2022-12-04, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vilket undersåteförakt, vilken ringaktning och vilken underskattning av intelligens hos medborgarnma Västs propagandister gör sig skyldiga till dagligen.

Just nu rullar nyheten om att ryssarna attackerar barnhemsbarn och....Där slog jag av "nyheten" på radion. Om jag skulle fylla ut en fortsättning på meddelandet jag aldrig hörde till slut skulle jag gissa på att de (ryssarna naturligtvis) dödade barnen förmodligen för nöjets skull. Nä. Västs infantila propagandister underskattar verkligen intelligensen hos de som propagandan riktas mot.

Lista:

Hur många barnhemsbarn har ryssen dödat?

Hur många sjukdomar lider Putte av?

Hur många knivar i ryggen har han fått?

På hur många ben haltar Putte?

Hur lång tid har Putte kvar att leva?

Hur många munskänkar har dött vid Puttes matbord?

Hur många av Puttes enskilda massgravar har inte grävts upp?

Alla dessa intressanta frågor kan säkert Västs infantila propagandister svara på ty nämn den olycka som dom inte önsketänker om Puttes liv, hälsa eller vällevnad. Själv tror jag Putte skiter i vilket ty han är upptagen med att skydda sitt land mot alla dom som står bakom propagandan - främst EU och EU:s oärliga press som bara skriver det husse bestämmer. En djupt oärlig journalistkår. Inte som kår utan i utvalda delar av kåren som hyrts in för att propagera.

Men det smärtar en ärlig västerlänning att dag efter dag hitta denna numera systematiska och infantila propaganda snart sagt i varenda journalistiskt alster hen läser. Dom skriver som om vi var barn.

Jag säger som göteborgaren:

”En stockholmare träffade en göteborgare på en tillställning och frågade en bit in i samtalet:

- Men du, när vi pratar om Göteborg så pratar vi ofta om Kal och Ada, Liseberg och ”låt hjärtat va me” - vad pratar ni om när ni pratar om Stockholm?

- Vi pratar väl la allri om Stockholm....”

Vem fan bryr sig om bajs-Putins sjukdomar?

Kan inte vara mer obrydd över nånting än om Bajs-Putin dör idag eller om en vecka.
Citera
2022-12-04, 12:46
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Från Wagner-gruppens logga till Pride-flaggan.

Inläggen växlar åsikt beroende på om det är sprit eller narkotikan som står för berusningen.
Tycker inläggen framstår sammanhängande på en korrekt svenska för att vara droginducerade, men det är kanske något jag inte provat...
Citera
2022-12-04, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vilket undersåteförakt, vilken ringaktning och vilken underskattning av intelligens hos medborgarnma Västs propagandister gör sig skyldiga till dagligen.

Just nu rullar nyheten om att ryssarna attackerar barnhemsbarn och....Där slog jag av "nyheten" på radion. Om jag skulle fylla ut en fortsättning på meddelandet jag aldrig hörde till slut skulle jag gissa på att de (ryssarna naturligtvis) dödade barnen förmodligen för nöjets skull. Nä. Västs infantila propagandister underskattar verkligen intelligensen hos de som propagandan riktas mot.

Lista:

det finns ingen annan ursäkt än lathet och personlig oförmåga att själv välja att få all sin kunskap serverad iform av rubriksättningar och journalister, oavset om de är rysk censurerad statsmedia, eller aftonbladet....

Citat:
Hur många barnhemsbarn har ryssen dödat?

svårt att svara för men Unhcr har mer detaljerade uppgifter om du tröttar på att stoltsera över din egen intellektuella lathet.

men några med säkerhet, ryssland har en historia av att specefikt eldleda mot civila mål,

men några 100 barn har bekräftats mördats av ryssar i ukraina sedan 24feb, och säkerligen är de långt fler.

Citat:
Hur många sjukdomar lider Putte av?

det är nog flertalet, hanär en gamal man uppväxt i sovjet. så han är frisk som en 90 årig svensk, med god tillgång till vård.

Citat:
Hur många knivar i ryggen har han fått?
Otaliga, så värdelösa som röda armen varit de senaste 9månaderna kan inte enbart tillskrivas fylla och korruption.

Citat:
På hur många ben haltar Putte?
bägge, men det är nog pga av hans högklakackade skor.

Citat:
Hur lång tid har Putte kvar att leva?
statistikst s borde han vara död, han är en bra bit över medellivslängden för män i ryssland.

Citat:
Hur många munskänkar har dött vid Puttes matbord?
märklig fråga, det är ju deras uppgift att dö vid matbordet, så att putin slipper.

Citat:
Hur många av Puttes enskilda massgravar har inte grävts upp?
i ukraina?

med säkerhet de i och runt mariopoul, säkert finns några kvar som inte identiferats i nyligen återtagna områden (som runt kherson)

Citat:
Alla dessa intressanta frågor kan säkert Västs infantila propagandister svara på ty nämn den olycka som dom inte önsketänker om Puttes liv, hälsa eller vällevnad. Själv tror jag Putte skiter i vilket ty han är upptagen med att skydda sitt land mot alla dom som står bakom propagandan - främst EU och EU:s oärliga press som bara skriver det husse bestämmer. En djupt oärlig journalistkår. Inte som kår utan i utvalda delar av kåren som hyrts in för att propagera.

enklast är ju om du själv söker informationen, jag har avsiktligt inte tagit med några källor, så det är ju upp till dig att styras av mig, eller att själv söka bortom rysstrollbloggar och media.

Citat:
Men det smärtar en ärlig västerlänning att dag efter dag hitta denna numera systematiska och infantila propaganda snart sagt i varenda journalistiskt alster hen läser. Dom skriver som om vi var barn.

ni är barn av eget fritt val som västerlänningar. kanske obstinata, lata och okunniga i ditt fall, men likväl barn...
Citera
2022-12-04, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jag håller med dig om att vi ska försvara oss om ryssarna (mot förmodan?) skulle försöka anfalla.
Det är självklart.
Men vad har Ukrainakonflikten med oss att göra egentligen? Det är väl ändå en helt annan historia.
Skulle vi ha gått bananas när ryssarna hade en konflikt i Tjetjenien också?
Eller under Balkankrigen?
Den enda avgörande skillnaden jag kan finna är att USA är djupt involverad i Ukraina och att det därför blivit en WW3 fråga.

det är ju mycket enkelt att besvara,

Om ryssland som nation och enhet upphör att existera, så har vi lyckats försvara oss mot ryssland.
Citera
2022-12-04, 12:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag håller med dig om att vi ska försvara oss om ryssarna (mot förmodan?) skulle försöka anfalla.
Det är självklart.
Men vad har Ukrainakonflikten med oss att göra egentligen? Det är väl ändå en helt annan historia.
Skulle vi ha gått bananas när ryssarna hade en konflikt i Tjetjenien också?
Eller under Balkankrigen?
Den enda avgörande skillnaden jag kan finna är att USA är djupt involverad i Ukraina och att det därför blivit en WW3 fråga.

Det hotade oss i början med att vi inte fick gå med i NATO, då gjorde vi helt om och ansökte om NATO-medlemskap. Dessutom kränkte de våra gränser med flit för att visa att hotet var på allvar, inget sådant skedde under Tjetjenien eller Balkankrigen.
Citera
2022-12-04, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag tycker puttler bör ta till sig av innehållet i rapporten och omedelbart dra tillbaka de ryska trupperna och betala skadestånd för det man ödelagt. Allt som har med kriget och sanktionerna är direkt orsakade av ryssland.
Kriget enbart har påverkat världsekonomin marginellt.
Sanktionerna är däremot det som rubbar balansen i världshandeln och det är USAs påhitt från start.
Citera
2022-12-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Aha Putin tänker anfalla Berlin?

Nej det tror jag knappast men ett tecken på att västvärlden börjar få problem med vapenpumpen till Ukraina.. OCH så är det såklart ett svaghetstecken av Natos kapacitet. https://www.youtube.com/watch?v=wYGAecHz_O4&list=LL&index=3&t=144s
Citera
2022-12-04, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det hotade oss i början med att vi inte fick gå med i NATO, då gjorde vi helt om och ansökte om NATO-medlemskap. Dessutom kränkte de våra gränser med flit för att visa att hotet var på allvar, inget sådant skedde under Tjetjenien eller Balkankrigen.
nja det var väl snarare så att Sverige gick ut med att vi tänkte ansöka om NATO medlemskap och Putin reagerade med att klargöra att det valet får konsekvenser. Vilket är självklart.
Under normala omständigheter skulle de diplomatiska kontakterna gått varma med Kreml om det var så att vi planerade för NATO. Nu blev det panik istället mitt i pågående konflikt.
Hade vi förväntat oss något annat svar i ett sådant läge? Välsignelse från Kreml?
Har Kreml bråkat med oss sedan mars när detta var på tapeten?
(jag har inget emot beslutet vi fattade mer än att det tyvärr blev panikartat och därmed orsakade diplomatiska svallvågor)
Citera
2022-12-04, 13:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
nja det var väl snarare så att Sverige gick ut med att vi tänkte ansöka om NATO medlemskap och Putin reagerade med att klargöra att det valet får konsekvenser. Vilket är självklart.
Det är inte alls självklart. Alla andra av våra grannländer förstår att vår rätt att försvara oss och ingå i försvarsallianser är okränkbar. Ingen annan än Ryssland hotade oss. Och enda anledningen som jag ser för Ryssland att hota oss, är att de haft planer på att invadera oss – planer som grusas i och med vårt Nato-inträde.
Citera
2022-12-04, 13:07
Medlem
Citat:
Under normala omständigheter skulle de diplomatiska kontakterna gått varma med Kreml om det var så att vi planerade för NATO. Nu blev det panik istället mitt i pågående konflikt.
Hade vi förväntat oss något annat svar i ett sådant läge? Välsignelse från Kreml?
Har Kreml bråkat med oss sedan mars när detta var på tapeten?
(jag har inget emot beslutet vi fattade mer än att det tyvärr blev panikartat och därmed orsakade diplomatiska svallvågor)

Du är ju som född igår.
Det har länge påtalats från rysk håll att vi får leva med "konsekvenser" om vi går med i NATO. Inte första gången de hotat oss, sen har de också sagt att om vi går med gör det ingen skillnad då de ändå ser oss som allierade med NATO.
Citera
2022-12-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukraina får en stadig ström av utländska leveranser och har gott om egna soldater som utbildas både i Ukraina och utomlands. Ryssland får plocka fram förrådsställd materiel som uppenbarligen inte underhållits som den borde ha gjort. Utbildningen av reservisterna verkar högst ojämn, likaså deras materiel. Ledarskapet verkar inte mycket bättre på den ryska sidan, splittrat och gammalmodigt.
Ukraina har en modernare attityd till ledarskap och taktik, åtminstone till stora delar.

Kan ryssarna fylla på med folk utan att de skjuts av på vägen???
Citera
2022-12-04, 13:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Kan ryssarna fylla på med folk utan att de skjuts av på vägen???
Stora mängder soldater i illa fungerande och dåligt motiverade förband lär inte vinna kriget åt Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in