2022-12-03, 23:33
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Det är jävligt skrämmande att se hur locket läggs på.Efter detta tvivlar jag inte heller på att valet 2020 var riggat.Har varit lite osäker angående det men nu är jag säker.
Jag menar vad fan är det som händer ?? Media ska väl raportera saker oavsett vem det är det handlar om.Demokrat eller republikan.Det är fanimej skrämmande.

Så nu är det riggat på grund av att folk på twitter inte kunde läsa en artikel från NY Post? Men det gick bra att läsa om saken på andra ställen än just twitter? Vad hände med alla miljontals falska röster? Svårt att hänga med i svängarna här.
Citera
2022-12-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Roger Stones skyddsling har exakt lägre än noll i trovärdighet, och mindre än det till och med.

Skärpning. Bättre källa bör du väl kunna hitta till dina vanföreställningar?

I länken finns dokumentet i original som uppgifterna bygger på, helt ointressant vem på twitter som postar när det finns länkat.

Alternativt finns samma uppgifter i New York Post:

Citat:
Elon Musk half-delivered on his promise to tell all about Twitter’s censorship of The New York Post’s Hunter Biden laptop story before the 2020 election. What was missing were details of specific warnings we know the FBI made to Twitter about a Russian “hack and leak operation” involving Hunter during their weekly meetings with top executives of the social media giant in the days and weeks before The Post published its exclusive bombshell.

We know that FBI Supervisory Special Agent Elvis Chan testified Tuesday in a lawsuit against the Biden administration brought by Republican attorneys that he organized those weekly meetings with Twitter and Facebook in San Francisco for as many as seven Washington-based FBI agents in the run-up to the 2020 presidential election.

Twitter’s then-head of Site Integrity Yoel Roth has stated in a sworn declaration that he was told during those meetings to expect “hack-and-leak operations” by state actors involving Hunter Biden.
https://nypost.com/2022/12/03/whats-missing-from-the-twitter-files-the-truth-about-the-fbi/
Citera
2022-12-03, 23:46
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
I länken finns dokumentet i original som uppgifterna bygger på, helt ointressant vem på twitter som postar när det finns länkat.
Twitter? Det är stämplade dokument som lämnats till domare i ett mål som Eric Schmitt förlorade.
Citera
2022-12-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Twitter? Det är stämplade dokument som lämnats till domare i ett mål som Eric Schmitt förlorade.

Från dokumentet som Twitters dåvarande säkerhetschef Yoel Roth skrivit under och intygat:

Citat:
....During these weekly meetings, the federal law enforcement agencies communicated that they expected "hack-and-leak operations" by state actors might occur in the period shortly before the 2020 presidential election, likely in October. I was told in these meetings that the intelligence community expected that individuals associated with political campaigns would be subject to hacking attacks and that material obtained through those hacking attacks would likely be disseminated over social media platforms, including Twitter.
These expectations ofhack-and-leak operations were discussed throughout 2020. I also learned in these meetings that there were rumors that a hack-and-leak operation would involve Hunter Biden.----

https://www.fec.gov/files/legal/murs/7821/7821_07.pdf

Dina inlägg verkar redan förvirrade. Antar att du är på gång att hamna i en ny drogpsykos i natt, ska läsa din ordsallad imorgon, loggar ut.
Citera
2022-12-04, 00:11
Medlem
Citat:
Dina inlägg verkar redan förvirrade. Antar att du är på gång att hamna i en ny drogpsykos i natt, ska läsa din ordsallad imorgon, loggar ut.
Haha. Ja du, vad ska man säga när du inte begriper att Amerikas försvarsapparat, mycket riktigt, bör och får informera bolag om att de är utsatta för attacker.

Jösses.

Med er vid rodret så skulle världen klappa igen på nolltid.
Citera
2022-12-04, 00:12
Medlem
siisters avatar
Citat:

Alternativt finns samma uppgifter i New York Post:

https://nypost.com/2022/12/03/whats-missing-from-the-twitter-files-the-truth-about-the-fbi/

Vita Huset fick också information från FBI
White House was warned Giuliani was target of Russian intelligence operation to feed misinformation to Trump

October 15, 2020
https://www.washingtonpost.com/national-security/giuliani-biden-ukraine-russian-disinformation/2020/10/15/43158900-0ef5-11eb-b1e8-16b59b92b36d_story.html
Citera
2022-12-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vita Huset fick också information från FBI
White House was warned Giuliani was target of Russian intelligence operation to feed misinformation to Trump

October 15, 2020
https://www.washingtonpost.com/national-security/giuliani-biden-ukraine-russian-disinformation/2020/10/15/43158900-0ef5-11eb-b1e8-16b59b92b36d_story.html
Yes. Som både du och jag vet så försökte de även med en massa andra fulheter. Dumheten själv till exempel, Donald Blump, gjorde allt i sin makt för att hålla namnet David Dennison (individual 1) hemligt för omvärlden. Vilket jag kan förstå. Delvis i varje fall. Men det förtar ju inte allvaret i att åldringen Trump mutade en porrstjärna med en check som skrevs under i Vita huset.

Ville bara flika in med den nuggeten. Vi hör alldeles för sällan om detta solklara brott, som han av någon märklig anledning inte blivit dömd för. (Dick picks for thee, but not for me, liksom. )
Citera
2022-12-04, 02:22
Avslutad
Citat:

Källa till vad? Det som diskuteras? Ja, varsågod
(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser
Det verkar ha varit fråga om partilojaliteter hos twitters personal som avgjorde vad som gick igenom av förfrågningar från vita huset. Och det ser ut att vara kraftigt bias för slavägarpartiet demokraterna.

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598829996264390656?s=46&t=xUAnWFQbV-6fla8y30KtrA

Citat:
Du glömmer att just Vita Huset, under ledning av Donald Trump, gjorde samma sak: utpressade twitter och vände sig direkt till företaget för att få bort tweets och sin vilja igenom. Eller är det bara ett problem när demokrater gör det?

Så du tycker att det är ett problem?

Det är ett problem att Trump utpressade twitter och det är ett problem att Biden har gjort det i ännu högre grad?

Det kan jag gå med på.
Citera
2022-12-04, 02:24
Medlem
Citat:

Twitter censurerade på uppdrag av republikanerna också [/i]

De blockerade och censurerade till och med republikanernas partiledare så det är lätt att förstå vilka de arbetade för.

Det råder alltså ingen tvekan om att de arbetade för demokraterna på något plan.
Citera
2022-12-04, 02:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det verkar ha varit fråga om partilojaliteter hos twitters personal som avgjorde vad som gick igenom av förfrågningar från vita huset. Och det ser ut att vara kraftigt bias för slavägarpartiet demokraterna.

https://twitter.com/mtaibbi/status/1598829996264390656?s=46&t=xUAnWFQbV-6fla8y30KtrA

Så du tycker att det är ett problem?

Det är ett problem att Trump utpressade twitter och det är ett problem att Biden har gjort det i ännu högre grad?

Det kan jag gå med på.

"Det verkar som det" eftersom en länk till offentlig information dyker upp i nästa tweet. Inte någon intern information från twitter, det enda som räknas är vad som faktiskt står:

Both parties had access to these tools. For instance, in 2020, requests from both the Trump White House and the Biden campaign were received and honored.

Och jag vet inte riktigt vad du menar med ditt "så du tycker att" när du själv kan se att jag använder samma ord som personen jag svarade gör. Den användaren väljer att fokusera på demokraternas så kallade politiska utpressning samtidigt som den struntar totalt i republikanernas politiska utpressning. Jag frågar även "Eller är det bara ett problem när demokrater gör det?"
Citera
2022-12-04, 02:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De blockerade och censurerade till och med republikanernas partiledare så det är lätt att förstå vilka de arbetade för.

Det råder alltså ingen tvekan om att de arbetade för demokraterna på något plan.

Jaha? Blir det mindre censur från republikanernas partiledares sida då helt plötsligt?
Citera
2022-12-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Det är jävligt skrämmande att se hur locket läggs på.Efter detta tvivlar jag inte heller på att valet 2020 var riggat.Har varit lite osäker angående det men nu är jag säker.
Jag menar vad fan är det som händer ?? Media ska väl raportera saker oavsett vem det är det handlar om.Demokrat eller republikan.Det är fanimej skrämmande.

Det här händer ju hela tiden.

s fick SwebbTv nedlagt bara för att de var kritiska mot regeringen. De har försökt lägga ner Flashback utan att lyckas. EU ber helt öppet om censur hela tiden och får igenom det. Ryssland och Kina är ju välkänt också hur de kontrollerar Internet och deras medborgare på liknande sätt.
Senast redigerad av 1ulvius9 2022-12-04 kl. 03:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in