2022-12-06, 14:54
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Instagrammannen (Napp #171) Bålsta/Gullmarsplan

https://dumpen.se/2022/12/06/instagrammannen-napp-171-balsta-gullmarsplan/
Citera
2022-12-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det handlar väl inte om vem som mår sämst? Är det låg intelligens att tycka "öga för öga" är ett förkastligt sätt att tänka och agera?

Men det där går väl inte ihop riktigt? Kanske om en pedofil blir våldtagen av en dubbelt så gammal man så kan det kanske på nå vi likna öga för öga.
Citera
2022-12-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Men det där går väl inte ihop riktigt? Kanske om en pedofil blir våldtagen av en dubbelt så gammal man så kan det kanske på nå vi likna öga för öga.
Semantik i sammanhanget. Människor lider, eller kan komma att lida. Därför ska potentiella framtida förövare och deras omgivning lida maximalt...
Så i viss mån har du rätt - dumpen skördar sina offer innan de lyckats skörda offer.
Citera
2022-12-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLalinra
Förstår jag dig rätt i att du tycker att det är fel att hänga ut förövarna som dumpen gör? Isådana fall tycker vi samma. Jag tycker det förövarna gör är fel men dumpen är inte den rätta vägen.
Helt korrekt uppfattat. Vi delar åsikt till 100%
Citera
2022-12-06, 15:40
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Instagrammannen (Napp #171) Bålsta/Gullmarsplan

https://dumpen.se/2022/12/06/instagrammannen-napp-171-balsta-gullmarsplan/
Gäddan stönar i slutet av filmen. Tyckte kanske det var skönt att bli dominerad av ordningsmaktens hårda händer. Eller ont i magen. Hoppas han fick diarré senare.
Citera
2022-12-06, 16:05
Medlem
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/877708006916284/?sfnsn=mo&ref=share

Intressant... 3 dagar gammalt inlägg, men inget svar från någon på dumpen ang kontonr till föreningen?
Citera
2022-12-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
"'Öga för öga, tand för tand' skapar ett samhälle med blinda och tandlösa invånare", skrev någon fyndigt.

Dumpens existens är en direkt konsekvens av att vi har ett rättssystem som saknar både ögon och tänder.
Citera
2022-12-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Dumpens existens är en direkt konsekvens av att vi har ett rättssystem som saknar både ögon och tänder.
Då är det rätt att ta saken i egna händer och skipa den rättvisa man själv anser bör skipas? På det sätt den bör skipas?
Citera
2022-12-06, 16:21
Medlem
Citat:
Då är det rätt att ta saken i egna händer och skipa den rättvisa man själv anser bör skipas? På det sätt den bör skipas?

Absolut. Det har jag inga problem med. Förhoppningsvis får samhället ordning på polisväsendet och rättssystemet så vi kan börja lagföra pedofilerna på ett effektivt sätt.

Tills dess hoppas jag Sara och Patrik orkar fortsätta med sitt arbete. Du är väl förresten medveten om att dumpens verksamhet är helt förenlig med rådande svensk lagstiftning?
Citera
2022-12-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Absolut. Det har jag inga problem med. Förhoppningsvis får samhället ordning på polisväsendet och rättssystemet så vi kan börja lagföra pedofilerna på ett effektivt sätt.

Tills dess hoppas jag Sara och Patrik orkar fortsätta med sitt arbete. Du är väl förresten medveten om att dumpens verksamhet är helt förenlig med rådande svensk lagstiftning?
Ännu en anarkist...

Nej, det är jag verkligen inte medveten om. Konsensus verkar snarare vara att det bryter mot flertalet lagar. Dock har ingen trätt fram för att låta en domstol avgöra saken
Att köra för fort eller slå någon på käften blir inte lagligt bara för att man inte åker fast eller blir anmäld
Citera
2022-12-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Inte en enda av dina länkar säger ett skit. "vi gör blablabla" kom med något bättre. Patrik och Sara har fått fler åtalade på knappt ett år än vad dom där tramsorganisationerna har fått någonsin.

Ja, om de inte bara hittar på och ljuger så arbetar de uppenbart hårt för detta. Eller tror du det är påhittade personer som arbetar där? Dumpen hade kunnat få exakt lika många åtalade utan sina uthängningar och mediaspektakel.
Senast redigerad av BobGet 2022-12-06 kl. 17:34.
Citera
2022-12-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ännu en anarkist...

Nej, det är jag verkligen inte medveten om. Konsensus verkar snarare vara att det bryter mot flertalet lagar. Dock har ingen trätt fram för att låta en domstol avgöra saken
Att köra för fort eller slå någon på käften blir inte lagligt bara för att man inte åker fast eller blir anmäld

Du får tillskriva vilka epitet du vill på mig. Jag har inga problem med dumpens arbete. Du får väl driva ett rättsmål mot dumpen och få saken juridiskt prövad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in