2022-12-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Hade du? Så du menar på allvar att ett barn skulle vara en pådrivande kraft för en vuxen? Jo tjena. Tror nog du får kolla hjärnan igen.
Är det någon som borde kolla upp skallen så är det du...

DET FINNS INGET BAAAARN! Det är en VUXEN människa som har ett tydligt mål med konversationen - att få till en träff med mannen som kontaktat henne!!!
Citera
2022-12-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det finns inga nyanser att se.
Gäddorna Dumpen tar är ute på nätet och söker barn.
Du kan inte prata förbi det hur mycket du än försöker.
Försöker inte att prata förbi det alls.
Citera
2022-12-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Inte en enda av dina länkar säger ett skit. "vi gör blablabla" kom med något bättre. Patrik och Sara har fått fler åtalade på knappt ett år än vad dom där tramsorganisationerna har fått någonsin.
Antalet åtal är alltså ett mått på hur mycket bra man gör för barn?
Dumpen har inte fått en enda gädda åtalad genom sina provokationer. Gäddor har dock berättat om andra saker som dumpen sedan delgivit polisen kännedom om.
Citera
2022-12-04, 09:02
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Antalet åtal är alltså ett mått på hur mycket bra man gör för barn?
Dumpen har inte fått en enda gädda åtalad genom sina provokationer. Gäddor har dock berättat om andra saker som dumpen sedan delgivit polisen kännedom om.

Undrar också över det där. Trodde de hade med polis till möten, men det är väl inte tillåtet.

Möjligt att de saktar ner eller skrämmer förövare och räddar ett barn för stunden.

Jag är för Dumpen, men anser aktionerna som något tandlösa i nuläget. Man borde kunna göra det bättre?

Eller förklara om jag missat något!
Citera
2022-12-04, 10:38
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Undrar också över det där. Trodde de hade med polis till möten, men det är väl inte tillåtet.

Möjligt att de saktar ner eller skrämmer förövare och räddar ett barn för stunden.

Jag är för Dumpen, men anser aktionerna som något tandlösa i nuläget. Man borde kunna göra det bättre?

Eller förklara om jag missat något!
Dom har ju flera gånger haft med polis som går in och griper i direkt anslutning till konfrontationerna.
Citera
2022-12-04, 10:39
Bannlyst
Jag har en bättre lösning istället för att hänga ut personer och förstöra folks liv. Ge dom vård och striktare straff om det rör sig om en faktisk våldtäkt.Och man borde lägga ner mer tid och forskning på detta problem för att kunna undvika dessa problem i framtiden.

Sedan kvarstår ju det faktumet att majoriteten av alla män faktiskt tänder på tonårstjejer och kroppen vet inte vilken siffra den har. Den vet bara vilket stadie den är i och om en 14 årig tjej är mogen fysiskt så är det inte konstigt att en man i femtioårsåldern finner henne attraktiv.

Sen är det klart att det finns riktigt sjuka idioter som har hängts ut på dumpen.Men jag är fortfarande emot själva uthängningen och se mer att en lösning skulle vara att bota dessa individer.
Citera
2022-12-04, 10:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men det är väl bara att gå in och läsa, eller vi du att jag ska copy-pastea all text hit?

https://childhood.se/vad-vi-gor/sa-stoppar-vi-sexuella-overgrepp-mot-barn/
https://ecpat.se/vadvigor/
https://www.raddabarnen.se/vad-vi-gor/barn-i-sverige/skyddar-barn-mot-vald/
https://rise-sverige.se/
https://treskablinoll.nu/

Många av dessa organisationer arbetar väldigt brett inom flera olika områden för att kunna påverka och förändra så mycket som möjligt.
Vad gör dessa organisationer rent konkret för att stoppa övergreppen mot barn?
Det handlar om att "sprida information", att stödja projekt och att hantera EFTER att ett barn har blivit utsatt.
Sådana organisationer verkar det finnas många av.
Det är lullull och inga konkreta åtgärder som siktar på förövarna.
Dumpen är den enda organisationen som konkret ingriper för att förhindra att brotten sker.
Dumpen är den enda organisationen som konkret siktar in sig på förövarna och att störa deras verksamhet.
Citera
2022-12-04, 10:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getteadytorumble
Jag har en bättre lösning istället för att hänga ut personer och förstöra folks liv. Ge dom vård och striktare straff om det rör sig om en faktisk våldtäkt.Och man borde lägga ner mer tid och forskning på detta problem för att kunna undvika dessa problem i framtiden.

Sedan kvarstår ju det faktumet att majoriteten av alla män faktiskt tänder på tonårstjejer och kroppen vet inte vilken siffra den har. Den vet bara vilket stadie den är i och om en 14 årig tjej är mogen fysiskt så är det inte konstigt att en man i femtioårsåldern finner henne attraktiv.

Sen är det klart att det finns riktigt sjuka idioter som har hängts ut på dumpen.Men jag är fortfarande emot själva uthängningen och se mer att en lösning skulle vara att bota dessa individer.
Vi borde ge mördare en kopp kaffe, en bulle och en varm famn att gråta ut i också.
Varför straffa folk som begår brott när man kan stryka dom medhårs och visa förståelse istället.
Sluta försöka normalisera din sjuka böjelse för barn.
Citera
2022-12-04, 10:48
Medlem
goofers avatar
Citat:

Du missar totalt, pedofilerna vill INTE ha den mogna kroppen.
De vill ha en outvecklad kropp, utan bröst och hår.

Annars skulle de inte behöva ängna sig åt att ragga på barn då samhället är fullt av redan mogna unga kvinnor.
Många män dras till det unga och outvecklade, de vill "lära" den unga om sex, hemma har de redan en mogen fru.
Nu letar de unga att lära upp.
Att de är så in i helvete dumma att de går på dumpens chattar och tror att barn vill träffa dessa äldre äckel är obegripligt.
De förtjänar sina uthängningar inte minst för att de är imbeciller.
Problem uppstår dock när 3e person drabbas oskyldigt.
Men det har redan ältats här under mer än 1.5 år.
Citera
2022-12-04, 10:54
Bannlyst
Citat:
Vi borde ge mördare en kopp kaffe, en bulle och en varm famn att gråta ut i också.
Varför straffa folk som begår brott när man kan stryka dom medhårs och visa förståelse istället.
Sluta försöka normalisera din sjuka böjelse för barn.

Det var inte så jag menade direkt att man ska dalta utan mer behandla problemet. Att försöka hitta en bra behandling som faktiskt hjälper dessa individers sjuka begär om det rör sig om pedofili.

Jag tänder inte på barn jag tänder på tonåringar vilket är en stor skillnad. Likaså tänder jag på vuxna kvinnor jag har liksom ingen besatthet av en specifik siffra. Det enda som skiljer mig ifrån medelsvensson som säger att de inte tänder på någon under 18 är att jag bara är öppen med det.Jag är hemskt ledsen att säga det fast det finns ingen man som har en inbyggd censor och kan läsa av om någon är över en viss ålder.
Citera
2022-12-04, 11:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Dom har ju flera gånger haft med polis som går in och griper i direkt anslutning till konfrontationerna.

Ok, tack för svar
Citera
2022-12-04, 12:01
Medlem
Citat:
Det var inte så jag menade direkt att man ska dalta utan mer behandla problemet. Att försöka hitta en bra behandling som faktiskt hjälper dessa individers sjuka begär om det rör sig om pedofili.

Jag tänder inte på barn jag tänder på tonåringar vilket är en stor skillnad. Likaså tänder jag på vuxna kvinnor jag har liksom ingen besatthet av en specifik siffra. Det enda som skiljer mig ifrån medelsvensson som säger att de inte tänder på någon under 18 är att jag bara är öppen med det.Jag är hemskt ledsen att säga det fast det finns ingen man som har en inbyggd censor och kan läsa av om någon är över en viss ålder.
Gäddorna är inte intresserade av någon under 18 år , de är intresserade av de som är 12,13-14 år helst ska de knappt ha haft mens mer än några få gånger i livet eftersom många gäddor just frågar om flickorna börjat få mens ännu .

Gäddorna försöker hitta så unga och outvecklade som möjligt därav intresse av hur små bröst flickorna har och hur korta de är

Gäddorna är inte intresserade av några som är 14 år som kan tas för en 18-åring , de är intresserade av de på 13-14 år som ser väldigt unga ut och som kan tas för ännu yngre
Det syns på frågorna gäddorna ställer att de är ute efter flickor eller pojkar med så lite erfarenhet som möjligt
.,
Sulle gäddorna haft möjlighet att få tag på någon yngre än 13-14 år skulle de välja dessa nu får de nöja sig med lite äldre som har möjlighet att komma hemifrån själva utan att föräldrarna har stenkoll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in