2022-12-06, 11:15
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej, egen erfarenhet. Märkligt ändå att folk som knappt räknade UA till europa försöker blåsa upp dem till att ha varit ett välfungerande land när de i själva verket vart en genomkorrupt låg utvecklat efterblivet land full med kriminalitet och maffia.

Är det så du sitter och övertalar dig själv för att det ska kännas bra att försvara alla krigsbrott ryssen gör?

Känn det bättre? Firar du varje ukrainskt barn som dör?
Citera
2022-12-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Om Ryssland gör det kommer det endå fortsätta vara inbördeskrig..

*Ändå. Det heter ändå.

Nej varför skulle det det? Att Ryssland backar till sin sida av gränsen, och lägger ner vapnen, innebär ju att de inte längre kan elda på kriget de startade i Donbass.
Citera
2022-12-06, 11:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
”män som är transvestiter”, vilket vi fick höra på rysk stats-tv.
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att så många ryssar hela tiden drar upp homosexualitet, HBTQ och diverse sexuella avarter. Här i tråden pratar ryssvänner konstant om ”Globohomo” och homosexualitet.
Vad är det hos ryssarna som gör dem så vansinnigt intresserade av homosexualitet att de inte kan sluta prata om det? Vi har sett diverse homoerotiska videosekvenser från drönare i Ukraina där ryska män tillfredsställer varandra. Är det så att homosexualitet är mer utbredd bland ryssar och är det därför de inte kan sluta att prata om det?
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja från början var det de.. Om du kolla gamla nyhetsvideos och dokumentärer från 2014 så böna och bad östra Ukraina om hjälp från Putin att sända hjälp. Om inte militära styrkor så mat och förnödenheter dom sa att dom inte kommer klara av detta själva.
Ständigt dessa lögner. Ryssland skickade redan 2014 reguljära förband att kriga i Donbas, bl.a. det Buk-batteri som sköt ner MH-17
(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17).

Det är som att du tror att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så kommer vattnet att urholka stenen och vi accepterar Putins övergrepp.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Om Ryssland gör det kommer det endå fortsätta vara inbördeskrig..

Nej, det "inbördeskrig" som varit i Ukraina har helt drivits av Ryssland. Utan dess inblandning upphör kriget.
Citera
2022-12-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodbenny
*Ändå. Det heter ändå.

Nej varför skulle det det? Att Ryssland backar till sin sida av gränsen, och lägger ner vapnen, innebär ju att de inte längre kan elda på kriget de startade i Donbass.

Det var inte ens StorRyssland som startade kriget i Donbass.
Citera
2022-12-06, 11:22
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Märkligt exempel. Terrorbombningarna av tyska städer anses allmänt vara ett exempel på att det inte fungerar. Storbrittanien började bomba redan 1940 och trots att man släppte 1,6 miljoner ton bomber så fortsatte kriget i 5 år. Och hur var det med apokalypsen och samhällets upplösning indet Tyskland som bombades ofantligt mycket hårdare än Ukraina idag?

Att du anser att ”kriget är förlorat” för Ukraina och ”det bästa vore att kapitulera” vet vi sedan i våras. Som tur är styrs inte Ukraina, eller länderna i väst, av defaitister och syltryggar. Du låter inte heller små petitesser som fakta på marken störa din skrivbordsanalys. Att Ukraina sedan dina råd om kapitulation befriat stora områden från rysk ockupation, det var tydligen meningslöst. Ett alternativ är givetvis att spara på krokodiltårarna och låta Ukrainas folk bestämma vilka uppoffringar frihet och nationellt oberoende är värda.

I stället dyker du upp då och då i tråden och berättar med samma säkra stämma att du minsann vet hur allt kommer att sluta. Skall vi kanske göra en lite tur down memory lane med en ’Best of Arnstad’?

Det jag menade var att det varit bättre för den tyska befolkningen på alla sätt och vis om kriget avslutats tidigare. Tyskland blev ju bara mer förstört ju längre kriget fortsatte och den analogin kan man utan vidare göra med denna konflikt.

Det är därför jag fortfarande anser att det bästa för dem som lever i Ukraina är att striderna tar slut. Som det ser ut i dag med påfyllning med vapen från väst och soldater från Ukraina så kan striderna ju fortgå till den sista ukrainaren som någon har formulerat saken. Det råder ju delade meningar om balansen i förluster mellan parterna, men i slutändan så finns det ju fler ryska potentiella soldater än ukrainska. Om förlusterna är balanserade - jag vet att det finns olika uppfattningar om detta - så tar det slut fortare på den ena sidan än den andra.

Ukrainska folket och nationellt oberoende behöver benas ut en del. Det finns säker de som inte anser att den ukrainska statens intresse inte överensstämmer med den etniskt ryska befolkningens intressen trots att de bor i Ukraina.

Kanske har jag skrivit att jag "vet" hur detta kommer sluta någonstans, men vanligtvis brukar jag inte uttrycka mig så definitivt. Jag brukar snarare skriva att jag anser att händelser sannolikt pekar åt det ena eller andra hållet. Men du kan ju leta fram något där jag skrivit att jag absolut vet hur det står till och kommer att sluta om du vill.
Citera
2022-12-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det jag menade var att det varit bättre för den tyska befolkningen på alla sätt och vis om kriget avslutats tidigare. Tyskland blev ju bara mer förstört ju längre kriget fortsatte och den analogin kan man utan vidare göra med denna konflikt.

Det är därför jag fortfarande anser att det bästa för dem som lever i Ukraina är att striderna tar slut. Som det ser ut i dag med påfyllning med vapen från väst och soldater från Ukraina så kan striderna ju fortgå till den sista ukrainaren som någon har formulerat saken. Det råder ju delade meningar om balansen i förluster mellan parterna, men i slutändan så finns det ju fler ryska potentiella soldater än ukrainska. Om förlusterna är balanserade - jag vet att det finns olika uppfattningar om detta - så tar det slut fortare på den ena sidan än den andra.

Ukrainska folket och nationellt oberoende behöver benas ut en del. Det finns säker de som inte anser att den ukrainska statens intresse inte överensstämmer med den etniskt ryska befolkningens intressen trots att de bor i Ukraina.

Kanske har jag skrivit att jag "vet" hur detta kommer sluta någonstans, men vanligtvis brukar jag inte uttrycka mig så definitivt. Jag brukar snarare skriva att jag anser att händelser sannolikt pekar åt det ena eller andra hållet. Men du kan ju leta fram något där jag skrivit att jag absolut vet hur det står till och kommer att sluta om du vill.

Den helt avgörande skillnaden är att det är Ukraina som har hela världen bakom sig och som vinner.
Citera
2022-12-06, 11:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Märkligt ändå att folk som knappt räknade UA till europa försöker blåsa upp dem till att ha varit ett välfungerande land när de i själva verket vart en genomkorrupt låg utvecklat efterblivet land full med kriminalitet och maffia.
Ukrainare har under de senaste decenniet varit ute mycket i Europa och arbetat, så många har kommit i kontakt med dem och lärt känna dem som hederliga och trevliga. Inom IT har många europeiska bolag haft Ukrainska programmerare och support som skötts från Ukraina.
De senare åren har Ukraina gått extremt snabbt mot att bli en välfungerande västerländsk demokrati, med demokratiska val. Den bild du försöker sprida om Ukraina är Rysslands felaktiga nidbild som de vill att européerna ska ha, för att de ska ta bort sin hjälpande hand. Tråkigt att se att du så flagrant och odiskret går Putins ärenden.
Citera
2022-12-06, 11:27
Medlem
Citat:
Absolut inte. Men hyckleriet här inne UA vs RU är inte nyanserat. RU är i konflikt med Väst och inget annat. Att USA/Nato spär på denna tragedi är av katastrofal nivå.

Katastrofen är och var när Putin gav order om att invadera Ukraina och innan dess, 2014, att olagligt annektera Krim.
Det är inget hyckleri utan sanning.
Citera
2022-12-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Nja inte riktigt lille bög.

https://t.me/Slavyangrad/23807

In the United States, the number of supporters of sending weapons to Ukraine and providing economic assistance is decreasing.
The number of supporters of negotiations between Ukraine and Russia is also growing. This is stated in a study by the Chicago Council on Global Affairs.

From 78% (March) to 66% (November) fell the number of supporters of economic assistance to Kyiv. The number of those who agree with arms supplies to Ukraine has decreased from 79 to 65.

47% of Americans believe that Washington should push Kyiv to reach a peace settlement as soon as possible (in July there were 38%). At the same time, 48% say that it is necessary to continue supporting Ukraine for as long as necessary (in July, there were 58% of such support).

In general, 40% of Americans are sure that the level of support for Ukraine should be left at the current level indefinitely. 27% believe that the US should intervene directly in the conflict and put an end to it. At the same time, 29% believe that assistance to Kyiv should be stopped.

At the same time, the level of support for sanctions against Russia has not changed much since spring, falling by two percent to 75%.

Equally - 26% each - Americans believe that either Ukraine or Russia have an advantage on the battlefield. At the same time, 46% are sure that none of their parties has such an advantage.

Ge det någon månad till så är även majoriteten av den minoritet (30%) av världens befolkning emot fortsatt stöd till Ukraina.

Inga bullshitkällor tack. Det finns en tung och tydlig majoritet för stöd till Ukraina i alla länder som räknas.

Den politiska sidan av saken:
https://unric.org/sv/generalforsamlingen-fordomer-rysslands-annektering-i-ukraina/

Den ekonomiska sidan av saken:
https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/?cookieLevel=not-set

Nu är väl chansen stor att ni ryssar inte kommer åt vissa sajter, men VPN vet ni ju hur det fungerar.
Citera
2022-12-06, 11:33
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Den helt avgörande skillnaden är att det är Ukraina som har hela världen bakom sig och som vinner.

Ukraina har länderna i västvärlden med sig, vilka har av 20% av jordens befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in