Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Jag förstår ärligt talat inte vad du vill ha svar på. Du länkar själv svaren och informationen du redan fått
Du undrar: "Har du källa på ditt påstående ovan, att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak?"
och har själv läst svaret:
Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored:
Att twitters anställda donerat pengar till demokrater motsäger inte informationen du just fick, alltså:
Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored.
Det är det här jag menar, du har inte gett något exempel på och kan inte ge något exempel på att WH under ledning av President D. Trump gjorde samma sak som demokraterna och FBI.
Det du hänvisar till är ju inte samma sak som att man aktivt ser till att information censureras och användare stängs av bara för att informationen anses vara känslig eller av komprometterande natur så att den kan inverka på en av presidentkandidaternas möjligheter att vinna ett val, valet 2020, och den som skulle skyddas var givetvis demokraternas kandidat Joe så att det inte blir oklart för dig eller någon annan vem jag syftar på.
Dessutom så gör du precis som tidigare, du hänvisar ju bara till en del av uppgifterna, inte vad som senare framkommer:
Citat:
11. This system wasn't balanced. It was based on contacts. Because Twitter was and is overwhelmingly staffed by people of one political orientation, there were more channels, more ways to complain, open to the left (well, Democrats) than the right.
Citat:
19. White House spokeswoman Kaleigh McEnany was locked out of her account for tweeting about the story, prompting a furious letter from Trump campaign staffer Mike Hahn, who seethed: “At least pretend to care for the next 20 days.”
https://twitter.com/mtaibbi/status/1598822959866683394
Tycker du verkligen att det är så att WH Team Trump agerade på samma sätt som demokraterna och FBI när
WH Team Trump kontaktade Twitter för att klaga på att Kayleigh McEnany hade blivit avstängd fått sitt konto endast för att hon citerat NY Post's uppgifter om storyn?
Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Det du väljer att länka bevisar bara att Trumps Vita hus hade en väldigt bra kontakt med twitters ledning,
så pass bra att Mike Hahn tycker det är märkligt att twitter inte har ringt honom för att diskutera vilka artiklar som inte ska tillåtas.
From: Mike Hahn <mhahn@donaldtrump.com>
Date: Wed, Oct 14, 2020 at 7:19 PM
Subject: URGENT: Kayleigh McEnany
To: cstrom@twitter.com <cstrom@twitter.com>, Lauren Devoll <ldevoll@twitter.com>, Twitter Government & Politics <gov@twitter.com>
Kayleigh McEnany (@Kayleigh McEnany) has been locked out from her account for simply talking about the New York Post story.
All she did was cite the story and firsthand reporting that has been reported by other outlets and not disputed by the Biden campaign.
I need an answer immediately on when/how she will be unlocked.
I also don't apricate how nobody on this team called me regarding the news that you'll be censoring news articles.
Like I said, at least pretend to care for the next 20 days.
https://twitter.com/mtaibbi/status/1598831758207696896
Som du själv kan se, Trumps Vita hus hade kontakt samt kontaktuppgifter med och till twitter.
Du förvrider ju innebörden av vad Mike Hahn (Team Trump) skriver eller så behärskar du ju inte det engelska språket, här är ju rätt översatt vad han skrev i mailet med klagomål till Twitter, med anledning av avstängningen av Kayleigh McEnany och Twitters censur:
Citat:
Jag förstår inte heller att ingen i teamet ringde mig angående nyheten om att ni kommer att censurera nyhetsartiklar.
Som jag sa, låtsas åtminstone att ni bryr er under de kommande 20 dagarna.
Tycker du att det är konstigt att WH också har viss kontakt med Twitter, framförallt inför ett stundande val?
Vem som helst kan väl dessutom sägas ha kontakt med och kontaktuppgifter till Twitter om man tar sig för och kontaktar dem?
https://help.twitter.com/en/forms