Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Varför vill man se en kollaps av Ryssland?
För att vi inte kan ha kärnvapen-stater som inte respekterar FN-resulutioner, i synnerhet sådana som ska motverka angreppskrig, folkmord och terror.
Citat:
Det är aldrig en bra händelse när stater kollapsar, varför inte bara se till att Ryssland drar tillbaks sina soldater ur Ukraina och Krim sen kan man återbygga relationer.
Min bedömning är att det är försent, jag ställer det mot sannolikheten att följande inträffar (och för varje dag och bebis som ryssarna mördar minskar sannolikheten gentemot "ryska federationen upplösning"
- säg att ryssarna avväpnar sina terrorister i ukraina, packar ihop och lämnar hela ukraina senast söndag.
-samlar ihop en första omgång med krigsförbrytare (putin + ett 100 tal till (från fsb chefer och militära befälhavare) och transporterar dem till haag i bojor innan jul.
-inleder en massiv skrotning och demilitarisering (främst kärnvapen men även i övrigt) senast 10 Jan
-är exemplariskt tillmötesgående i samtliga ekonomiska krav som ställs gällande krigskadestånd osv.
så skulle jag tippa att det endå är 50%+ att ryssland faller samman som en följd av de kommande hårda åren...
Citat:
Invasionen av Ukraina är ingen speciell händelse som kräver att Ryssland ska bli straffade.
Om det endå vore så väl, att en kärnvapennation anekterar en suvären stat i europa är, oförlåtligt.