2022-12-05, 21:14
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland skall få anfalla vem de vill men om de förlorar eller själva blir beskjutna, så hotar de med kärnvapenkrig. Det går inte att ha en sådan nation i världen, varje dag är en risk för omvärlden. Ryska Federationen måste förstöras även om det innebär kärnvapenkrig. Jag tror USA har en plan som de inte avslöjar; om hur de kan förstöra de flesta ryska kärnvapen innan de kan användas, eller skjuta ned dem när de kommer flygande.
Jovisst, vilka idioter. Samtidigt som det haglar ryska robotar över civilbefolkningen i Ukraina så kränger Kreml på sig den stinkande ryssofferkoftan om dom själva attackeras det allra minsta.
Citera
2022-12-05, 21:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är antagligen tror historiker - att Vikingar blandade sig med Mongoler - och då blir det ju konstigt, ett ständigt mindervärdeskomplex?
Detta är så klart en provokation.

Vikingar lär ha övertagit ledningen över det som blev Ryssland flera hundra år innan mongolerna kom.

Inga ryssar var vikingar. Ett antal av de ”ryska” ( inom citationstecken eftersom inget Ryssland fanns ännu) kvinnorna blev säkert påsatta och avlade en blanding av svenskar och ryskor.

Rurik och svearna ledde det som blev Ryssland.

Flera hundra år senare kom mongolerna och erövrade alltihop.

Tyvärr ledde det svenska arvet inte till mycket. Mongolerna tog över och yadayada så har vi mongolen Putin vid makten.
Citera
2022-12-05, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Väldigt mycket kommer p.g.a. de nuvarande sanktionerna att ske av sig själv.

Ungefär 300.000 arbetar inom rysk bilindustri som fortfarande får ungefär två tredjedelar av sin lön betalda av de utländska ägarna. Om jag inte minns fel säger den ryska lagen att de ska ha betalt i ett år därefter är det slut.

Ytterligare ca 3,5 miljoner människor har sin inkomst indirekt från bilindustrin.
Inom kort kommer alltså ca 4 miljoner människor bli arbetslösa bara inom bilindustrin som på ett eller annat sätt måste hanteras av den ryska staten.
Övrig industri sysselsätter ca 10-15 miljoner människor som nu i en strid ström slussas ut i arbetslöshet.

Det är ingen tvekan om att Ryssland kommer att kollapsa inifrån oavsett hur kriget går och jag tror att det kommer att gå ganska snabbt. Det ser nattsvart ut för Ryssland.

Helt obegripligt att någon kan gå med på nåt sånt, det är ju för fan bajs-pitten som har ställt till det!
Citera
2022-12-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Helt obegripligt att någon kan gå med på nåt sånt, det är ju för fan bajs-pitten som har ställt till det!
Det visar att vi i väst är ärliga och sköter våra åtaganden.

Dyrast blir det för Volkswagen men alla biter ihop och avslutar snyggt.
Citera
2022-12-05, 21:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Väldigt mycket kommer p.g.a. de nuvarande sanktionerna att ske av sig själv.

Ungefär 300.000 arbetar inom rysk bilindustri som fortfarande får ungefär två tredjedelar av sin lön betalda av de utländska ägarna. Om jag inte minns fel säger den ryska lagen att de ska ha betalt i ett år därefter är det slut.

Ytterligare ca 3,5 miljoner människor har sin inkomst indirekt från bilindustrin.
Inom kort kommer alltså ca 4 miljoner människor bli arbetslösa bara inom bilindustrin som på ett eller annat sätt måste hanteras av den ryska staten.
Övrig industri sysselsätter ca 10-15 miljoner människor som nu i en strid ström slussas ut i arbetslöshet.

Det är ingen tvekan om att Ryssland kommer att kollapsa inifrån oavsett hur kriget går och jag tror att det kommer att gå ganska snabbt. Det ser nattsvart ut för Ryssland.
Väl talat, det är även min åsikt. Ryssland är kört för tid och evighet, Kremls tärning är oåterkalleligt kastad.
Citera
2022-12-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Väl talat, det är även min åsikt. Ryssland är kört för tid och evighet, Kremls tärning är oåterkalleligt kastad.

Floden rubicon skulle då vara djepr - jag tycker det är en dålig sammanliknelse.
Citera
2022-12-05, 21:31
Medlem
jonjonesHWs avatar
Denna konflikt kommer inte sluta trevligt om Ukraina vinner, alternativt också tar Krim. Redan nu ser man att Ryssland har väldigt lite soldater som faktist vill delta i kriget. Putin kan inte överleva politiskt att förklara krig mot Ukraina, dom enda alternativ Putin har är Kemiska/Biologiska vapen och kärnvapen. Putin och hans generaler är inte dom som backar ner, jag har svårt och se hur Ryssland ska hantera en förlust i Ukraina förutom att använda kem/bio/kärnvapen. Putin gör allt för att ha kvar makten.
Citera
2022-12-05, 21:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Är det inte jäkligt konstigt att man aldrig ser några svarta på bilderna från Ukraina? Varken civila eller i armén. Jag menar — Ukraina är ju en del av Europa.
Citera
2022-12-05, 21:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Du vet likaväl som jag att de naturligtvis interagerade och skapade produkter. Putins näsa är ju inte direkt Nordisk, och om man mäter hans skalles omfång får man olika svar - Jag har frågat frenologiska institutet i St Peter ..men de svarar inte!
Putin fejja säger verkligen inte europé, speciellt inte med den snoken och pannkaksfejjan.

Ryssar är så mongoliska att de inte ens vill veta av att Rurik och svenskar inbjöds och tog över.

Rysk historia förnekar det som Nestor-krönikan beskrev.

Ryssar är så djävla osäkra i allt de gör. De måste vara rena ättlingar från Herkules och Alexander den Store.

Annars är allt förfalskning.

Den inställningen gör att Ryssland är på bakgården i forskningen. För i Ryssland måste forskning förstärka deras självbild. Annars är forskningen anti-fosterländsk eller imperialistisk (amerikansk).

Detta är en huvudanledning till varför Ryssland är så efterblivet.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-12-05 kl. 21:43.
Citera
2022-12-05, 21:38
Medlem
KillPus avatar
En död ryZZ är en bra ryZZ!

https://twitter.com/Armia_fm/status/1599751640231223296
Citera
2022-12-05, 21:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Denna konflikt kommer inte sluta trevligt om Ukraina vinner, alternativt också tar Krim. Redan nu ser man att Ryssland har väldigt lite soldater som faktist vill delta i kriget. Putin kan inte överleva politiskt att förklara krig mot Ukraina, dom enda alternativ Putin har är Kemiska/Biologiska vapen och kärnvapen. Putin och hans generaler är inte dom som backar ner, jag har svårt och se hur Ryssland ska hantera en förlust i Ukraina förutom att använda kem/bio/kärnvapen. Putin gör allt för att ha kvar makten.

Då är enda utvägen att utplåna Ryska Federationen.
Citera
2022-12-05, 21:39
Bannlyst
Piss-ryzzarna får tydligen pimpade gamla sovjetdrönare i skallen:

Citat:
Russia’s Ministry of Defense later confirmed the attacks, stating that Ukraine used “Soviet-made jet unmanned aerial vehicles” in an attempt to “disable Russian long-range aircraft.” Some may find this hard to believe and are asking what exactly was used, well let me reintroduce you to the TU-141 and TU-143.

https://theatlasnews.co/conflict/2022/12/05/ukraine-used-soviet-era-drones-to-attack-russian-air-bases/
Senast redigerad av ABanderas68 2022-12-05 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in