2022-12-07, 02:41
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Krävs att någon anmäler och brottet ger bara som max 1 år i fängelse.
Nej, det är högst osannolikt att någon liknande lag skulle komma i europa, inkluderat Turkiet.
Vad gäller jämställdshetsfrågor i europa så är väl främsta exemplet på tillbakagång, abortlagar i t.ex. Polen.
Nja det kan väl hända i Europa också. Under Romarriket var väl folk väldigt promiskuösa och knullade omkring med alla typer av kön de kunde hitta, men sedan kom kristendomen och då blev det slut på allt sådant. Finns inget som säger att det inte kan hända igen.
Citera
2022-12-07, 02:42
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Lagen ska även omfatta utländska medborgare. Hur kommer det funka med turismen? Ogifta får inte dela rum, osv.

Lycka till att hålla koll på detta. Att förbjuda samlag emellan människor är som att förbjuda regn. Naturen kommer alltid att hitta en väg och den skiter fullständigt i om du är gift, singel, skiljd, könlös, icke-troende eller vilken kombination som helst.
Citera
2022-12-07, 04:13
Bannlyst
Äntligen! Så länge som jag har gått och väntat på det!
Citera
2022-12-07, 05:22
Medlem
DeValeras avatar
I en del av Indonesien var det redan förbjudet, i Banda Aceh provinsen på norra delen av Sumatra. Men där är inte straffet 1 års fängelse utan piskrapp.

Lite konstigt med en sådan lag i ett land där alla inte är muslimer. I Malaysia så gäller sådan här religiös lagstiftning endast muslimer och inte icke-muslimer.

I Indonesien finns dessutom naturfolk på Borneo och den av Indonesien ockuperade delen av Nya Guinea, Västpapua som de kallar för Irian Jaya. De har sin egen kultur och traditioner.

Lagstiftningen ska även gälla för utlänningar. Kan vara något för Västerlänningar att tänka på. De sambopar som åker på semester till Bali (där förövrigt hinduer är i klar majoritet) bryter då mot indonesisk lagstiftning om de har lite semestersex.
Citera
2022-12-07, 05:24
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Militärt är Indonesien skitviktigt för att hålla tillbaka kommunism i närområdet.

Starka band till Japan pga befrielsen från holländarna under förra kriget. Ingen bryr sig så länge de håller efter IS och sån skit men jag tror de ställt sig tydligt på västs sida i de grejerna CIA är nog där och härjar med terroristerna så hur de knullar är ingen som bryr sig om de är muslimer så förmodligen missionären?

Så länge de dödar terrorister och kommunister skiter alla inblandade i något annat.

Skojar ni? Indonesien var ett land som slog ned kommunister (dessutom extremt brutalt), men idag finns inga kommunister kvar. Eller menar ni kineser när ni skriver kommunister?
Citera
2022-12-07, 05:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Skojar ni? Indonesien var ett land som slog ned kommunister (dessutom extremt brutalt), men idag finns inga kommunister kvar. Eller menar ni kineser när ni skriver kommunister?

Människor som bekänner sig till marxismleninism och kallar sig själva och sin stat kommunister brukar vara kommunister speciellt när de är inne på sin. fjortonde femårsplan.

Normalt är det kommunister som har problem att se det röda i den kinesiska flaggan. Sen har det lite att göra med att kriget mot kommunistisk terror har pågått i hundra år i regionen, jag får anta att du känner till det så ingen bryr oss inte riktigt om vilken sorts kommunist som får sin obefintliga själ skickad till Limbo?

Är du kommunist eller färgblind för jag är det inte och du låter som en ung och likblek käck kommunistderailer.
Citera
2022-12-07, 05:38
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Nja det kan väl hända i Europa också. Under Romarriket var väl folk väldigt promiskuösa och knullade omkring med alla typer av kön de kunde hitta, men sedan kom kristendomen och då blev det slut på allt sådant. Finns inget som säger att det inte kan hända igen.
Det där är inte riktigt. Under romartiden så var det beroende på kejsare, så var det hårda lagar kring bögsex och annat.
Citera
2022-12-07, 05:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Människor som bekänner sig till marxismleninism och kallar sig själva och sin stat kommunister brukar vara kommunister speciellt när de är inne på sin. fjortonde femårsplan.

Normalt är det kommunister som har problem att se det röda i den kinesiska flaggan. Sen har det lite att göra med att kriget mot kommunistisk terror har pågått i hundra år i regionen, jag får anta att du känner till det så ingen bryr oss inte riktigt om vilken sorts kommunist som får sin obefintliga själ skickad till Limbo?

Är du kommunist eller färgblind för jag är det inte och du låter som en ung och likblek käck kommunistderailer.

Nej jag är varken kommunist eller särskilt ung.

Kommunister hittar du bara idag i Nordkorea, Kuba, franska universitet och på Södermalm.

Den siste kommunisten med makt i Europa försvann när Röde-Tony lämnade premiärministerposten i UK.
Citera
2022-12-07, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej jag är varken kommunist eller särskilt ung.

Kommunister hittar du bara idag i Nordkorea, Kuba, franska universitet och på Södermalm.

Den siste kommunisten med makt i Europa försvann när Röde-Tony lämnade premiärministerposten i UK.

OK men jag garanterar att bland 2,5 miljarder hjärntvättade kommunister i regionen finns det en och annan man gärna vill ha koll på, speciellt de som begår folkmord och sånt i detta nu. På det viset är det lite fånigt eftersom alla inblandade har spillt blod mot kommunismen, Japan redan under senaste kriget.

Jag kan garantera dig att en kommunist känner man igen på att de gärna vill debattera sina irrläror istället för att bli normal och blir utåtagerande när man avfärdar dem.
Citera
2022-12-07, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
2 § Makar skall visa varandra trohet och hänsyn. De skall gemensamt vårda hem och barn och i samråd verka för familjens bästa.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/aktenskapsbalk-1987230_sfs-1987-230

MAKAR ja. Men inte OGIFTA. Herregud saknar du läsförståelse?
Citera
2022-12-07, 06:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Svensk lag:
Allmänna bestämmelser

1 kap. Äktenskap
1 § I denna balk finns bestämmelser om samlevnad i äktenskap.
De två som ingår äktenskap med varandra blir makar.
Lag (2009:253).

2 § Makar skall visa varandra trohet och hänsyn. De skall gemensamt vårda hem och barn och i samråd verka för familjens bästa.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/aktenskapsbalk-1987230_sfs-1987-230

Hur tänkte du nu? Det är inte det faktum att det finns äktenskap som är konstigt - det finns det i alla länder, och måste finnas. Frågan är om det är rimligt att göra sex utanför äktenskapet straffbart.
Citera
2022-12-07, 06:01
Bannlyst
Ser inget negativt i att gå tillbaka till tanken om kärnfamiljen och uppskatta sin egen kropp mer. Inte något som dagens svenska kvinnor tex gör, spermahinkar hela högen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in