2022-12-05, 11:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Hmm.. kan den ha öppnats efter eller att jj missat att den var öppen (alltså att den var stängd när hon la märke till det sist)?
Jag tror ju inte att detta var superplanerat 🙈

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lägger in det inlägget, för att förtydliga:

Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Uppgiften om att hon setts till häst på söndagen när TT anmäldes försvunnen fick polisen ganska tidigt. Strax efter det blev ”känt” vilka MGM var.

Finns bom från båda sidor på vägen. Nedanför backen nära fyndplatsen. Och även vid denna dammen du nämner. Dessa var öppna under söndagen och ända fram till denna vecka.

Troligen har polisen spårat JJs rörelsemönster med mobilen under söndagen och sett att hon rört sig i området även fram på söndag förmiddag/mitt på dagen.

Poliserna har sökt ridvägar JJ brukar ta i ett relativt tidigt skede och även vid dammen. Men de har inte sökt exakt på fyndplatsen tidigare.

Hon är välbekant med området och vet att markägare jagar och bedriver skogsbruk.
Jag läste nog bara med ett öga, för tydligen var bommen stängd under natten mellan lördag och söndag och öppnades först på söndagen. Då kan det varit så att J backade ner. Men av bilden på vägen att döma, borde det gått bra att vända där.
Citera
2022-12-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag läste nog bara med ett öga, för tydligen var bommen stängd under natten mellan lördag och söndag och öppnades först på söndagen. Då kan det varit så att J backade ner. Men av bilden på vägen att döma, borde det gått bra att vända där.

Vart läser du att den var stängd innan och öppnades först på söndagen? det verkar ju som att bommen varit öppen hela tiden och stängdes efter denna händelsen.
Citera
2022-12-05, 11:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men så läser inte jag? Lite tvetydigt skrivet.

Tänker att hallonfisken kan mena att bommarna har varit öppna vid tiden för dumpningen och framåt till 4/11 då skribenten skrev sitt inlägg.

Men du kan förstås ha rätt också.

Bäst att se om vi kan få en förklaring av skribenten eller annan som vet hur det låg till.
Citera
2022-12-05, 11:56
Medlem
Rengens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vart läser du att den var stängd innan och öppnades först på söndagen? det verkar ju som att bommen varit öppen hela tiden och stängdes efter denna händelsen.

Det undrar jag också. Det är väl ungefär i nivå med sybels påstående om att hon backade in bilen eller TT fick en hylla i huvudet. Där ser man hur lätt trådsanningar kan skapas.
Citera
2022-12-05, 11:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det var min tolkning av att Hallonfisken skrev att bommen var öppen på söndagen och fram till "denna veckan".
Citera
2022-12-05, 11:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så läser inte jag? Lite tvetydigt skrivet.

Tänker att hallonfisken kan mena att bommarna har varit öppna vid tiden för dumpningen och framåt till 4/11 då skribenten skrev sitt inlägg.

Men du kan förstås ha rätt också.

Bäst att se om vi kan få en förklaring av skribenten eller annan som vet hur det låg till.
Jo, så kan det också vara.
Citera
2022-12-05, 12:03
Medlem
Ossans avatar
Gällande backning brukar jag i trängda situationer fälla sätten bak och backa med öppen baklucka. Vet inte om det hjälpt med den sortens bil J har.
Citera
2022-12-05, 12:05
Medlem
Citat:
Det var min tolkning av att Hallonfisken skrev att bommen var öppen på söndagen och fram till "denna veckan".

Fast "för tydligen var bommen stängd under natten mellan lördag och söndag och öppnades först på söndagen." är ju ingen tolkning utan ett direkt påstående att så var fallet?
Har för mig att jag läst i tråden att bommen alltid stått öppen, ska se om jag hittar det.
Citera
2022-12-05, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo, så kan det också vara.

Hittade det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Bommarna har varit öppna en längre tid. Så de var absolut öppna den natten TT försvann.

Det går absolut bra att åka med en mindre bil på den vägen. Kanske lite skumpigt men…

By the way; jag tycker inte att diskussionen om hur man kunnat komma fram till fyndplatsen, om backa är möjligt och hur vägarna dit ser ut, möjligheten till att någon observerat/åtelkamera kunnat fånga bilen nära fyndplats eller ej är ointressant för fallet.

Edit:
Haha, blev väldigt otydligt ser jag.
Jag menar att det är intressant alltså. Och väldigt topic.
Senast redigerad av notknapparen 2022-12-05 kl. 12:08.
Citera
2022-12-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Jo, du skrev de själv på en av dina uppdateringar. Men ok då vet jag .

Nej, det har jag icke. Sluta ljug!
Citera
2022-12-05, 12:10
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Själv tycker jag det är lättare att backa på en sån skogsväg med gräs mellan hjulspåren, då ser jag ju vart på vägen jag ligger

Det är inga som helst problem att backa på den lilla vägen.
Halvljus och backljus.

Jag lägger upp en bild som jag lade upp för ett tag sedan.

Förstärka bilder
https://imgur.com/a/wZ2ZPaO
Citera
2022-12-05, 12:12
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Hon hade berättat de i polisförhört stod de i Expressen. Om jag inte minns fel. Ska kolla...
Vad som sagts i polisförhör har INTE läckt ut. Det du tänker på var väl att nån vän till mgm sagt att denne delat sin plats och ursäkten var att personen hälsat på någon där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in