2022-12-06, 09:56
Medlem
Hej Flashback-are

Vilken/vilka fondrobotar använder ni, vilken föredrar ni och vilken skulle ni möjligtvis INTE föredra?

Germanus
Citera
2022-12-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanus
Hej Flashback-are

Vilken/vilka fondrobotar använder ni, vilken föredrar ni och vilken skulle ni möjligtvis INTE föredra?

Germanus

LYSA gillar jag. Opti är bra också men är typ dubbelt så dyr. Skulle faktiskt bara rekommendera och satsa på LYSA om jag behöver en bra fondrobot, annars går det bra med Länsförsäkringar Global Index som ett enda fond för att ha något att månadsspara i.
Citera
2022-12-06, 10:59
Medlem
Citat:
Hej Flashback-are

Germanus

BetterWealth
Citera
2022-12-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
LYSA gillar jag. Opti är bra också men är typ dubbelt så dyr. Skulle faktiskt bara rekommendera och satsa på LYSA om jag behöver en bra fondrobot, annars går det bra med Länsförsäkringar Global Index som ett enda fond för att ha något att månadsspara i.

Jag har både Opti och Länsförsäkringar GI, funderar på att byta till Lysa tack vare att avgiften där är lägre.

Germanus
Citera
2025-08-14, 06:25
Medlem
electricstars avatar
Finns det någon AI robot på Nordnet? Jag har en kapitalförsäkring där.

Någon erfarenhet från Tradingrobotar? På facebook så spammas man med typ "satsa några tusenlappar i vår tradingbot", och luta dig tillbaks och planera din förtidspension i en vräkig villa med pool i södra Spanien.
Citera
2025-08-14, 14:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electricstar
Finns det någon AI robot på Nordnet? Jag har en kapitalförsäkring där.

Någon erfarenhet från Tradingrobotar? På facebook så spammas man med typ "satsa några tusenlappar i vår tradingbot", och luta dig tillbaks och planera din förtidspension i en vräkig villa med pool i södra Spanien.
Satsa på en indexfond istället. AI är språkmodeller och besitter varken intelligens eller kunskap, undvik.
Citera
2025-08-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electricstar
Du och dina pengar är produkten.
Citera
2025-08-15, 07:57
Bannlyst
Använder Lysa men testade Opti och gillade den inte riktigt

Citat:
Hej Flashback-are

Germanus

Citera
2025-08-16, 18:17
Avslutad
Det finns ju inga vettiga API:er i Sverige för att bygga fondrobotar, om man inte redan sitter på ett berg av pengar redo att betala sverige-maffian (Nordnet, Avanza) som har monopol på all börshandel i Sverige.

Och vad är egentligen poängen med att använda någon färdig robot som någon annan utvecklat? Det är ju i princip samma sak som att köpa en fond som redan förvaltas av en robot bara lite flashigare, typ som alla företag som slänger på 'Powered by AI' på allt de säljer nuförtiden.

Men kör på – de svenska oligarkerna kommer bara använda era pengar för att experimentera och testa sina egna robotar, och sen behålla vinnaren själva.
Senast redigerad av Grytvante 2025-08-16 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in