Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Ja för nu fortsätter vi ju köpa olja och gas av Ryssland och på så sätt göda ryska krigskassan.
Trots att ca 85% här i tråden förnekar det.
Gör de? jag har fått för mig att det mest är ett rysstrollargument att kina och indien köper olja och eu går under i energikrisen .
idag träder i alla fall 2 sanktioner in,
https://www.politico.eu/article/west-oil-war-russia-sanctions-oil-price-cap-g7-vladimir-putin-zelensky-opec-war-ukraine/
Citat:
Och samtidigt ge vapen till Ukraina.
Sosse politik kort å gott.
Sverige köper väldigt lite om ens någon olja från ryssland. så enskilt är vi inte mycket till faktor.
men EU däremot...
Citat:
Dock kommer inte Ukraina att ha eldkraft att ockupera rysk mark.
det gör de redan, även om ryssland är villiga att definera sitt territorium efter hur mycket som ukrainarna är villiga att ge dem , så kanske får de behålla moskva?)
Citat:
Lär bli en våg till med frusna ukrainare till Europa när husen i kiev börjar bli kalla.
Jo, vi får givetvis stötta och ta emot ukrainare så länge det behövs, i ryssland fryser mer än 5000personer ihjäl årligen (2021) så jag tror inte vi kommer i närheten av det, ryssland har inte förmågan att slå ut ens den civilia infrastrukturen (iafall inte de senaste 9månaderna, så frågan är vad som skulle förändras de kommande 9....
Citat:
En del i Lill puttes plan att destabilisera Europa och ödelägga Ukraina.
tycks ha misslyckats totalt, men visst han har ju totalt förintat delar av ukraina, även om de är ryska enligt putin....