2022-12-04, 12:29
Medlem
Starbacks avatar
Vilket undersåteförakt, vilken ringaktning och vilken underskattning av intelligens hos medborgarnma Västs propagandister gör sig skyldiga till dagligen.

Just nu rullar nyheten om att ryssarna attackerar barnhemsbarn och....Där slog jag av "nyheten" på radion. Om jag skulle fylla ut en fortsättning på meddelandet jag aldrig hörde till slut skulle jag gissa på att de (ryssarna naturligtvis) dödade barnen förmodligen för nöjets skull. Nä. Västs infantila propagandister underskattar verkligen intelligensen hos de som propagandan riktas mot.

Lista:

Hur många barnhemsbarn har ryssen dödat?

Hur många sjukdomar lider Putte av?

Hur många knivar i ryggen har han fått?

På hur många ben haltar Putte?

Hur lång tid har Putte kvar att leva?

Hur många munskänkar har dött vid Puttes matbord?

Hur många av Puttes enskilda massgravar har inte grävts upp?

Alla dessa intressanta frågor kan säkert Västs infantila propagandister svara på ty nämn den olycka som dom inte önsketänker om Puttes liv, hälsa eller vällevnad. Själv tror jag Putte skiter i vilket ty han är upptagen med att skydda sitt land mot alla dom som står bakom propagandan - främst EU och EU:s oärliga press som bara skriver det husse bestämmer. En djupt oärlig journalistkår. Inte som kår utan i utvalda delar av kåren som hyrts in för att propagera.

Men det smärtar en ärlig västerlänning att dag efter dag hitta denna numera systematiska och infantila propaganda snart sagt i varenda journalistiskt alster hen läser. Dom skriver som om vi var barn.
Citera
2022-12-04, 12:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssarna når nya nivåer av patetiskt. I ett tafatt försök att sprida propaganda har man försökt använda sina egna kolossala förluster till att få det att se ut som att det är Ukrainas förluster det handlar om. Har sett att rysstrollen här redan börjat använda propagandan.

Citat:
According to the screenshot from the British source, Ukraine’s Svoboda Battalion Commander Petro Kyzyk was asked about losses on the battlefield and replied: “They are colossal. They don’t even count bodies.”

In the original interview, which Daily Express is referring to, the question was about the losses of Russian occupiers. Hence, using a screenshot of two sentences taken out of the context, Russian propaganda tried to pass their own losses as those of the Ukrainian side.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3626959-exactly-the-opposite-russian-propaganda-attempts-to-pass-their-own-losses-as-those-of-ukrain e.html

Akademikerfyllo är en av dem som använt sig av detta, i ett inlägg i morse:

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det hopplösa läget i Bakhmut just nu beskrivs av Petro Kuzik i pro-ukrainska Svoboda Battalion:
Citat:
The commander of the neo-Nazi Svoboda battalion, Petro Kuzik, whose unit is trying to hold Bakhmut, told Western media that the fields and forests around are littered with the corpses of Ukrainian soldiers, and they have to defend themselves in extreme cold and knee-deep in water.

“They [the Russians] sensed a weakness in our defenses because there are units that are less motivated than ours. And yesterday they slightly weakened our defenses in the area immediately around Bakhmut. Some units could not withstand this artillery onslaught and retreated.”

Asked how serious the loss of life is, he said: “They are colossal. We don’t even count the bodies.”

https://www.australiannationalreview.com/state-of-affairs/the-commander-of-the-neo-nazi-svoboda-battalion-petro-kuzik-whose-unit-is-trying-to-hold-bakhmut/
Senast redigerad av -Info- 2022-12-04 kl. 12:41.
Citera
2022-12-04, 12:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag fick en lite galen tanke att man pluggar Putin och sätter in Zelensky som Tsar i den ryska federationen.
Intressant tanke. Ryssarna vill tydligen att Ryssland och Ukraina hänger ihop. Ditt förslag är alltså att Ukraina tar över Ryssland, med den demokratiska ukrainska ledningen som styrande part. Huvudstaden i det nya stor-ukrainska riket blir då Kiev. Detta borde ryssarna kunna gå med på – då får de precis som de vill!
Citera
2022-12-04, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Som jag skrev innan, det är folket som avgör om de vill fortsätt leva under dylika ledare. De har trots allt medverkat till nuvarande situation, putte kunde knappast haft +80% av folkets stöd annars.
Har inte Du haft en asiatisk kvinna i din avatar och varit pro-rysk tidigare?

Från Wagner-gruppens logga till Pride-flaggan.

Inläggen växlar åsikt beroende på om det är sprit eller narkotikan som står för berusningen.
Citera
2022-12-04, 12:38
Medlem
Återigen rykten men med tanke på att övriga rörelser av fronten i nordöst har visat sig stämma så kommer detta troligtvis bekräftas snart.
Detta är rakt öster om Kypiansk och visar på att Ukraina tar inte bara mark mellan Kreminna och Svatove. Det handlar om mindre rörelser men visar ändå på bredden av offensiven. Alla rörelser får ses som positiva

https://twitter.com/NOELreports/status/1599339437078429696
Citera
2022-12-04, 12:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Just nu rullar nyheten om att ryssarna attackerar barnhemsbarn
Ja herregud. Vilka fruktansvärda människor ryssarna är. Hur kan de ens se sig i spegeln på morgonen?
Citera
2022-12-04, 12:39
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vilket undersåteförakt, vilken ringaktning och vilken underskattning av intelligens hos medborgarnma Västs propagandister gör sig skyldiga till dagligen.

Just nu rullar nyheten om att ryssarna attackerar barnhemsbarn och....Där slog jag av "nyheten" på radion. Om jag skulle fylla ut en fortsättning på meddelandet jag aldrig hörde till slut skulle jag gissa på att de (ryssarna naturligtvis) dödade barnen förmodligen för nöjets skull. Nä. Västs infantila propagandister underskattar verkligen intelligensen hos de som propagandan riktas mot.

Lista:

Hur många barnhemsbarn har ryssen dödat?

Hur många sjukdomar lider Putte av?

Hur många knivar i ryggen har han fått?

På hur många ben haltar Putte?

Hur lång tid har Putte kvar att leva?

Hur många munskänkar har dött vid Puttes matbord?

Hur många av Puttes enskilda massgravar har inte grävts upp?

Alla dessa intressanta frågor kan säkert Västs infantila propagandister svara på ty nämn den olycka som dom inte önsketänker om Puttes liv, hälsa eller vällevnad. Själv tror jag Putte skiter i vilket ty han är upptagen med att skydda sitt land mot alla dom som står bakom propagandan - främst EU och EU:s oärliga press som bara skriver det husse bestämmer. En djupt oärlig journalistkår. Inte som kår utan i utvalda delar av kåren som hyrts in för att propagera.

Men det smärtar en ärlig västerlänning att dag efter dag hitta denna numera systematiska och infantila propaganda snart sagt i varenda journalistiskt alster hen läser. Dom skriver som om vi var barn.
Om Du inte är pro-rysk utan ärlig västerlänning förväntas motsvarande listning av de andras infantila inlägg. Spänningen är olidlig...
Citera
2022-12-04, 12:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vilka har lättast att byta ut supplya o fylla på i ukraina o krim - ryssarna eller ukrainarna
Ukraina får en stadig ström av utländska leveranser och har gott om egna soldater som utbildas både i Ukraina och utomlands. Ryssland får plocka fram förrådsställd materiel som uppenbarligen inte underhållits som den borde ha gjort. Utbildningen av reservisterna verkar högst ojämn, likaså deras materiel. Ledarskapet verkar inte mycket bättre på den ryska sidan, splittrat och gammalmodigt.
Ukraina har en modernare attityd till ledarskap och taktik, åtminstone till stora delar.
Citera
2022-12-04, 12:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Intressant tanke. Ryssarna vill tydligen att Ryssland och Ukraina hänger ihop. Ditt förslag är alltså att Ukraina tar över Ryssland, med den demokratiska ukrainska ledningen som styrande part. Huvudstaden i det nya stor-ukrainska riket blir då Kiev. Detta borde ryssarna kunna gå med på – då får de precis som de vill!

Jag skulle inte vilja ha jobbet att reda ut det korrupta imperiet och frågan är vem som skulle bli missnöjd. Lite som i Thailand då där kungen står över allt annat, sen kan undersåtarna tjafsa om demokrati och ditten och datten, blir det för mycket tjafs så går kungen in (Tsaren) och styr upp då militären lyder under denne.
Citera
2022-12-04, 12:41
Medlem
Dom glädjande stora förlusterna för Sexualbrottsfederationen fortsätter och det är hoppingivande att så många mångfalssoldater faller varje dag.

Senaste dygnet 550 st bögfascister och enlig denna modell:

91150 : 283 dagar = 322 eliminerade brottslingar per dygn. Siffrorna drivs upp eftersom man nu ligger långt över snittet. Jag har beräknat att vi bryter igenom 100.000 senast 26 december men nu pekar det på den 25:e eller ännu tidigare. 410 eliminerade bögfascister per dygn kan visa sig för lågt resterande del av december.

Man kan bara föreställa sig hur moralen sänks på den ryska sidan, ingen plan, ingen framtid, inget sätt att få slut på kriget. Kan det hålla till september nästa år?

I övrigt har materialförlusterna också förbättrats lite, dom har tidigare legat lite lågt sista tiden. Vi har 5 förstörda tanks, 6 bepansrade stridsfordon, 2 artillerisystem och 7 övriga fordon som lastbilar och tankbilar.
1 stridsplan sköts ned, vi siste sedan igår att det rörde sig om en SU-34M som sköts ned söder om Bakhmut. Hoppas man kunde gripa den ryska bögpiloten.
Citera
2022-12-04, 12:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej det är inte möjligt, det är sanningen. Ryssland invaderade Ukraina pga Nato, Ryssland kunde inte acceptera att Ukr går med i Nato och placerar missiler och militärbaser direkt på Rysslands gräns. Vilket är förståligt.
Ryssland invaderade Ukraina för att de har stormaktsambitioner. Putler har uttryckt att det var en stor sorg när Sovjetunionen upplöstes. Ryssland är inte ett dugg oroliga för Nato – det är bara ett svepskäl för att få invadera Ukraina och mörda kvinnor och barn där.
Citera
2022-12-04, 12:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej var fick du det ifrån? Däremot har ryssen hotat oss och försökt lägga sig i vår utrikespolitik och vad vi ska och inte ska göra, det ska dom ge fan i. Vi kommer att sänka ryssjävlarna till Östersjöns botten om de skulle försöka invadera, ryssen får inte sätta sin fot på svensk mark för då riskerar vi samma öde som Ukraina eller värre - vi talar inte ryska.

Jag håller med dig om att vi ska försvara oss om ryssarna (mot förmodan?) skulle försöka anfalla.
Det är självklart.
Men vad har Ukrainakonflikten med oss att göra egentligen? Det är väl ändå en helt annan historia.
Skulle vi ha gått bananas när ryssarna hade en konflikt i Tjetjenien också?
Eller under Balkankrigen?
Den enda avgörande skillnaden jag kan finna är att USA är djupt involverad i Ukraina och att det därför blivit en WW3 fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in