Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Tveksamt, lite farligt för inte fullt utvecklade att föda. Det är förmodligen samma känslor som styr i pedofilen och pedofilhataren.
Evolutionen fungerar inte så men att män har råd eller ens något behov alls (spermieproduktion är inte en mans evolutionära flaskhals) att ta hänsyn till en viss ökning av unga kvinnors barnsängsdöd. En orörd flicka före, innan och under ägglossning är och har alltid varit hans största "smultron".
Det du möts av #populopidus kallas kognitivt framhärdande. Det är ett fenomen inom psykologin. Även om du överbevisar motparten att den har fel så förblir den lika säker på att den har rätt. Jag blir fylld av trötthet över att det aldrig blir bättre.
För övrigt men det är inte mitt problem. Är inte Sjöberg för gammal för att ens syssla med gräsrotsaktivism. Jag känner faktiskt med honom som om han vore mig nära. Det gör ont i mig att se en man nästan 60 år fyllda syssla med en liten butik som säljer kläder och nätaktivism. Jag kan sätta mig in i hans känslor och jag säger det seriöst. Jag får ångest.
Hade jag varit rik så hade jag sagt, ta dom här pengarna och bara gör något anständigt av ditt liv. 100k i månaden livet ut. Gör vad du vill. Åk iväg. Västindien, Söderhavet. Vart du vill.
Överlämna Dumpen till kanske maximalt 25-åringar. Men snälla tiden går ju och du blir bara äldre utan att komma någonvart. Man får ont i hjärtat över detta på många sätt.