2022-12-05, 21:56
Medlem
swedsters avatar
Hon har en fitta=knullat sig till det mesta det är fakta
Citera
2022-12-05, 21:57
Medlem
Jag tror Linda är mycket duktig på sitt arbete men förstår inte ivern att hänga med äldre män med högt eller obefintligt hårfäste typ Löfving & Bydén. Vad är en ytlig relation som hon uppger sig haft med Löfving? Är den platonisk, inte ens en flyktig kyss? Låter inte så eldigt…
Citera
2022-12-05, 21:58
Medlem
Ratads avatar
Man ska inte skita där man äter.
Citera
2022-12-05, 21:58
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hon är gissningsvis skarp och säkerligen ganska charmig.
Precis som du påpekar så finns helt tydligt drag av cynism och en enorm vilja av att skaffa nya statusfyllda tjänster.
Förhållandet med Mats Löving verkar ha givit en ny tjänst och en pistol.

Det där med pistol är intressant.
Har Mats Löving givit kvinnan möjlighet att ha en tjänstpistol eller har Linda själv efterfrågat en pistol?
Vilken nytta har man av en pistol som ledare för NOA?

Ny tjänst, löneökningar, samt tjänstevapen. Vapnet ger trovärdighet, det är allt.

Kom igen nu, Linda är snart 50 bast. Hon är d y n g h e t för sin ålder; smärt, vältränad och flickig frisyr. De mesta kvinnor i den åldern ser ut som finlandsfärje-alkisar. Hon är en honungsfälla, ingen tvekan.
Citera
2022-12-05, 21:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Varför tror du det? I expressen utmålas ju hon som offret.
Det gör man med alla kvinnor …
Citera
2022-12-05, 21:59
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-lov
Väldigt klarsynt, tack!

Snacka om högvilt för utländska spionorganisationer.

Fattas bara att puttler skickar en storkukad ryss som spänner på henne och öser pengar över henne så är saken biff, så pigg i bäret som hon verkar vara.

Hon borde ju för fan låsas in på livstid, för rikets säkerhet.
Hon skulle väl suga av även en rullstolsbunden, bara han hade tapperhetsmedalj eller liknande.
Citera
2022-12-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Häppnar när jag inser att Polisledningen har intriger på samma nivå som en studentnation.

Växupp!
Polisyrket drar ju till sig precis den typen av människor som söker status redan på skolnivå, en stor del av yrket består utav mobbarna och dom populära tjejerna...
Poliserna har diverse gruppchatter där man pratar skit om varandra både på arbetstid och privat, det verkar hålla samma nivå som grupperna som bildas i gymnasiet, speciellt WhatsApp verkar vara poppis bland poliser.

https://polistidningen.se/2022/11/polis-frias-fran-kaffestold/
Interna konflikter där man använder massa polisresurser och skattepengar med rättegång och allt för att sätta dit någon över ett kaffepaket...

https://sverigesradio.se/artikel/polis-larmades-till-trafikfara-tog-omvagen-hem-for-att-hamta-kamera
Det här säger en hel del... Åker hem för att hämta sin GoPro för att filma till sin Instagram när man ska leka hjälte för att uppmärksamhet är högre prioritet än att göra sitt jobb. Alla sänkningar av kraven på nya poliser kommer knappast göra det här till ett minskande fenomen.

Nästa generation av högt uppsatta poliser kommer bestå av den här typen av människor.
Citera
2022-12-05, 22:01
Medlem
Jofs avatar
Verkar osäkert om hon har någon yrkesutbildning.
Blev hon petad från NOA ?
Citera
2022-12-05, 22:03
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Ny tjänst, löneökningar, samt tjänstevapen. Vapnet ger trovärdighet, det är allt.

Kom igen nu, Linda är snart 50 bast. Hon är d y n g h e t för sin ålder; smärt, vältränad och flickig frisyr. De mesta kvinnor i den åldern ser ut som finlandsfärje-alkisar. Hon är en honungsfälla, ingen tvekan.

Såklart är det så!
Hade hon sett ut som Åsa Romson hade det inte varit nån story,

Högt uppsatt man som flörtar med het cynisk kvinna med chefsambitione.
Det är för bra för att vara sant.

Hade jag jobbar på kvällstidning så hade jag blivit religös
Citera
2022-12-05, 22:05
Medlem
Mrflinks avatar
Hon saknar ju tydligen kvalifikationerna för sina tjänster. Så hon borde ju bli politiker. Finns säkert någon partiledare som hon kan fälla. Inte den första som kvalificerar sig genom att sära på benen.
Citera
2022-12-05, 22:06
Medlem
Odagans avatar
Asså, finns det några gränser för hur skadligt judens påtvingade feminism tar oss ned bland shit hole countries? Det är inte jag som vill nationen illa..
Citera
2022-12-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
ÖB Byden är ju 58 år.. Snart är hon så högt upp att ingen vågar peta på henne.

Ibland undrar man hennes agenda.. Är det måhända, en rysskoppling, gud förbjude..

Bydén är yngre än hennes exmake (som också är polischef).

Rysskopplingar känns osannolikt. Tror att hon helt enkelt gillar äldre män med makt/pondus. Och tycket verkar ju vara ömsesidigt. Och hon har ju tydligt visat på egna karriärambitioner.

Varför det här kommer ut alls antar jag beror på att det är så mycket intrigrerande och fulspel för att nå och behålla höga positioner inom polisen. Det finns säkert någon som vill ha chefsposten på NOA, eller i alla fall som vill se till att någon annan än Linda får den. Detta ärende har ju varit känt länge inom polisen så tjänsten på Regeringskansliet kommer nog inte som en slump.

Jag kan nog nästan lova att hon inte haft det så lätt som snygg kvinnlig karriärist inom polisen. Även om hon ju lyckats väl så är jag jädrigt tveksam till om hon haft särskilt kul på jobbet. Troligen har hon (haft) något karriärmål och även NOA-jobbet var nog bara ett steg på den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in