2022-12-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Väst har slut på vapen att ge ukraina, hänger du inte med

Absolut. Nu rampar Lockheed martin från 60 till 96 himars om året. En lätt match för ryssland som förstört 100 tals i Ukraina
Citera
2022-12-04, 18:02
Avslutad
Ryska militären är i fritt fall, kaputt... myterierna avlöser varandra.

Här ser du hur en hel drös med tvångsmobiliserade bögsoldater helt sonika marscherar ut ur regementet.

Stridsmoralen är nere i noll och oddsen för kremls överlevnad så dåliga att de inte är spelbara.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/h%C3%A4r-g%C3%B6r-ryska-soldater-myteri-p%C3%A5-milit%C3%A4rbas/vi-AA14SSDo?ocid=msedgntp&cvid=f64b1c4c5e7d443fbe1597 116d580ffe
Citera
2022-12-04, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men det är långt dit. Hittills har ni bara kommit upp i 13 000 döda ukrainska soldater. Enligt Ukraina.

Så det fattas en hel del innan ni når 400 000.

Bara 13 000 Ryska soldater har dött enligt Ryssland och 400 000 ukrainska soldater.
Citera
2022-12-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja ja, jag tycker faktiskt att han ser ut som en pervogubbe som smyger ur en sunkig porrbio.

Men det som jag var riktigt intresserad av var om han "samlar in" pengar till sig själv på samma sätt som er andra idol yrkesbedragaren Kenneth Grägg.

Jag kollade på honom och en försiktig uppskattning är c:a 5 miljoner per år och man får ju faktiskt komma ihåg då att han gör en hel del för övrigt, ger ut böcker, föreläser osv så bloggen är ett slags varumärke. En icke föraktlig del av hans inkomster kommer nu säkerligen från bloggen vilken blivit rasisters favoritblogg.

Däremot tycker jag att han inte på något sätt verkar bedragare utan helt enkelt i "goda åsikter"-branschen vilken kan vara mycket ekonomiskt lukurativ. Han känns ganska lik tex Nina Rung vilken jag jämförde honom med.

Jag personligen känner mig inte så bekväm med den här typen av entreprenlörer i "goda åsikter" och har svårt att ta det de framför som seriöst: De levererar vad kunderna VILL höra.

Och "kunderna", läsarna, följarna är rasister!
"bloggen vilken blivit rasisters favoritblogg."
Vilken tankevurpa Vattendealaren..
Citera
2022-12-04, 18:06
Avslutad
Två ukrainska poliser står och kollar på rester från missiler som skickats av Ryssland på Kharkiv.

https://preview.redd.it/lz7vi8iu6u3a1.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&7 315806d
Citera
2022-12-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Separatisterna var från början civilbefolkning som tog upp vapen för att försvara "sitt" land och befolkningen. FSB hade inget med saken att göra. Östra Ukraina böna och bad Ryssland om hjälp med vapen dock när dom inte kunde stå emot attackerna från västra Ukraina.
Alla tunga bomber och artelleri i början kom från ukrainska styrkor och ukrainska nationalgardet som hade som mål att döda Terroristerna=civilbefolkningen.

Att som du gör, försöka få det att framstå, som att separatisterna var normala medborgare, är lågt, mycket lågt.

Läs lite om...

Grundaren, Vladimir Makovych, sprungen ur neo-nazisterna i Russian National Unity
Igor Girkin, med kopplingar till GRU
Vyacheslav Ponomaryov, som stridit för USSR i Afganistan
Denis Pushilin, som varit drivande i ett MMM pyramid "företag"
Citera
2022-12-04, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ukraina kommer inte få det av Nato heller. Nato förstår om vi ger vapen som kan slå långt in i Ryssland så kommer Ryssland se det som en krigsförklaring. Jag tycker dock Ukraina borde få alla möjliga vapen med en bra räckvidd som når rätt in i Ryssland. Putin kommer eskalera oavsett vad.

Ja absolut.. så länge vapen kommer in till Ukriana så kommer det självklartvis eskalera. Det är ju det så många har sagt ”mer bränsle i elden”.
Förhoppningsvis kommer väl fler länder börja säga nej att skicka mer då lagren sinar..
Sveriges regering sa ju nej att skicka luftvärn pga att skickar vi den mängd som Zelensky kräver har vi ett fåtal kvar åt oss själva.
Senast redigerad av Menea 2022-12-04 kl. 18:14.
Citera
2022-12-04, 18:12
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Väst har slut på vapen att ge ukraina, hänger du inte med
Ge mig en länk som säger det som inte är southfront eller en pro-ryss telegram sida.
Citera
2022-12-04, 18:14
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja absolut.. så länge vapen kommer in till Ukriana så kommer det självklartvis eskalera. Det är ju det så många har sagt ”mer bränsle i elden”.
Förhoppningsvis kommer väl fler länder börja säga nej att skicka mer då lagren sinar..
Sveriges regering sa ju nej att skicka luftvärn pga att skickar vi den mängd som Zelensky kräver har vi ett fåtal kvar åt oss själva.
Varför ska man inte skicka vapen till Ukraina?
Citera
2022-12-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
"Strengthen cooperation" sa dom också om Ukraina. Nato/EU kommer nog skicka vapen som dom gör i Ukraina nu. Du kommer inte se Nato skicka in soldater för att döda ryssar.

Man har lärt sig mycket om ryzzland nu.
Efter annekteringen av Krim och invasionen av Ukraina.
De flesta trodde att Ryssland utvecklats som övriga världen efter kalla kriget.
Nu vet man annat.

Ryzzland idag är:
En terrorstat på kriminell nivå som nästan ingen vill ha med att göra med längre. Och som bryter mot alla de avtal och överenskommelser man lovat att följa. Och utför dagliga krigsbrott och brott mot mänskligheten utan att blinka, varje dag sedan invasionen.

Nu är övriga världen redo!
Vapenleveranser kommer inte att hjälpa i Moldavien. Där kommer ett antal länder i Europa omedelbart att vara på plats med soldater. Väl beväpnade och tränade.
Citera
2022-12-04, 18:18
Medlem
Är inte Putin rädd för att få en för svag försvarsmakt till slut? Den borde ju vara kraftigt försvagad redan nu.
Citera
2022-12-04, 18:19
Medlem
Lite intressanta klipp från fronten:

-Bedömt en KA-52 nedskjuten, det skulle alltså bli nr 28 av deras total på 90-100st.
https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1599405344530509824

-Stridsfordon som kör över en mina i Pavlika/Vuhledar. Notera den utslagna stridsvagnen bredvid. Idioti att försöka köra runt och hoppas på att det bara fanns en mina....minfält???
https://twitter.com/Tendar/status/1599410006503223296
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in