2022-12-06, 20:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Du är ju inte klok människa, sök vård.
Det behövs ingen terapi eller vård. Grateful Dead räcker gott.
Citera
2022-12-06, 20:53
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Det behövs ingen terapi eller vård. Grateful Dead räcker gott.

Ungefär som att säga att snön är svart..
Citera
2022-12-06, 21:28
Medlem
TageMocklings avatar
Bob Dylan är historiens mest överskattade artist. På andra plats kommer Neil Young.
Ett evigt jävla gnäll från båda två.
Citera
2022-12-06, 21:45
Medlem
Kent- är så extremt tråkiga. Men har någon oerhörd status i Sverige. Somnar när jag hör dom.
Citera
2022-12-06, 21:46
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Rammstein är ett liveband. Utan den spektakulära scenshowen och udda musikvideos hade de aldrig slagit igenom, åtminstone inte internationellt.

Håller med, tycker inte dom är bra direkt bra heller. Det känns bara tramsigt hela grejen dom gör/är.
Citera
2022-12-09, 18:42
Medlem
Adelaides avatar
Efter 1972 blev musiken mer och mer ointressant generellt. Fy fan vad mycket dynga som kom under andra halvan av 70-talet.
Citera
2022-12-09, 19:07
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Hip hop/rap är nog tidernas mest överskattade musikgenre.
Jag avskyr inte allt inom genren, tvärtom så finns det en del låtar här och där som faktiskt är rätt bra. I slutändan är det dock svårt att komma ifrån vad man faktiskt lyssnar på (prat ovanpå loopar), och hur denna genre har kunnat hålla sig så gigantisk i flera decennier är ett enormt mysterium för mig. I en bättre värld hade det snarare varit en fluga som dök upp och försvann lika fort.

Håller med Gene Simmons i denna fråga. Jag ser också fram emot rapmusikens död.
Citera
2022-12-11, 01:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Hip hop/rap är nog tidernas mest överskattade musikgenre.
Jag avskyr inte allt inom genren, tvärtom så finns det en del låtar här och där som faktiskt är rätt bra. I slutändan är det dock svårt att komma ifrån vad man faktiskt lyssnar på (prat ovanpå loopar), och hur denna genre har kunnat hålla sig så gigantisk i flera decennier är ett enormt mysterium för mig. I en bättre värld hade det snarare varit en fluga som dök upp och försvann lika fort.

Håller med Gene Simmons i denna fråga. Jag ser också fram emot rapmusikens död.

Håller med både dig och Gene, att jag ser fram emot rapmusikens död. Visst finns några låtar som låter okej, men annars är det bara skit med rap och hiphop. Dansband är också något som jag verkligen ogillar. Finns väl även där någon låt som är okej, men mycket är skit även där.
Death Metal är också otroligt tråkigt att lyssna på, jag älskar verkligen Black Metal. Men Death Metal är så förbannat värdelöst.
Citera
2022-12-11, 20:57
Medlem
Stones avatar
Ghost har inget att komma med längre. Tobias heavy pop är så jävla tillrättalagd. De tre första kan jag lyssna på alla dagar i veckan. Men Death Knell i demoversion slår ju det överproducerade skräpet han nu ger ut.
Citera
2022-12-11, 20:59
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Efter 1972 blev musiken mer och mer ointressant generellt. Fy fan vad mycket dynga som kom under andra halvan av 70-talet.

För mig tog det slut på 90-talet. Men det har att göra med vår resp ålder.
Citera
2022-12-11, 21:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med både dig och Gene, att jag ser fram emot rapmusikens död. Visst finns några låtar som låter okej, men annars är det bara skit med rap och hiphop. Dansband är också något som jag verkligen ogillar. Finns väl även där någon låt som är okej, men mycket är skit även där.
Death Metal är också otroligt tråkigt att lyssna på, jag älskar verkligen Black Metal. Men Death Metal är så förbannat värdelöst.
I see. Dansband AVSKYR jag. Dess spridning är dock i stort sett bara i Skandinavien, och dess rykte är lika ofta illa som bra, så jag vill nog inte kategorisera det bland det mest överskattade.

Hiphop däremot... Att det numera har varit en av världens mest populära musikgenrer i flera decennier är ett mysterium. Massvis med genrer kommer och går popularitetsmässigt (exempelvis grunge, new wave, disco, dubstep, glam metal, emo, etc.), men hiphop tycks ha någon odödlighet bland den stora massan som jag inte begriper.
Citera
2022-12-12, 02:02
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker faktiskt Gene Simmons verkar vara en skön gubbe, trots skitbandet han spelar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in