2022-12-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.

Då förstår man ordvalet "ovanför" bättre.

Såhär ser vägen upp mot fyndplatsen ut om man befinner sig i fyrvägskorsningen.

https://www.bildtagg.se/bild/0dcja1mlqgge22cpsrtd71w5
Citera
2022-12-06, 10:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E

Det sluttar rätt bra.

Fyndplatsen ligger 235 m.ö.h
Koltorpet ligger 212 m.ö.h
Citera
2022-12-06, 10:56
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Dråp är när man inte haft uppsåt att döda en annan person men när man orsakar annan sådan skada att personen avlider OCH att även om uppsåtet inte var att döda så var våldet av sådan karaktär att den misstänkte borde förstått att det var förenat med fara för liv och hälsa. U With me?

Uppsåt och rekvisit är det som bedömer mord/dråp.

Nej du har fel.
Trollar du eller?
3 kap 2 § BRB
Citera
2022-12-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
En liknande beskrivning skrev jag tidigt i tråden. Hamburgaren var till TT, men hon rymde när JJ var på McD, JJ tog bilen för att leta då cykeln ju var kvar när hon kom tillbaka från McD, vilket antydde på att Tove inte var så långt borta. Jag tror att TT levde när hon lämnade huset och var den som flyttade cykeln, om det inte var grannen?

Ok så mu tror du på nåt sätt att TT hölls kvar i lägenheten men lyckades rymma, för att sedan bli infångad av grannarna under och mördad, vilket sammanträffande

Och JJ tog bilen sen för att leta efter TT? Samtidigt som hon säger sej skulle hälsa på en kompis nära fyndplatsen, nu har du snurrat ihop det ordentligt
Senast redigerad av anteanti 2022-12-06 kl. 11:08.
Citera
2022-12-06, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E

Tack för en bra bild!

Oj, verkligen uppförsbacke mot vad jag trodde.
Tack!

Ok, så fyndplatsen är bortom bommen, på krönet?
Citera
2022-12-06, 11:04
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Detta var innan McDonalds-resan blev känd.

Det är bara användaren M.E.J som är hopplöst efter och uppsåtligen försöker komma med desinformation för att rikta bort misstankarna från tjejerna. Användaren M.E.Js inlägg är enbart trams!

Om nu tjejerna börjat öppna sig i förhören, skulle isf allmänheten fått reda på det ?

Himla knepigt om de klarat och hålla igen ?

Vi får verkligen hoppas polisen har bra på fötterna annars vete fan vad som händer ;-))
Citera
2022-12-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en bra bild!

Oj, verkligen uppförsbacke mot vad jag trodde.
Tack!

Ok, så fyndplatsen är bortom bommen, på krönet?
En liten bit bortanför bommen ska platsen vara. Alltså är inte fyndplatsen precis efter bommen utan en bit till!
Citera
2022-12-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Om nu tjejerna börjat öppna sig i förhören, skulle isf allmänheten fått reda på det ?

Himla knepigt om de klarat och hålla igen ?

Vi får verkligen hoppas polisen har bra på fötterna annars vete fan vad som händer ;-))

Båda kan ha erkänt utan att det nåt media. Den 15 dec får vi iaf veta hur dom ställer sig till anklagelserna genom häktesförhandlingarna.

Ja, det är konstigt om dom båda håller igen med tanke på dom uppenbara lögner dom redan ertappats med. Min gissning är att minst en av dom erkänner gravfridsbrott den 15 e.
Citera
2022-12-06, 12:28
Medlem
Några medlemmar kommer med alternativa teorier. Detta är inte konstigare än att även åklagaren har skyldighet att presentera och söka uppgifter som talar för den tilltalade.
Citera
2022-12-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är 100% säker på att en av tjejerna in har dödat T, men jag kan inte säga mer än så tyvärr.
Om inte någon annan med samma information som mig väljer att skriva dvs.
Ska det stå ”inte” eller? Och är inte det rätt logiskt att bara en person har dödat henne, att bara en av dem har utfört det dödliga våldet. Trodde jag de flesta i tråden var överens om. Och de flesta lutar mot att det var J och MH bara har hängt på och hjälpt till som den svans hon var.
Citera
2022-12-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotka
Några medlemmar kommer med alternativa teorier. Detta är inte konstigare än att även åklagaren har skyldighet att presentera och söka uppgifter som talar för den tilltalade.

Alternativa teorier är välkomna.

Men vi har tex användaren M.E.J som sprider uppenbara lögner och desinformation; tex att användare och medier har skrivit uppgifter som de i själva verket aldrig har gjort. Det är inte okej. I synnerhet inte när användaren upprepar samma lögner gång på gång.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-06 kl. 12:50.
Citera
2022-12-06, 13:51
Medlem
Är det någon som vet om det kommer ut någon mer pod av försvunnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in