Det viktiga är att besegra fiendens soldater och Ryssland bestämmer var de vill slåss så de undviker egna förluster. Ukrainska armen dödas lugnt och metodiskt.
Du förstår inte hur krig går till
Vi vet hur ryska bortförklaringar ser ut.
- När Ryssland tar mark: Ryssland vinner + Allt går enligt plan
- När Ryssland förlorar mark: Ryssland vinner + Allt går enligt plan
Oavsett hur det går på slagfältet så vinner Ryssland alltid!
Men kul att ni kommit överens om hur ni ska vända er förlust till vinst. Ni var ju chockade där ett tag, när ni förlorade Kharkiv. Men nu verkar ni ha hämtat er. Nya argument har tänkts ut.
Chocken över förlusten av Kherson blev mer kortvarig. Då hade ni kommit på hur man propagandamässigt kan vända en förlust till en vinst.
Senast redigerad av -Info- 2022-12-04 kl. 17:45.
- När Ryssland tar mark: Ryssland vinner + Allt går enligt plan
- När Ryssland förlorar mark: Ryssland vinner + Allt går enligt plan
Oavsett hur det går på slagfältet så vinner Ryssland alltid!
Men kul att ni kommit överens om hur ni ska vända er förlust till vinst. Ni var ju chockade där ett tag, när ni förlorade Kharkiv. Men nu verkar ni ha hämtat er. Nya argument har tänkts ut.
jo, nyckelstiden kring "bahkmut" är ju det viktiga. lite märkligt att inget rysstroll funderat över på den strategiska betydlesen av staden nu när ryssarna sparkats ur lyman...
men det är väll som ukrainska soldater konstaterade i början av invasionen...
Det gjorde dom tidigare.. men dom viktiga platserna kanske ligger för långt bort. Ukraina har väl inte såna vapen ännu.
Dock har Ukraina på olika sätt försök göra olika terrorist attacker inom Ryssland men än så länge misslyckats då FSB hunnit stoppa.
Ukraina kommer inte få det av Nato heller. Nato förstår om vi ger vapen som kan slå långt in i Ryssland så kommer Ryssland se det som en krigsförklaring. Jag tycker dock Ukraina borde få alla möjliga vapen med en bra räckvidd som når rätt in i Ryssland. Putin kommer eskalera oavsett vad.
Osv osv Du ger mig rätt. Det var inte ryskt motstånd och organiserat sådant som stoppade den ukrainska offensiven där och i brohuvudet ryssarna hade väster om Dnepr drog de sig frivilligt och ordnat tillbaka.
Ge dig inte in i debatter där du vet att motståndaren har rätt och försök göra bort den med egna dumma påståenden.
Ja alltså jag vet att Ukraina och Nato skulle önska att Ukraina hade kraft till det särskilt ned mot Azovska-sjön.
Det här att de flyttat två mycket starka artilleribataljoner till Donbassfronten är ett tecken på att de kanske inte kommer ha denna kraft. (Tror knappast du ens har hört talas om detta)
Vet du om Ukraina har tillfäckligt stora förband som är offensivkraftiga att sätta in i en egen offensiv? Vilka då?
Låt höra vad "experten" säger.
Jag är tämligen okunnig om krigande och dessutom ointresserad - detta är ett ganska nytt intresse hos mig medan hur soldater och civila har det i ett krig intresserat mig sedan barnsben.
Ja och det är fortfarande de trupper som redan varit nära frontlinjen som sköter uppmjukningen och man har ännu inte satt in de anfallsformationer man byggt upp. Tror dessutom ryssland sakta men säkert kan lösgöra trupper från Mariupol för en kommande slutoffensiv. Om man tittar på kartan så finns goda förutsättningar för att stänga in ator del av ukrinska armen med en kniptångsmanöver och blir Azov-milisen förintad eller ger upp i Mariupol så kan det bli frågan om verklig panik om ukrainska armen hamnar i ett sådant läge. Vi får se.
För det skulle kunna vara värt ettt sista garv över dina dumheter om det som då innebär att man slipper din naiva, korkade och okunniga "insikter" i 3månader....
Propagandist som försöker dölja det orättfärdiga kriminella anfallet på en suverän stat. Inte värd uppmärksamhet.
Citat:
De ukrainska styrkorna uppges ha korsat floden Dnepr vid den befriade staden Cherson och satt upp en ukrainsk flagga på den andra sidan, som kontrolleras av ryska styrkor, enligt den amerikanska tankesmedjan ISW.
Överstelöjtnant Joakim Paasikivi tror inte att det är starten på ett anfall – det är en väldigt svår militär operation, säger han till SvD.
Fan, nåt klantarsel till ryzz råkade tända eld på en cigg inne på avdelningen för eldfarliga och explosiva varor, inne på ett köpcenter i St Petersburg igår.
Det gjorde dom tidigare.. men dom viktiga platserna kanske ligger för långt bort. Ukraina har väl inte såna vapen ännu.
Ukrainarna siktar in sig på militära mål. Järnvägsstationer, vapendepåer, militärledning o.s.v. inne i städer eller utanför. Varför skulle de plåga Ukrainare eller förstöra sitt eget land. Det är bara ryssar som sysslar med sånt. Egentligen utan militär betydelse, utan bara som hämnd när Ukraina har framgångar. Ryssarna hatar alla som inte gillar dem. D.v.s stora delar av jordens befolkning.
Ukraina kommer inte få det av Nato heller. Nato förstår om vi ger vapen som kan slå långt in i Ryssland så kommer Ryssland se det som en krigsförklaring. Jag tycker dock Ukraina borde få alla möjliga vapen med en bra räckvidd som når rätt in i Ryssland. Putin kommer eskalera oavsett vad.
Väst har slut på vapen att ge ukraina, hänger du inte med