2022-12-05, 12:38
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Den allra senaste - det var väl biopoläritet det?
Många psykiatriska diagnoser tyder på könsdysfori.
Jättevanligt med en massa andra sinnessjukdomar då, som autism, depression och ångest, enligt en kartläggning som Socialstyrelsen publicerat
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/vanligt-med-flera-psykiatriska-diagnoser-hos-personer-med-konsdysfori/
Hela socialstyrelsens lista stämmer fobi, panikångest, alkoholism, alkohol och tablettmissbruk, torgskräck ätstörningar så könsdysfori förklarar rikedomen av sinnessjukdomar.
Även hennes bipolära depression och ”maniska episoder”, men det kanske var hederlig framgång eller narcissism för ofta märks det väldigt tydligt när folk är sinnessjuka, med ticks och märkliga beteenden.
Hon är ju inte så maskulin som sagt är det väl hon själv som tycker att hon har maskulina trans-drag (och fötter och fingrar), och business-intresset kanske kommer från att hon identifierar sig positivt med sin pappa eller att hon känt sig osäker i uppväxten.
Skilsmässa och gradvis allt mindre sexiga män och sova i samma säng med sin kvinnliga assistent i Värmland och lebmammorna är väl högst lite indikativt? Och Paul är väl ett steg tillbaka även om han är äldre?
Dejta miljardärer, VD-ar, politiker och uradel är väl ganska asexuellt, förutom prinsen då om det hände något?
Skiter i vilket faktiskt, men folk brukar väl må bättre när dom lättar på hjärtat och lever ut??
Senast redigerad av qutm 2022-12-05 kl. 13:18.
Citera
2022-12-05, 13:48
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Många psykiatriska diagnoser tyder på könsdysfori.
Jättevanligt med en massa andra sinnessjukdomar då, som autism, depression och ångest, enligt en kartläggning som Socialstyrelsen publicerat
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/vanligt-med-flera-psykiatriska-diagnoser-hos-personer-med-konsdysfori/
Hela socialstyrelsens lista stämmer fobi, panikångest, alkoholism, alkohol och tablettmissbruk, torgskräck ätstörningar så könsdysfori förklarar rikedomen av sinnessjukdomar.
Även hennes bipolära depression och ”maniska episoder”, men det kanske var hederlig framgång eller narcissism för ofta märks det väldigt tydligt när folk är sinnessjuka, med ticks och märkliga beteenden.
Hon är ju inte så maskulin som sagt är det väl hon själv som tycker att hon har maskulina trans-drag (och fötter och fingrar), och business-intresset kanske kommer från att hon identifierar sig positivt med sin pappa eller att hon känt sig osäker i uppväxten.
Skilsmässa och gradvis allt mindre sexiga män och sova i samma säng med sin kvinnliga assistent i Värmland och lebmammorna är väl högst lite indikativt? Och Paul är väl ett steg tillbaka även om han är äldre?
Dejta miljardärer, VD-ar, politiker och uradel är väl ganska asexuellt, förutom prinsen då om det hände något?
Skiter i vilket faktiskt, men folk brukar väl må bättre när dom lättar på hjärtat och lever ut??
Att hennes sambo är gay bekräftar ju allt detta.
Citera
2022-12-06, 14:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Att hennes sambo är gay bekräftar ju allt detta
Är du säker?
I sin blogg menar Isabella att Paul planerar bröllop
När vi precis ska gå så går Paul fram till personen som sköter musiken och ber om hans nummer. Sedan säger han till mig ”Alltid bra att ha om vi ska planera bröllop”.
Tydligen tänker han i dom banorna.
Senast redigerad av becko 2022-12-06 kl. 14:31.
Citera
2022-12-06, 16:06
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Är du säker?
I sin blogg menar Isabella att Paul planerar bröllop
När vi precis ska gå så går Paul fram till personen som sköter musiken och ber om hans nummer. Sedan säger han till mig ”Alltid bra att ha om vi ska planera bröllop”.
Tydligen tänker han i dom banorna.
Det är bara för syns skull.
Citera
2022-12-06, 17:19
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Vilken av dem? Hon har gått ut med ADHD, autism, bipoläritet, social fobi, panikångest, alkoholism, sömnmedelsmissbruk, torgskräck och ätstörningar (minns ej om bulimi el anorexi) Har nog glömt några diagnoser dessutom.
+ Mytomani och nymfomani
Citera
2022-12-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Well, nu skriver hon att hennes psykiatriker inte är säker på hennes diagnos längre... Hur mången här har inte nämnt att diagnosen var ett ljugeri.

När menar du att hon skriver detta? Att adhd-diagnosen var felaktig skrev hon redan i självbiografin som kom ut för över ett år sedan.
Citera
2022-12-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
När menar du att hon skriver detta? Att adhd-diagnosen var felaktig skrev hon redan i självbiografin som kom ut för över ett år sedan.

I kommentarerna till inlägget den 29e november svarar hon såhär:

”Det är så svårt med diagnoser, jag ”fick” diagnosen efter att jag hade tillbringat en månad på sjukhus. Min nya psykiater är inte alls säker på att det är så. Han tror bara att det är yttre faktorer som har skapat depressioner och att idé med usa etc var för att jag blev fartblind, som många entreprenörer blir.
Klurigt!”

Det här inlägget:

https://www.isabellalowengrip.se/2022/11/28/jag-kommenterar-mal/
Citera
2022-12-08, 12:09
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikovaja
”Det är så svårt med diagnoser, jag ”fick” diagnosen efter att jag hade tillbringat en månad på sjukhus. Min nya psykiater är inte alls säker på att det är så. Han tror bara att det är yttre faktorer som har skapat depressioner och att idé med usa etc var för att jag blev fartblind, som många entreprenörer blir.
Klurigt!”

Det här inlägget:
Ja har sagt länge att hon nog inte lider av sinnessjukdomar, det lät så jävla äckligt med både tunga mediciner, psykakuten, bältning och elchocker.
Men hon kanske hittar på att hennes nya psykiater sagt så, så att Paul ska våga fria?
Så jävla billigt sätt av svenska sjukvården i så fall, hon borde verkligen ha fått terapi, men det kostar ju mer än tablett och elchock (20 öre elkostnad).
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Ja iså fall kan hon inte koncentrera sig mer än några få minuter, och skulle ha näst intill ticks, så det verkar inte heller stämma.
Senast redigerad av becko 2022-12-08 kl. 12:14.
Citera
2022-12-08, 17:59
Medlem
Hon skriver i självbiografin att läkare velat diagnosticera henne med bipolaritet redan långt tidigare men att hon då ”inte har använt sig” av den diagnosen. Det är något som är skumt och det är nog snarare hennes egen inställning till psykisk ohälsa. Om flera läkare misstänker bipolaritet under olika tillfällen i ditt liv så är det nog inte ”bara stress”…
Citera
2022-12-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja har sagt länge att hon nog inte lider av sinnessjukdomar, det lät så jävla äckligt med både tunga mediciner, psykakuten, bältning och elchocker.
Men hon kanske hittar på att hennes nya psykiater sagt så, så att Paul ska våga fria?
Så jävla billigt sätt av svenska sjukvården i så fall, hon borde verkligen ha fått terapi, men det kostar ju mer än tablett och elchock (20 öre elkostnad).

Ja iså fall kan hon inte koncentrera sig mer än några få minuter, och skulle ha näst intill ticks, så det verkar inte heller stämma.

Tror att det är ganska ovanligt att få en ADHD diagnos i vuxen ålder som sedan visar sig inte stämma. Något stämmer inte. Men jag tyckte det var mer sannolikt att hon faktiskt har ADHD, stämmer bättre överens med hennes sätt att vara så som bristande impulskontroll, missbrukspersonlighet, snöa in på saker, svårt att få ihop livet utan kock, assistent, etc.

Att påstå bipolaritet kändes som ett desperat och inte så smart sätt att få uppmärksamhet och sympatier. Hon ångrar nog detta utspel nu, kommer hon påstå sig vara feldiagnostisersd ännu en gång? Så dum kan hon väl inte vara. Noll trovärdighet i sådana fall.
Citera
2022-12-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikovaja

Klurigt!”

Det här inlägget:

Känns ju klockrent att det var yttre faktorer som bidrog till depression. Krävs ganska mycket för att fastställa en diagnos som bipolaritet. Hennes förklaringar låter inte trovärdiga. Mer rimligt att hon har ADHD och autism.
Citera
2022-12-09, 06:57
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Tror att det är ganska ovanligt att få en ADHD diagnos i vuxen ålder som sedan visar sig inte stämma. Något stämmer inte. Men jag tyckte det var mer sannolikt att hon faktiskt har ADHD, stämmer bättre överens med hennes sätt att vara så som bristande impulskontroll, missbrukspersonlighet, snöa in på saker, svårt att få ihop livet utan kock, assistent, etc.
Att påstå bipolaritet kändes som ett desperat och inte så smart sätt att få uppmärksamhet och sympatier. Hon ångrar nog detta utspel nu, kommer hon påstå sig vara feldiagnostisersd ännu en gång? Så dum kan hon väl inte vara. Noll trovärdighet i sådana fall.
Ja, det är inte troligt att hon lider av både
- autism
- Asperger
- ADHD/ADD
- depression
- ångest
- social fobi
- torgskräck
- panikångest
- alkoholism
- tablettmissbruk
- ätstörningar
- könsdysfori (även om det förklarar många sinnessjukdomar)
- bipoläritet
- borderline
- maniska episoder
- narcissism
- machiavellisk
- mytomani
- nymfomani
Hälften enligt henne själv, andra enligt inlägg. Det som talar emot är att många av sinnessjukdomarna ovan räknas som riktigt allvarliga (tex depression) sinnessjukdomar, några med uppenbara väldigt märkliga beteenden som plötsliga utbrott, skratt, ticks, märkliga idéer, vagga fram och tillbaka och prata osammanhängande.
Sen nu när hon vill gifta sig igen, då passar inte allvarlig sinnessjukdomar in lägre, misstänkt, utan då är det minsann fel på alla psykologer och diagnoser och inte på henne själv.
Senast redigerad av becko 2022-12-09 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in