2022-12-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du tror alltså att Putin bara kommer acceptera en förlust, betala skadestånd, ringa Zelensky och be om ursäkt sen köra sig själv till Haag?

Det kommer andra att fixa, du behöver inte oroa dig.
Citera
2022-12-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte jäkligt konstigt att man aldrig ser några svarta på bilderna från Ukraina? Varken civila eller i armén. Jag menar — Ukraina är ju en del av Europa.

Jag känner en "svart" som jobbar i Kiev iofs gift med en viting. Han har inte beklagat sig över något och bott där i snart 25 år.
Citera
2022-12-05, 22:10
Medlem
Citat:
Du tror alltså att Putin bara kommer acceptera en förlust, betala skadestånd, ringa Zelensky och be om ursäkt sen köra sig själv till Haag?

Det skulle en klok person göra , inse sitt misstag och kapitulera , bästa alternativet för Ryssland
Citera
2022-12-05, 22:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det går SKITbra för putin just nu.

Har han trillat o bajsat ner sig igen?

Undrar om Putin överlever en ny mobilisering? Eller att Ukraina för ytterligare framgångar på slagfältet?

Diktatorer brukar inte överleva såna misslyckanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Gör de? jag har fått för mig att det mest är ett rysstrollargument att kina och indien köper olja och eu går under i energikrisen .

idag träder i alla fall 2 sanktioner in,

https://www.politico.eu/article/west-oil-war-russia-sanctions-oil-price-cap-g7-vladimir-putin-zelensky-opec-war-ukraine/

Sverige köper väldigt lite om ens någon olja från ryssland. så enskilt är vi inte mycket till faktor.
men EU däremot...

det gör de redan, även om ryssland är villiga att definera sitt territorium efter hur mycket som ukrainarna är villiga att ge dem , så kanske får de behålla moskva?)

Jo, vi får givetvis stötta och ta emot ukrainare så länge det behövs, i ryssland fryser mer än 5000personer ihjäl årligen (2021) så jag tror inte vi kommer i närheten av det, ryssland har inte förmågan att slå ut ens den civilia infrastrukturen (iafall inte de senaste 9månaderna, så frågan är vad som skulle förändras de kommande 9....

tycks ha misslyckats totalt, men visst han har ju totalt förintat delar av ukraina, även om de är ryska enligt putin....

Vilken blooper du gjorde. Eu köper olja av Ryssland men det gör inte Sverige 😂

Fast det är ju först den senaste månaden prutte börjat mangla infrastrukturen.

Han (prutte) har ju lyckats fånga in en del av azov ”nazisterna” som var en del av planen.
Demilitarisering har ju inte gått jättebra då mycket vapen har kommit till Ukraina från väst.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du borde åka på semster till Poland, eu är större än sverige, som är den somalie tätaste (per capita) platsen utanför... somalien...
Jag trodde Euromaidan handlade om att Kiev-borna vill ha det som i Paris, Rom och London.
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jag har sett massor av svarta ryzzar.
Du menar krigarna från Centralafrikanska republiken?
Citera
2022-12-05, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte jäkligt konstigt att man aldrig ser några svarta på bilderna från Ukraina? Varken civila eller i armén. Jag menar — Ukraina är ju en del av Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jag har sett massor av svarta ryzzar.

Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Svarta gruvarbetare..

https://youtu.be/6w3j3ov6YYQ

Jag tänkte mer på de förkolnade liken av piss-ryzzar som brunnit upp i söndersprängda stridsvagnar.
Citera
2022-12-05, 22:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Jag känner en "svart" som jobbar i Kiev iofs gift med en viting. Han har inte beklagat sig över något och bott där i snart 25 år.
OK, sorry. Kan lätt tro att det bor fler afrikaner i Kiev än i Moskva.
Citera
2022-12-05, 22:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Troligen slutar Putin i sin bunker med ett skott. Han har ju i praktiken redan förlorat....

Finns ingen framtid för Putin som looser.
Citera
2022-12-05, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Han (prutte) har ju lyckats fånga in en del av azov ”nazisterna” som var en del av planen.

Jag får inte ihop matten.

Hur i helvete det kan anses vara särskilt intelligent att ta död på hundratusentals människor för att fånga in, vad kan det ha rört sig om, 20-30 ukrainare med högersympatier.
Citera
2022-12-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Har det genomkorrupta landet Ukraina en annan mentalitet en strävan att bygga något , bygga en stad, en nation , ett värdigt liv???

Du måste antingen driva med oss eller vara fullständigt verklighetsfrånvänd!

Nu får du veta vad vi utanför Ryssland tycker, du är nog hjärntvättad av dina kollegor .

Vi i väst gillar Ukraina!
Vi i väst gillar INTE Ryssland!
Citera
2022-12-05, 22:17
Medlem
Jävlar vilken fart på trollen. Kommer det en omgrupperingsreträtt snart eller vad är på g?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in