2022-12-06, 17:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Denne halvtimen er grundig gjennomanalysert av politiet. Spørsmålet er om det er plass til alt TH har forklart...
Hvor mange minutter mener du ikke er mistenkelig? Dvs hva er det korrekte antall minutter han burde brukt?
Citera
2022-12-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvorfor måtte MB vite noe som helst? Hun kan ha fått beskjed dagen i forveien
om å ringe AE neste morgen. Slik hun gjorde.
Eller hun brukte å ringe siste dag hver måned på denne tiden av dagen?
Hvis TH er skyldig, kan det kanskje ha med saken å gjøre at han kom forsinket til jobb hvis MB ringte noe senere enn hun vanligvis ringte og TH var avhengig av at AE snakket med MB før han kunne dra til jobb?

Eller MB ringte til vanlig tid, og det at "TH sov lenge" var bare en bortforklaring for at han kom senere til jobb?
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-06 kl. 17:19.
Citera
2022-12-06, 17:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da burde MB forklart om dette til politiet - hvis hun ringte fordi hun fikk beskjed om det. Det var siste dag i måneden. Tipper hennes anrop henger sammen med at timelister måtte registreres i lønnssystemet slik at ikke lønn ble forsinket utbetalt (skrev et innlegg om dette for noen dager siden), samt at TH/AEH var forsinket den dagen pga teater kvelden før. Noe som passer svært godt med hva som står i media inkludert siste kjente livstegn.

Hva vet vi om hva MB har forklart politiet? Hva vet vi om rutinene for lønnskjøring?

Det er ikke vanskelig å tenke seg at MB gjorde som hun hadde fått beskjed om.
TH kan ha bedt henne ringe tidlig fordi det var planer om å dra på hytta.
Citera
2022-12-06, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvor mange minutter mener du ikke er mistenkelig? Dvs hva er det korrekte antall minutter han burde brukt?

Hovedpoenget her er ikke et minutt til eller fra, men snarere den totale tiden det tok.
Citera
2022-12-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Eller hun brukte å ringe siste dag hver måned på denne tiden av dagen?
Hvis TH er skyldig, kan det kanskje ha med saken å gjøre at han kom forsinket til jobb hvis MB ringte noe senere enn hun vanligvis ringte og TH var avhengig av at AE snakket med MB før han kunne dra til jobb?

Eller MB ringte til vanlig tid, og det at "TH sov lenge" var bare en bortforklaring for at han kom senere til jobb?

Selv tror jeg grunnen til at TH reiste senere denne dagen enn vanlig handler mest om medhjelperen.

Denne er avhengig av å ikke avvike fra «normalen» i en hvilken som helst annen hverdag. Kanskje denne for eksempel hver dag kjørte sine barn/ungdommer til skolen. Rimelig mistenkelig om du akkurat denne dagen var i behov av å få andre til å gjøre den fordi du selv var forhindret fordi du hadde tatt på deg oppdraget å reise til SV4 for å kneble Fru Hagen. Vitner til avviket ville også kunne fortalt om dette.
Citera
2022-12-06, 17:37
Medlem
Citat:

Nesten som om det hele var planlagt. Dette er tydeligvis folk med is i magen.

Begge hadde planlagt overraskelser for Fru Hagen i nærmeste fremtid. Sydentur var på trappene. Londontur bestilt. Ingen av disse ble det som kjent noe av. Men jeg tviler ikke på at Fru Hagen fikk sin livs største overraskelse den dagen, stakkar’n.
Citera
2022-12-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Selv tror jeg grunnen til at TH reiste senere denne dagen enn vanlig handler mest om medhjelperen.

Denne er avhengig av å ikke avvike fra «normalen» i en hvilken som helst annen hverdag. Kanskje denne for eksempel hver dag kjørte sine barn/ungdommer til skolen. Rimelig mistenkelig om du akkurat denne dagen var i behov av å få andre til å gjøre den fordi du selv var forhindret fordi du hadde tatt på deg oppdraget å reise til SV4 for å kneble Fru Hagen. Vitner til avviket ville også kunne fortalt om dette.
Kanskje det var slik, eller kanskje medhjelperen var en person som jobbet et sted der ingen la merke til at han ikke var på jobb hele dagen, feks en som jobbet alene uten medarbeidere. Eller en som bodde alene og eventuelt hadde hjemmekontor og at det derfor ikke var noen som la merke til endring i rutiner akkurat denne dagen?

Er det noen av de som noen av dere har tenkt på som eventuelle medhjelpere som bodde alene og/ eller jobbet alene uten medarbeidere og/eller ikke var i arbeid (pensjonist feks) på den tiden?

Pensjonist ...
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-06 kl. 17:42.
Citera
2022-12-06, 17:41
Medlem
Citat:
Kanskje det var slik, eller kanskje medhjelperen var en person som jobbet et sted der ingen la merke til at han ikke var på jobb hele dagen, feks en som jobbet alene uten medarbeidere. Eller en som bodde alene og eventuelt hadde hjemmekontor og at det derfor ikke var noen som la merke til endring i rutiner akkurat denne dagen?

Ser ikke bort fra at det finnes en slik inne i bildet også, som i «gravfølge». Tenker selv mer pensjonist til den oppgaven.
Citera
2022-12-06, 17:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hovedpoenget her er ikke et minutt til eller fra, men snarere den totale tiden det tok.
At det var den totale tiden det tok som er viktig skjønner jeg også. Hvordan man skal beregne hva som er mistenkelig eller ikke tror jeg er svært vanskelig fordi man ikke har en lignende sak å sammenligne med.
Citera
2022-12-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ser ikke bort fra at det finnes en slik inne i bildet også, som i «gravfølge». Tenker selv mer pensjonist til den oppgaven.
Ja, jeg kom også til å tenke på pensjonist, og la til det i innlegget.
Citera
2022-12-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ja, jeg kom også til å tenke på pensjonist, og la til det i innlegget.

Jeg så det. Humrer. Jeg tror det kan være en stor mulighet for at det finnes en slik inne i bildet her.
Citera
2022-12-06, 17:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Begge hadde planlagt overraskelser for Fru Hagen i nærmeste fremtid. Sydentur var på trappene. Londontur bestilt. Ingen av disse ble det som kjent noe av. Men jeg tviler ikke på at Fru Hagen fikk sin livs største overraskelse den dagen, stakkar’n.

Ja, ifølge boka hadde HHB1 reservert Londontur bare fire dager etter forsvinningen.
Ifølge TH skulle de på langhelg på Kvitfjell. Hektisk reiseaktivitet altså. Ikke mye tid
til å pakke om.

Tenker det er en viss sjanse for at denne "overraskelsen" kom på natta, jeg.

Noen som vet hvilken militærleir HHB1 jobber i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in