2022-12-06, 05:49
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Har sökt efter namn på "föräldrarna" i detta fosterhem utan framgång. Någon som kan hjälpa mig med detta? Tack på förhand.

Edit. Hittade horan Jaa|\|a Alv3sparr.
Senast redigerad av Doxycyklin87 2022-12-06 kl. 05:58.
Citera
2022-12-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Jag svarade på en fråga med citatet. I samma artikel står det att datum för rättegången ej är satt.

Ja, jag vet men i artiklar tidigare har det stått både att huvudförhandlingen påbörjas och att den pågår. Uppgifterna hoppar fram och tillbaka, därav frågan om du visste mer eftersom ingen artikel har haft korrekt information hittills.
Citera
2022-12-06, 17:09
Medlem
Stod det inte i tidningen, typ Sydsvenskan häromdagen att datum är satt till 9/1 2023?
Jag kan ha fel men har för mig att jag läste det.
Expressen skrev också om det för typ
2 dagar sedan.
Citera
2022-12-06, 18:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Så polisen gjorde inte någon undersökning- ingen polisutredning så inget åtal, polisen har gjort fel här. Bra att föräldrarna står på sig
Polisen kanske gjorde bedömningen på plats att inget brott hade begåtts?
Jag antar att någon berättade om att flickan hade varit sjuk.
Att inte flickan kom under vård en andra gång tror jag inte är ett ärende för polisen.
Citera
2022-12-06, 18:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen kanske gjorde bedömningen på plats att inget brott hade begåtts?
Jag antar att någon berättade om att flickan hade varit sjuk.
Att inte flickan kom under vård en andra gång tror jag inte är ett ärende för polisen.

Om/när bioföräldrar inte tar sina barn till läkare när barn är sjuka/vid olyckshändelse, eller ställer in ex BVC, eller inte tar sina barn till tandläkare, eller barn har mycket hål i tänderna så tas barnen ifrån bioföräldrarna pga omvårdnadsbrister.

Dör bioföräldrars barn i sjukdom för att de inte tog barn till läkare/sjukhus så ÅTALAS bioföräldrar......

Varför ska det vara annorlunda för fosterföräldrar??
Citera
2022-12-06, 18:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om/när bioföräldrar inte tar sina barn till läkare när barn är sjuka/vid olyckshändelse, eller ställer in ex BVC, eller inte tar sina barn till tandläkare, eller barn har mycket hål i tänderna så tas barnen ifrån bioföräldrarna pga omvårdnadsbrister.

Dör bioföräldrars barn i sjukdom för att de inte tog barn till läkare/sjukhus så ÅTALAS bioföräldrar......

Som Braskamin skrev några inlägg upp så är det nog till socialtjänsten man får vända sej till för vidare anmälan.
Citera
2022-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
De biologiska föräldrarna ombads att vända sig till Socialtjänsten och göra en anmälan där.

Är man fosterföräldrar ska man ta sitt fulla ansvar och inte tveka.

Samma inkompetenta socialtjänst som hade tagit över ansvaret för Donia genom LVU-beslut och placerat henne i ett olämpligt fosterhem kommer ju aldrig tillstå att något gått allvarligt fel detta fosterhemmet.
Citera
2022-12-06, 22:15
Medlem
Citat:

Fosterföräldrarna har varken det yttersta ansvaret eller vårdnaden om barnet. Ansvaret ligger helt på socialtjänsten.
Men i det här fallet är det fosterföräldrarna som har vägrat att ta barnet till sjukhuset för vård.
Citera
2022-12-07, 00:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Som Braskamin skrev några inlägg upp så är det nog till socialtjänsten man får vända sej till för vidare anmälan.

Du, "Socialtjänsten" torkar sig i arselet med anmälningar som bioföräldrar gör!!! Finns det NÅGON socialtjänst/sockärring i Sverige som någonsin har ens kommit till förundersökning för brott??

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Fosterföräldrarna har varken det yttersta ansvaret eller vårdnaden om barnet. Ansvaret ligger helt på socialtjänsten.
Men i det här fallet är det fosterföräldrarna som har vägrat att ta barnet till sjukhuset för vård.

Socialtjänsten har ju givit fosterfäräldrar ett uppdrag att ge fosterbarn en god omvårdnad, och de får ju rejält betalt för jobbet.......det bör ju stå skrivet i kontraktet.

Varför driver inte socialtjänsten ett mål mot fosterföräldrar för ex kontraktsbrott?

Det är dina skattepengar som går till denna vanvård!
Citera
2022-12-07, 09:15
Medlem
Citat:

Socialtjänsten har ju givit fosterfäräldrar ett uppdrag att ge fosterbarn en god omvårdnad, och de får ju rejält betalt för jobbet.......det bör ju stå skrivet i kontraktet.

Varför driver inte socialtjänsten ett mål mot fosterföräldrar för ex kontraktsbrott?

Det är dina skattepengar som går till denna vanvård!

Ska socialtjänsten driva ett mål mot sig själva?
Barnet stod under socialtjänstens vård och det var socialtjänsten som hade allt ansvar för barnet.
Fosterfamiljen var bara en anställd placering.
Citera
2022-12-07, 09:29
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ska socialtjänsten driva ett mål mot sig själva?
Barnet stod under socialtjänstens vård och det var socialtjänsten som hade allt ansvar för barnet.
Fosterfamiljen var bara en anställd placering.
Samtliga inblandade i ärendet från ordföranden i socialnämden som tog beslutet om tvångsomhändertagandet till de socionomer som gjorde utredningen som låg till grund för beslutet och de som utredde och godkände fosterhemmet för placering borde hållas ansvariga och straffas.
Det borde också ses som försvårande att brottet skedde i tjänsten vid myndighetsutövning.

Socialtjänstens personal är alltför ofta makthungriga mobbare som gömmer sig bakom skyddslagstiftning, där det råder omvänd bevisbörda. Ett djävla pack som kommer undan med nästan vad som helst och med en kåranda där de håller kollegorna bakom ryggen även om de begår övergrepp och rena kidnappningar.
Citera
2022-12-07, 20:40
Medlem
Citat:

Man kan inte göra hur som helst då man är fosterföräldrar.

Man måste se till barnets yttersta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in