Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Du svamlar om du tror att Krim ska kunna återtas.
självklart kommer krim återtas. Om Zlenski sagt det, Världen i stort är redan överrens , så kommer det ju bli så.
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag analyserar konflikten rationellt och inte känslomässigt.
Det stämmer inte.
Citat:
Ungefär som att se på en fotbollsmatch utan att vara klubbfans.
Du är den personen i det sammanhanget som frågar när period 3 börjar och undrar varför man inte får 3 påäng om man skjuter från 3påängslinjen....
Citat:
Vad är det som faktiskt händer och varför ?
Du får ju endå tillstå att du har misslyckats helt med att brygga de 2 delarna. varje gång och utan undantag.
Citat:
Vilka omständigheter finns , geopolitik osv.
De är ju subjektiva, om du tex valt att läsa Fuckyama istället för att titta på småklip med mershaimer så hade du ju itne gjort dig till konstant åtlöje....
Citat:
För övrigt är det väl inte mitt problem om och hur ryssarna får betala? Det kostar dem redan enorma summor för övrigt. De tar redan en stor smäll ekonomiskt.
Ukrainska folket är den största förloraren
Ja, men de väljer ju själva, så om du frågor dem så är de inte de största förlorarna.
Citat:
Allt detta pga idiotisk amerikansk strategi där man siktade på att krossa rysk ekonomi och åstadkomma regime change i Moskva.
Det valet gjorde ju putin, han kunde dragit sig ur hela ukraina i våras (resulution es 1-11) men nu finns det valet längre.
Citat:
Nu försöker Washington hålla skenet uppe och på något sätt hindra Ukraina från att bli totalt besegrat.
du menar väll kreml, de gör ju verkligen allt de kan för att få Ukraina att framstå som en nation av supermänniskor, demokratins hjältar och hela den fria världens martyrer.