2022-12-06, 00:04
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Grattis! Du är nominerad till INCEL 2022, alla kategorier.

Jag tror att du missförstått vad incel är. Jag har inga problem med att träffa damer, jag hatar inte kvinnor och har god interaktionsförmåga med det motsatta könet.

Beträffande Linda så blir det konstigt att hata en person som har varit streetsmart och lyckats göra raketkarriär genom att ligga med sin chef. Det är väl snarare chefen som utnämnde henne som ska ha kritik isåfall.
Citera
2022-12-06, 00:13
  #326
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon påstår sig ha en jur kand


Alla ansökningar till statliga jobb är offentliga inklusive referenser och intyg.

Att ingen vill verifiera hennes uppgift är synnerligen graverande…
Citera
2022-12-06, 00:14
  #327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper

Beträffande Linda så blir det konstigt att hata en person som har varit streetsmart och lyckats göra raketkarriär genom att ligga med sin chef. Det är väl snarare chefen som utnämnde henne som ska ha kritik isåfall.

Helt korrekt.
Citera
2022-12-06, 00:15
  #328
Medlem
En liten rätt korkad teori: Kanske skaffar hon hållhake redan före liggandet, och "tvingar" till sig intima relationer som i sin tur leder till ännu mer information och "gentjänster". De vet att det är en jävligt dum idé, men de potentiella skelett hon sitter på gör att de känner sig tvungna, kanske pressas de till att dumpa sina fruar. Driftigheten och utseendet gör det lättare att ge efter.

Ovanstående skulle kunna förklara herrarnas beteende, för det är faktiskt den märkligaste delen av denna soppa. Det här borde hända oftare om det "bara" handlade om att hon är bevandrad i förföringskonst. Och en man av Bydéns kaliber borde verkligen kunna hålla sig.
Citera
2022-12-06, 00:18
  #329
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2022-12-06 kl. 00:45.
Citera
2022-12-06, 00:19
  #330
Medlem
Intresserat ändå. Tycks vara folk i bakgrunden som har tröttnat och vill få undan Löfving + samtidigt blotta Staaf. Upprensning och nya tag!
__________________
Senast redigerad av karestan 2022-12-06 kl. 00:31.
Citera
2022-12-06, 00:20
  #331
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Jag tror att du missförstått vad incel är. Jag har inga problem med att träffa damer, jag hatar inte kvinnor och har god interaktionsförmåga med det motsatta könet.

Beträffande Linda så blir det konstigt att hata en person som har varit streetsmart och lyckats göra raketkarriär genom att ligga med sin chef. Det är väl snarare chefen som utnämnde henne som ska ha kritik isåfall.
Men är du helt tom i bollen?

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=incel

Linda har möjligtvis gjort karriär genom att kontakter bollat fram henne till sin position och att hon villigt kört vidare på det.

DU ÄR EN INCEL
Citera
2022-12-06, 00:26
  #332
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Civilekonom är inte en skyddad titel så vem som helst kan kalla sig det. Dvs. du behöver ingen utbildning eller examina för att kalla dig - och få jobb som - civilekonom.

Samma sak med jurist, inte heller det en skyddad titel.

Civilekonom och jurist kan alltså vem som helst kalla sig. Kvalificerad juridisk praktik är inte ett måste för att sitta ting. En bluffexamen skulle definitivt fungera om man är inne på den banan.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/notarie/sok-notarieanstallning/om-att-ansoka/


Om bluffuniversitet:
Citat:
Det är vanligt att bluffuniversitet väljer ett namn som är mycket likartat ett väletablerat och prestigefyllt existerande universitet, ofta i den engelsktalande delen av världen.

Fenomenet har funnits länge, inte minst i USA, men har expanderat kraftigt under 2000-talet, i takt med att bluffuniversiteten har flyttat sin verksamhet till Internet där de ofta marknadsför sig med hjälp av skräppost.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bluffuniversitet


Staaf:
Citat:
- Utöver polis är jag jurist och civilekonom, jag har läst juridik i USA och har suttit ting i två tingsrätter innan jag började arbeta vid Polismyndigheten där jag arbetat mot grov organiserad brottslighet i många år.
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/
Citera
2022-12-06, 00:32
  #333
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Jag tror Linda är mycket duktig på sitt arbete men förstår inte ivern att hänga med äldre män med högt eller obefintligt hårfäste typ Löfving & Bydén. Vad är en ytlig relation som hon uppger sig haft med Löfving? Är den platonisk, inte ens en flyktig kyss? Låter inte så eldigt…
Tror hon syftar på att de var KK.
Citera
2022-12-06, 00:39
  #334
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Skulle gissa på att hon är betydligt mer kompetent än dig och många andra högt uppsatta polischefer. Ställ dig frågan till varför vi har en urusel polismyndighet, är det för att ledningen är kompetenta?

Nej, dina tvivel håller inte din gamla incel
Så gammal så jag vet inte vad en encell är. Men hoppas hon har det bra med ÖB nu. Tur att hon pippar sig upp ia.
Citera
2022-12-06, 00:57
  #335
Medlem
Klagans avatar
https://morgonposten.se/2022/07/23/linda-h-staaf-chef-for-polisens-underrattelsetjanst/
Lite att läsa om Fröken Linda till trådens skribenter.
Citera
2022-12-06, 01:04
  #336
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Samma sak med jurist, inte heller det en skyddad titel.

Civilekonom och jurist kan alltså vem som helst kalla sig. Kvalificerad juridisk praktik är inte ett måste för att sitta ting.
En bluffexamen skulle definitivt fungera om man är inne på den banan.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/notarie/sok-notarieanstallning/om-att-ansoka/


Om bluffuniversitet:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bluffuniversitet


Staaf:
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/


Vad jag minns från mina juristvänner när ting var aktuell för deras del var att det var ganska svårt med en jur. kand. att få ting om man ville bo civiliserat.
Hon kan ju förvisso ha fått sin tingspraktik på samma sätt som hon har fått sina andra anställningar…

Jag tror det bästa vore om samtliga inblandade i denna korrupta röra fick två alternativ: Omedelbart avsked utan uppsägningstid eller ersättning alternativt en grundlig offentlige genomgång kring deras förehavanden till Linda Staff.

Billigt, brutalt, och snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in