, att mailen pekar mot korrupta business deals med Kina och Ukraina, New York Times rapporterade om detta och blev censurerade. Innehållet har verifierats

Så jag bryr mig inte ett dyft om ifall ingen har anmält, det för mig är inget "Bevis" för att inget korrupt har skett. Det visar bara mer på att det finns en ovilja att åtala korruption. FBI har gått efter folk med tiotals agenter för ett rep vid en garageport, Demokraterna har gått efter trump hårt för ett telefonsamtal till Ukraina med rena lögner om att det var försök till att sabotera en politisk motståndare.

Så folk har åtalats för mindre och blivit undersökta för mindre
Citera
2022-12-07, 10:21
Medlem
Citat:
Det får du fråga den amerikanska regeringen och andra om. Faktumet är, igen, att mailen pekar mot korrupta business deals med Kina och Ukraina, New York Times rapporterade om detta och blev censurerade. Innehållet har verifierats

Så jag bryr mig inte ett dyft om ifall ingen har anmält, det för mig är inget "Bevis" för att inget korrupt har skett. Det visar bara mer på att det finns en ovilja att åtala korruption. FBI har gått efter folk med tiotals agenter för ett rep vid en garageport, Demokraterna har gått efter trump hårt för ett telefonsamtal till Ukraina med rena lögner om att det var försök till att sabotera en politisk motståndare.

Så folk har åtalats för mindre och blivit undersökta för mindre

Jaha ja tack för svar. Är det klart att det handlar om korruption så måste ju en åklagare ta tag i detta. Det vore häftigt med två presidenter samtidigt som utreder kors och tvärs. huset ska väl lansera några egna utredningar. Men GOP kanske har svårt att samla sina röster med tanke på hur splittrat partiet blev.
Citera
2022-12-07, 10:34
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Jaha ja tack för svar. Är det klart att det handlar om korruption så måste ju en åklagare ta tag i detta. Det vore häftigt med två presidenter samtidigt som utreder kors och tvärs. huset ska väl lansera några egna utredningar. Men GOP kanske har svårt att samla sina röster med tanke på hur splittrat partiet blev.
Inga problem. Att GOP är splittrat är lite förväntat, då du har det gamla korrupta politiker vs populist republikanerna. Liknande kommer förmodligen ske (splittringen det vill säga) med demokraterna också vid någon tidpunkt. Typ att måna röstare tröttnar på det gamla guardet och kommer försöka få ut Nancy Pelosi och andra gamla korrupta politiker.

Ärligt talat tror jag inte mycket kommer hända mot Biden. Min bild är att dom gamla politikerna har för mycket korrupt inflytande, oavsett om dom är demokrater eller republikaner, för att många ska faktiskt åka dit på något såvida det inte kommer tillräckligt med tryck från allmännheten eller att gamla guardet rensas ur på båda sidorna.

Men som sagt, har inget större förtroende. Vi snackar om samma land där Epsteins fru blir fälld för att ha sålt barn som sexslavar till... Ingen alls, inga namn överhuvudtaget på hennes klienter.
Citera
2022-12-07, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Men any day now?

Det har bekräftats att innehållet på laptopen är orört och autentiskt, ingen manipulation har skett sedan den lämnades in på reparation, då spelar det ingen roll att laptopen har passerat många händer:

(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser
Citera
2022-12-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Det har bekräftats att innehållet på laptopen är orört och autentiskt, ingen manipulation har skett sedan den lämnades in på reparation, då spelar det ingen roll att laptopen har passerat många händer:

Nej, det du påstår har inte bekräftats av någon. I så fall länka till sådana bekräftelser. Vad som sagts från vissa mediers sida, medier som du och dina gelikar vanligen och i andra fall kallar Fake News media, är att vissa av de emails, alltså endast några enskild kan ”antas” komma från Hunter Biden och därför kan det göras sannolikt att ”laptopen from hell” existerar.

Men de enda som utrett laptopen dvs FBI, och som nu haft den enda ”äkta” laptopen i sin ägo, dvs den som sagts lämnats in till reparatören, har varken bekräftat eller dementerat något innehåll i denna. Men vilket är klarlagt, deras undersökning av laptopen har inte föranlett någon vidare polisiär insats eller att något ärende lämnats vidare inom rättsväsendet. Vilket åtminstone för mig säger att det det finns något åtalbart på denna laptop. Men jag förstår att bland er foliehattar, QAnons och platta jordare, så är detta i stället ett tecken på en konspiration och jag kan leva med att en viss procent av befolkningen är s.k. crazies. Det hör liksom till.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-12-07 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in