2022-12-05, 14:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Iblandningen av FBI var betydligt värre än man tidigare kände till.
FBI hade redan tillgång till laptopen & kände till allt. Så man gick ut förebyggande & varnade lögnaktigt för att det skulle kunna dyka upp "utländsk inblandning" avseende Hunter Biden & beordrade mörkläggning redan innan det hela blivit känt.
Så var "Prebunking" uppfunnen.
The FBI warned Twitter during “weekly” meetings before the 2020 election to expect “hack-and-leak operations’’ by “state actors” involving Hunter Biden, and “likely” in October, according to a sworn declaration by Twitter’s former head of site integrity, Yoel Roth.

The warnings were so specific that Twitter immediately censored The Post’s scoop about Hunter Biden’s laptop on Oct. 14, 2020, citing its “hacked materials” policy, a move described on Saturday as “election interference” by Twitter’s new owner, Elon Musk.

The extraordinary revelation for the first time lays bare how the FBI was involved in pre-bunking the story of the laptop, which had been in the bureau’s possession for almost a year.
https://nypost.com/2022/12/04/fbi-warned-twitter-of-hunter-biden-hack-before-censoring-the-post/
Citera
2022-12-05, 14:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Men du har ju inte förklarat någonting ännu:

(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser

Ställer samma fråga igen som jag ställde till dig nyss också eftersom du inte svarar på den heller:

It's official: Twitter executives purposely censored the Hunter Biden laptop story

Jag förstår ärligt talat inte vad du vill ha svar på. Du länkar själv svaren och informationen du redan fått

Du undrar: "Har du källa på ditt påstående ovan, att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak?"

och har själv läst svaret:
Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored:

Att twitters anställda donerat pengar till demokrater motsäger inte informationen du just fick, alltså:

Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored.

Det du väljer att länka bevisar bara att Trumps Vita hus hade en väldigt bra kontakt med twitters ledning, så pass bra att Mike Hahn tycker det är märkligt att twitter inte har ringt honom för att diskutera vilka artiklar som inte ska tillåtas.

From: Mike Hahn <mhahn@donaldtrump.com>
Date: Wed, Oct 14, 2020 at 7:19 PM
Subject: URGENT: Kayleigh McEnany
To: cstrom@twitter.com <cstrom@twitter.com>, Lauren Devoll <ldevoll@twitter.com>, Twitter Government & Politics <gov@twitter.com>

Kayleigh McEnany (@Kayleigh McEnany) has been locked out from her account for simply talking about the New York Post story.
All she did was cite the story and firsthand reporting that has been reported by other outlets and not disputed by the Biden campaign.
I need an answer immediately on when/how she will be unlocked.
I also don't apricate how nobody on this team called me regarding the news that you'll be censoring news articles.
Like I said, at least pretend to care for the next 20 days.

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598831758207696896
Som du själv kan se, Trumps Vita hus hade kontakt samt kontaktuppgifter med och till twitter.
Citera
2022-12-05, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag förstår ärligt talat inte vad du vill ha svar på. Du länkar själv svaren och informationen du redan fått

Du undrar: "Har du källa på ditt påstående ovan, att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak?"

Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored:

Att twitters anställda donerat pengar till demokrater motsäger inte informationen du just fick, alltså:

Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored.

Det du väljer att länka bevisar bara att Trumps Vita hus hade en väldigt bra kontakt med twitters ledning, så pass bra att Mike Hahn tycker det är märkligt att twitter inte har ringt honom för att diskutera vilka artiklar som inte ska tillåtas.

To: cstrom@twitter.com <cstrom@twitter.com>, Lauren Devoll <ldevoll@twitter.com>, Twitter Government & Politics <gov@twitter.com>

Kayleigh McEnany (@Kayleigh McEnany) has been locked out from her account for simply talking about the New York Post story.
All she did was cite the story and firsthand reporting that has been reported by other outlets and not disputed by the Biden campaign.
I also don't apricate how nobody on this team called me regarding the news that you'll be censoring news articles.

Som du själv kan se, Trumps Vita hus hade kontakt samt kontaktuppgifter med och till twitter.
Som framkommit tidigare så gällde det uthängningar av Trumps 10-åriga son när Trump klagade. Samt att hand medarbetare blev avstängde för helt bisarra orsaker.

Försöker du på allvar få någon att tro att Twitter varit objektiva i sin moderering?
Citera
2022-12-05, 15:59
Medlem
Citat:

Det är det här jag menar, du har inte gett något exempel på och kan inte ge något exempel på att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak som demokraterna och FBI.

Det du hänvisar till är ju inte samma sak som att man aktivt ser till att information censureras och användare stängs av bara för att informationen anses vara känslig eller av komprometterande natur så att den kan inverka på en av presidentkandidaternas möjligheter att vinna ett val, valet 2020, och den som skulle skyddas var givetvis demokraternas kandidat Joe så att det inte blir oklart för dig eller någon annan vem jag syftar på.

Dessutom så gör du precis som tidigare, du hänvisar ju bara till en del av uppgifterna, inte vad som senare framkommer:

Citat:
11. This system wasn't balanced. It was based on contacts. Because Twitter was and is overwhelmingly staffed by people of one political orientation, there were more channels, more ways to complain, open to the left (well, Democrats) than the right.

Citat:
19. White House spokeswoman Kaleigh McEnany was locked out of her account for tweeting about the story, prompting a furious letter from Trump campaign staffer Mike Hahn, who seethed: “At least pretend to care for the next 20 days.”

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598822959866683394

Tycker du verkligen att det är så att WH Team Trump agerade på samma sätt som demokraterna och FBI när WH Team Trump kontaktade Twitter för att klaga på att Kayleigh McEnany hade blivit avstängd fått sitt konto endast för att hon citerat NY Post's uppgifter om storyn?

Citat:

Du förvrider ju innebörden av vad Mike Hahn (Team Trump) skriver eller så behärskar du ju inte det engelska språket, här är ju rätt översatt vad han skrev i mailet med klagomål till Twitter, med anledning av avstängningen av Kayleigh McEnany och Twitters censur:

Citat:
Jag förstår inte heller att ingen i teamet ringde mig angående nyheten om att ni kommer att censurera nyhetsartiklar.
Som jag sa, låtsas åtminstone att ni bryr er under de kommande 20 dagarna.

Tycker du att det är konstigt att WH också har viss kontakt med Twitter, framförallt inför ett stundande val?

Vem som helst kan väl dessutom sägas ha kontakt med och kontaktuppgifter till Twitter om man tar sig för och kontaktar dem?

https://help.twitter.com/en/forms
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-12-05 kl. 16:01.
Citera
2022-12-05, 16:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som framkommit tidigare så gällde det uthängningar av Trumps 10-åriga son när Trump klagade. Samt att hand medarbetare blev avstängde för helt bisarra orsaker.

Försöker du på allvar få någon att tro att Twitter varit objektiva i sin moderering?

Bevis för att Vita Huset också "censurerat" ignoreras visst på löpande band här. Men jag antar att det beror på att informationen handlar om annat än vad du skulle önska.

Nej, det har inte framkommit att det handlar om Trumps 10-åriga son. Som jag svarat på tidigare faktiskt

Citat:
Nej, det du länkar är från 2017. Det jag pratar om handlar om 2020 och Trumps direkta kontakter med twitter, inte offentliga uttalanden.
Citera
2022-12-05, 16:07
Medlem
Citat:
Bevis för att Vita Huset också "censurerat" ignoreras visst på löpande band här. Men jag antar att det beror på att informationen handlar om annat än vad du skulle önska.

Nej, det har inte framkommit att det handlar om Trumps 10-åriga son. Som jag svarat på tidigare faktiskt

Nu får du faktiskt komma med hänvisningar till vad du menar, har WH censurerat och vad har de i så fall censurerat?
Citera
2022-12-05, 16:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det är det här jag menar, du har inte gett något exempel på och kan inte ge något exempel på att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak som demokraterna och FBI.

Det är ju inte samma sak som att man aktivt ser till att information censureras och användare stängs av bara för att informationen anses vara känslig eller av komprometterande natur så att den kan inverka på en av presidentkandidaternas möjligheter att vinna ett val, valet 2020, och den som skulle skyddas var givetvis demokraternas kandidat Joe så att det inte blir oklart för dig eller någon annan vem jag syftar på.

Dessutom så gör du precis som tidigare, du hänvisar ju bara till en del av uppgifterna, inte vad som senare framkommer:

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598822959866683394

Tycker du verkligen att det är så att WH Team Trump agerade på samma sätt som demokraterna och FBI när WH Team Trump kontaktade Twitter för att klaga på att Kayleigh McEnany hade blivit avstängd fått sitt konto endast för att hon citerat NY Post's uppgifter om storyn?

Du förvrider ju innebörden av vad Mike Hahn (Team Trump) skriver eller så behärskar du ju inte det engelska språket, här är ju rätt översatt vad han skrev i mailet med klagomål till Twitter, med anledning av avstängningen av Kayleigh McEnany och Twitters censur:

Tycker du att det är konstigt att WH också har viss kontakt med Twitter, framförallt inför ett stundande val?

Vem som helst kan väl dessutom sägas ha kontakt med och kontaktuppgifter till Twitter om man tar sig för och kontaktar dem?

https://help.twitter.com/en/forms

Det är väl klart att jag personligen inte har några exempel eftersom varken Musk eller personen som skrev tråden väljer att visa några exempel.

Och jag förstår fortfarande inte riktigt vad du försöker diskutera här. Menar du att Matt Taibbi
ljuger när han skriver att Vita husets fick sina förfrågningar godkända? Jag förstår inte din poäng. Har du någon?

Vad framkommer senare? Att twitters medarbetare donerat pengar till demokrater? Hur motsäger det vad Taibbi skriver?

Nej, det handlar inte om samma sak. Min poäng var att Vita huset hade många öppna dörrar hos twitter för att klaga.

Du förvrider ju innebörden av vad Mike Hahn (Team Trump) skriver

Jaha? Jag skriver: "så pass bra att Mike Hahn tycker det är märkligt att twitter inte har ringt honom för att diskutera vilka artiklar som inte ska tillåtas."
Du skriver: "Jag förstår inte heller att ingen i teamet ringde mig angående nyheten om att ni kommer att censurera nyhetsartiklar. Som jag sa, låtsas åtminstone att ni bryr er under de kommande 20 dagarna."

Men visst, du tycker det är en stor skillnad. Och nej, varför skulle jag tycka det är konstigt att någon har kontakt med twitter? Jag svarar på påståendet att Vita huset skulle ha svårt för att få kontakt med twitter.
Citera
2022-12-05, 16:10
Medlem
Citat:
Den oseriösa undersökningen jag tänker på utfördes online och innehåller frågorna

"At the time you cast your vote for president, were you aware that evidence exists in emails, texts, eyewitness testimony and banking transactions that the FBI has been investigating since last year directly linking Joe Biden to a corrupt financial arrangement between a Chinese company with connections to the Chinese Communist Party and Hunter Biden’s business, which may have personally benefitted Joe Biden Financially?"

"If you had been aware of this actual evidence in emails, texts, testimony and banking transactions being investigated by the FBI, would you have : (Not Aware of Scandal n=179)"

https://newsbusters.org/blogs/nb/nb-staff/2020/11/09/fact-big-media-and-big-tech-stole-2020-election

Personen bakom undersökningen uttrycker sig såhär:

It was bigger than anything, I think, and remember the Richard Nixon Watergate scandal and the Rosemary Wood eight-and-a-half minute tape and how that brought down the president. This is a hundred times bigger than that
https://lt.amac.us/bozell-to-levin-survey-shows-4-6-of-democrats-would-not-have-voted-for-joe-biden-had-they-known-hunt er-biden-story/

MRC beskriver sig själva:

Since 1987, the MRC has worked to expose and neutralize the propaganda arm of the Left: the national news media. To counter the liberal media’s leftist agenda, the MRC formed seven specific divisions to precisely target egregious bias with comprehensive media analysis and the reporting of facts.
https://www.mrc.org/

Peka på vad som är oseriöst med undersökningen? Frågorna är ju ganska enkla och kan knappast missförstås:

Citat:
"At the time you cast your vote for president, were you aware that evidence exists in emails, texts, eyewitness testimony and banking transactions that the FBI has been investigating since last year directly linking Joe Biden to a corrupt financial arrangement between a Chinese company with connections to the Chinese Communist Party and Hunter Biden’s business, which may have personally benefitted Joe Biden Financially?"

Citat:
"If you had been aware of this actual evidence in emails, texts, testimony and banking transactions being investigated by the FBI, would you have : (Not Aware of Scandal n=179)"

https://newsbusters.org/blogs/nb/nb-staff/2020/11/09/fact-big-media-and-big-tech-stole-2020-election
Citera
2022-12-05, 16:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Nu får du faktiskt komma med hänvisningar till vad du menar, har WH censurerat och vad har de i så fall censurerat?

Jag arbetar inte på twitter. Jag kan inte ge exempel på saker som Musk och Taibbi inte berättar för allmänheten.
Citera
2022-12-05, 16:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Peka på vad so är oseriöst med undersökningen? Frågorna är ju ganska enkla och kan knappast missförstås:

Du behöver inte hålla med mig. Men undersökningar som är vinklade och inte riktigt överensstämmer med faktan som det hänvisas till är inte seriösa.
Citera
2022-12-05, 16:15
Medlem
Citat:
Det är väl klart att jag personligen inte har några exempel eftersom varken Musk eller personen som skrev tråden väljer att visa några exempel.

Och jag förstår fortfarande inte riktigt vad du försöker diskutera här. Menar du att Matt Taibbi
ljuger när han skriver att Vita husets fick sina förfrågningar godkända? Jag förstår inte din poäng. Har du någon?

Citat:

Citat:
Jag arbetar inte på twitter. Jag kan inte ge exempel på saker som Musk och Taibbi inte berättar för allmänheten.

Det handlar alltså om rena fantasier från din sida, spekulationer om att WH skulle ha censurerat?
Citera
2022-12-05, 16:21
Medlem
Citat:
Du behöver inte hålla med mig. Men undersökningar som är vinklade och inte riktigt överensstämmer med faktan som det hänvisas till är inte seriösa.

Vilken fakta är det de inte överensstämmer med menar du? Och på vilket sätt är undersökningen vinklad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in