2022-12-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var strongt gjort av en 20-åring att i mörker lyckas backa ner på en skogsväg med endast hjulspår och gräs i mitten.
Eller är det för att jag är sta'bo som jag tycker det?

Ett litet tillägg i diskussionen här är att det inte är helt ovanligt att hästtjejer även backar med hästsläp utan större problem om det krävs.
Citera
2022-12-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Hon hade berättat de i polisförhört stod de i Expressen. Om jag inte minns fel. Ska kolla...

Nej, det har hon inte berättat i polisförhör.

Du minns väldigt ofta "fel". Uppsåtliga lögner från ditt håll, om du frågar mig.
Citera
2022-12-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
När skall polisen komma ut med lite nya uppgifter ...suck

Det blir nog inte så jättemycket mer info som blir offentlig de kommande månaderna. Stark förundersökningssekretess + att JJ och MH får ta del av media. Ny info kan komma dels i anslutning till omhäktningarna, men också av utredningstekniska skäl (ge info till media, som sätter press på tjejerna).

Månaden innan åtal brukar fler uppgifter dyka upp. När man knyter ihop säcken och det känsligaste redan är färdigt.
Citera
2022-12-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Väldigt knepigt fall. Händer ju inte ett skit.

Jasså? Har du inblick i den sekretessbelagda mordutredningen?

Så här brukar nämligen en mordutredning se ut; kompakt tystnad de första månaderna. Ytterst få uppgifter polisen brukar gå ut med.
Citera
2022-12-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Har inte kollat tråden på ett par veckor. Står utredningen still? Har tjejerna sagt något nytt förutom att dom skyller på varandra och är oskyldiga? När kommer det bli åtal?

Kolla gärna i FAQ i sammanfattningen. Där uppdaterar jag regelbundet "status i utredningen"

Utredningen går framåt enligt åklagaren. Båda tjejerna nekar till brottsmisstankarna, vad vi vet. Åtal om ca 4-6 månader.
Citera
2022-12-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Anledningen att jag misstänker grannen är att han var/är alldeles för intresserad av att berätta vad som hänt med ljud(dunsar och sparkar)/cykel/McD-resa mm. Det som gör mig misstänksam att han har en egen agenda då han utan att tveka eldar på för att få JJ utpekad som mgm hos gemen man.
Det är för mycket som inte kan förklaras som logiskt för att jag ska se JJ som självklar mördare.

Och varför ska jag lägga ner? Känner du "grannen"?

Du är rolig du, rhis. Ditt första mordfall?

Grannen är snarare precis så som vittnen brukar agera och bete sig. Finns inget misstänksamt över huvud taget med honom än så länge. Hade det funnits minsta oklarheter eller misstanke om honom hade polisen inte tvekat på att få honom häktad också.

Du vill få bort fokus från tjejerna, vi har förstått det. Jag tror alla förstår din agenda.
Citera
2022-12-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Men oavsett så kan man inte bortse från honom!
Nästa sak, är hur lyckades man gömma Tove i mörkret i snårskogen? Att släpa ett lik i totalmörker genom snårskog kräver förberedelser i form av lyse. Visst man kunde ha satt bilen på hellyse ut i skogen men hade troligen inte lyckats så väl då. Nu har jag ingen aning om hur det ser ut mer än att det beskrevs som just snårskog. Därför faller det med JJ som mgm här också, för mig. För mig är det uppenbart att Tove blev flyttad i efterhand!

Sen, jag känner ingen i tråden! Bor i Norrland. Bygger mina teorier helt på vad som skrivits här och i tidningar. Har INTE lyssnat på någon podd, etc.

För det har ju aaaaaaaaldrig hänt att folk har dumpat lik om natten i skydd av mörker?
Hon hittades en mycket kort bit från bilvägen. Så din logik och ditt resonemang faller platt även denna gång.

Logik är inte din starka sida, rhis.
Citera
2022-12-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var strongt gjort av en 20-åring att i mörker lyckas backa ner på en skogsväg med endast hjulspår och gräs i mitten.
Eller är det för att jag är sta'bo som jag tycker det?
På landet är vi många som börjar köra diverse fordon långt före körkortet...
Citera
2022-12-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Nu var det ett tag sedan du skrev detta, har inte hunnit läsa ikapp tråden om någon annan frågat samma sak.

Nu är jag helt okunnig inom rättsmedicin, men var det inte så att polisen direkt kunde avgöra att TT blivit mördad? Kan det synas så tydligt att ett mord har begåtts om hon dött av hyllan? Kroppen kanske blir så pass blåslagen att det inte är tu talt om saken? Jag inbillar mig iaf att polisen bara behövde kasta några snabba blickar på TTs kropp för att avgöra att hon mördats, så jag har själv tänkt strypning bara för att det syns så tydligt på kroppen (säger jag helt ovetenskapligt efter att ha sett för mycket polisserier).

Nej. Finns inga sådana uppgifter som du beskriver.

Men jag är ändå övertygad om att polisen, genom en snabb okulär besiktning i samband med fyndet, kunde se att döden inte var "naturlig".
Citera
2022-12-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Funderar mycket på det här med att fastställa dödsorsaken. Kan det vara så att man inte går ut med det pga att man inte vill riskera att JJ eller MH ska kunna läsa detta i tidningen? Eller har det bara väldigt svårt att fastställa dödsorsak…

Det är ju väldigt tyst generellt från polis/åklagare i detta fall om man ser till det stora intresset.

Finns ingen anledning för polisen att gå ut med dödsorsak m.m i det här skedet. Det gör de aldrig i andra mordfall heller i ett så här tidigt skede. Knappt en månad har gått sedan fyndet. Mycket kort tid i en mordutredning.
Citera
2022-12-05, 02:25
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Något nytt i detta fall eller lär man läsa 3000sidor?

I detta fall som är väldigt spretigt är det bästa att bli kompis med greven. Vederbörande har postat bra från början.
Citera
2022-12-05, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
När skall polisen komma ut med lite nya uppgifter ...suck
Det känns som att det här fallet drar ut på tiden
Dom har två misstänkta som dom snabbt tog in och polis har gått ut med att dom har lokaliserat/säkrat upp dom misstänktas rörelsemönster under mordkvällen

Om jag förstått rätt så kan det endast vara Dna tester som det väntas på?
Eller kan det vara något mer?
Senast redigerad av Anedin 2022-12-05 kl. 03:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in