2022-12-06, 11:59
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du missförstår, förmodligen för att du är fikus. Vi vill förbjuda analrunk (homofili/pedofili), likt man nu gjort i Ryssland.

Det är en bra sak, bara sjuka (bögar/pedofiler) förstår inte det.

https://t.me/Slavyangrad/23814

After yesterday's strikes, Ukraine says it will take two days to stabilise the system to at least partially return to the predicted rolling blackouts, as a wave of blackouts is now rolling through Ukraine, accompanied by massive power grid failures due to the unbalanced system. This again goes to the "everything was down, everything's fine" question. But of course, as long as the electricity distribution substations connected to the nuclear plants keep working, Ukraine will retain some room for manoeuvre on the energy issue, although it has shrunk massively since October 10. So it is certainly necessary to continue, bringing the energy strike campaign to its logical conclusion.

Sa inte Zelensky att man sköt ner alla missiler igår?
Nej de sköt ner 70 av 80. Idag är nog allt som skadades fixat.
Citera
2022-12-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag svarade på ett inlägg som angav att Ukraina hade hela världen bakom sig. Tror du också det?

Det du skrev var att västvärlden står för 20% av jordens befolkning. Tror du att det är antalet människor per se som avgör någonting i frågan?

Svarar åt dig, så du slipper skita ner tråden med fler sidospår: "Bla bla bla blablaaaa jag anser och känner och tror.. bla bla"

Var så god.
Citera
2022-12-06, 12:01
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, inte så länge Nato i Ukraina hotar Rysslands existens.
Nato är inte i Ukraina!
Citera
2022-12-06, 12:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Endast bögar skulle få för sig att när man vill förbjuda analrunk (bög/pedofil sex) så betyder det att man egentligen inte vill det.

Som sagt, bögar/pedofiler är sjuka och måste förbjudas.

Ukraina har fått sin beskärda del analrunk (bögeri/pedofili) sedan västkuppen 2014 och Ryssland vill inte ha en massa bögerier på sin gräns, förståerligt.

Borde du inte propagera i Ryska telegramgrupper om hur sjuka de ryska soldaterna är som så fort tillfälle ges håller på med perversa bögakter i skyttegravarna och ruinerna i Ukraina Som förslag tycker jag du ska skriva lite hos Greyzone och Rybar som både är Wagner PMC finansierade, medans man har tusentals hiv smittade soldater som knullat röv i ryska fängelser. Städa framför egen dörr först.
Citera
2022-12-06, 12:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg som angav att Ukraina hade hela världen bakom sig. Tror du också det?
Jag svarade på ett inlägg om att spara liv.
Jag anser nog att en majoritet i världen anser att Ryssland har handlat fel. Även Kina och Indien. Däremot är det väst som stöttar Ukraina, framförallt för att det ligger i Europa. För människor i längre bort är det ungefär lika abstrakt som kriget i Syrien är för oss. Däremot anser de nog allmänt att skurken är Ryssland. Det finns i stort sett inget land som stöttar Ryssland, mer än några få stater som gör det utifrån helt andra orsaker än moral och rätt, utan bara politiska.

Som du ungefär. Du liksom många har någon förvirrad tro att en rysk seger skulle förändra väst. En del verkar även se Putin som en stark ledare som de kan följa utan att behöva tänka själva. Du vet, "Heil!".
Citera
2022-12-06, 12:05
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ukraina har länderna i västvärlden med sig, vilka har av 20% av jordens befolkning.
Och Ryssland har Nordkorea, Iran, Nicaragua och Eritrea med sig. Vilka är en mindre del och samtliga är klassade som diktaturer och rövhålsländer.

Fundera lite över varför det bara är skitländer som stöder Putins invasion….
Citera
2022-12-06, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det jag menar är att om Tyskland på något vis lyckats avsluta kriget tidigare så hade inte lika mycket av samhället, sett i stort, blivit förstört. Man kanske till och med kunnat behålla stora delar av de landområden man fick avträda. Nu fortsatte kriget ända till 1945. Hade det avbrutits tidigare hade färre dött och förstörelsen varit mindre.

Som det ser ut i dag så har Ukraina blivit av med landområden sedan konflikten bröt ut. Fronterna flyttar sig fram och tillbaka. Var gränserna hamnar avgörs i förhandlingar och som jag ser det just nu så pekar det mesta mot ett ryskt övertag. Frågan är om det är förändringar vid fronten som avgör var gränserna hamnar, eller om det är styrkeförhållandena staterna emellan som avgör detta i förhandlingar.

Nej USA krävde fullständig kapitulation av Tyskland. De vägrade även att gå med på en kapitulation till väst om Tyskland fick fortsätta kriget mot Sovjet. Hade man fått till detta så skulle Sovjet kanske gått svagare ur andra världskriget och Ryska Federationens dödande inte skett idag. Man sköt upp konflikten med Moskvas folkmordsdiktatur så nu tvingas vår generation att slutföra det som lämnades ogjort 1945.
Citera
2022-12-06, 12:12
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Om Ryssland gör det kommer det endå fortsätta vara inbördeskrig..
Nä det kommer det inte, det är ett fåtal som vill tillhöra Ryssland och dom har nog fått ett ryskt pass så det är bara för dom och flytta sig över gränsen.
Citera
2022-12-06, 12:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det finns ju uppenbara likheter med denna konflikt. För varje dag som går är det fler som dör och mer av Ukraina som blir förstört och som det ser ut i dag, det finns de som ser det på annat sätt jag vet, så kan ju inte Ukraina komma segrande ur detta sett till människoliv och förstörelse.

Det finns likheter om man tänker att dagens Ukraina är dåtidens Sovjetunionen och dagens Nazi-Ryssland är dåtidens Nazi-Tyskland.

Nazi-Tyskland hade som mål att fullständigt utplåna Sovjetunionen och att mörda miljoner människor och förslava resten. Borde Sovjetunionen gett upp istället för kämpa för sitt land och sitt folks existens? Hade det sparat liv?

Troligen så hade det inte sparat några liv om Sovjetunionen gett upp. Plus att de överlevande hade blivit slavar under Nazi-Tyskland. Så de gjorde helt rätt som kämpade emot.

På samma sätt gör Ukraina rätt som kämpar emot Nazi-Ryssland. För om de inte kämpar emot, då kan Putler massmörda miljoner ukrainare i lugn och ro, och förslava resten. Samt stycka landet och stjäla de delar av Ukraina som han vill.

Nej. Det enda rätta är att kämpa emot. Och få Putler att ångra att han någonsin gav sig in i detta.
Citera
2022-12-06, 12:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, det stämmer, orkerna har kidnappat mer än 200 000 ukrainska barn

https://www.sbs.com.au/news/article/russia-is-taking-ukrainian-orphans-from-annexed-regions-and-raising-them-as-russians/p9h3gol0i

Professor Mycak referred to comments from Ukrainian ombudsman Lyudmila Denisova in April when she reportedly said that 700,000 people had been deported from occupied territories, including 130,000 children.

By May, Professor Mycak said that number had grown to 223,000 children, according to a Ukrainian media outlet.
Tack!
Men man vet inte vad som händer med dessa barn alltså?
Vad fan är meningen med att kidnappa dom?
Citera
2022-12-06, 12:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att Putin och hans regim är plundrare och tjuvar känner vi alla till. Men de mest motbjudande stölderna som ryssarna gör är nog detta - de stjäl barn från Ukraina:

Citat:
Vladimir Putin har kidnappat och stulit nästan 8 000 ukrainska barn. Många av dem har tvångsförflyttats till Ryssland med militärflygplan. (...)

"Bottenlöst vidrigt", tycker Carl Bildt om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Putinkramarna kommer antingen inte kommentera detta då dom skäms över det faktum att deras herre kidnappar barn, eller så kommer dom på något sätt hävda att det är en judisk konspiration styrd från USA. Världen vet och ryssland kan inte gömma sig.

Putin-regimen måste nog vara den mest motbjudande regimen som existerar på jorden just nu? Möjligtvis är den i Nordkorea värre, men de befinner sig inte i krig* med något land.

Senast redigerad av -Info- 2022-12-06 kl. 12:31.
Citera
2022-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja ja... frontgränsernas förflyttningar talar tvärt emot dina påståenden.

uhm.

https://www.youtube.com/watch?v=w4Xv9Z1nloQ&ab_channel=KUC-TimeLapse

Citat:
Du vet väl att det är enbart och endast dessa gränser och deras förflyttningar de två "propaganda"-centraleran är överens om. Och följdaktligen kan ta som säkra.
?

Citat:
Om du ny tycker yrkesbedragaren Kenneth Grägg, fjoll Pasikivi eller Aftonbladet är säkra källor eller jag tror på den militärkommenterade ukrainaren känns som säker och trovärdig är för mig egalt.
Jag är inte helt övertygad om att du ens kan definera din egen halmgubbe, så det är svårt att förstå vad du försöker bränna ner.

Citat:
Frontgränsernas förflyttningar är den absolut säkraste källan. Håller du inte med?

för att definera ukrainas seger så är det (och även defintionen ur ett ett globalt perspektiv (resulution es- 1-11), det är ju trots allt givet om man utsätts för en invasion.

Citat:
Ha ha! Det där sista fjantiga som jag fetat. Jag tycker personligen att det är jag som satt kunskaper och civilisation till "den vite mannen" och är nu beredd att döda honom för han varit så otacksam. Skulle vara ett rent nöje att skuta ned ett civilt flygplan fyllt av "vita män". :-) Det här blir OT och det här är ingen tråd som handlar om varken dina eller mina personliga nöjen utan kriget i Ukraina.

objektiv verklighet är vad den är, smält du i solen min lilla snöflinga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in