2022-12-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du får helt enkelt ta att jag nämner den dåvarande presidenten i samband med Vita huset, det är faktiskt den mäktigaste personen där. Och jo, det framkommer att det handlade om att radera saker.

Twitter själva tog beslutet att inte tillåta att materialet skulle få spridning, inte på uppdrag av Biden.

Här har du James Woods som postar nakenbilder på folk.
https://archive.ph/5ufFF

Bar överkropp, ett ben? Inget som går över gränsen. Det framkommer att det är team Biden som sett till att Twitter censurerat, de kommer stämmas av bl.a James Woods.
Det framkommer inte vad Vita Huset ville, bara att Twitter "complied". Om det handlade om att återställa ett konto, ta bort falsk info eller om de precis som Biden ville censurera information som kunde skada dom vet vi inte.
Citera
2022-12-03, 21:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Bar överkropp, ett ben? Inget som går över gränsen. Det framkommer att det är team Biden som sett till att Twitter censurerat, de kommer stämmas av bl.a James Woods.
Det framkommer inte vad Vita Huset ville, bara att Twitter "complied". Om det handlade om att återställa ett konto, ta bort falsk info eller om de precis som Biden ville censurera information som kunde skada dom vet vi inte.

Jo, det gick över gränsen. Du kan lätt hitta information som säger att du inte får sprida sådant på twitter. Varför är det ett problem?

Och du får läsa tråden i fråga, det handlar om att få saker raderat. Är det bara ett problem om demokrater skickar i väg en sådan förfrågan? Jag vet att svaret är ja, varför inte bara erkänna att du inte bryr dig om republikaner använder sig av samma tjänster?
Citera
2022-12-03, 21:39
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ja, vem var chef över Vita huset 2020? Klart att presidenten nämns i sådana sammanhang. Är det ett problem eller inte att staten lägger sig i? För det verkar som att du bortförklarar det republikaner gjorde samtidigt som du fördömer demokrater för precis samma sak.

Och nej, ingen har väl sagt att nakenbilderna t.ex är falska, men det var sånt Bidenadministrationen ville få bort, av helt förklarliga skäl. Twitter tillåter inte sånt material heller, så jag förstår inte riktigt vad problemet är.
Halmgubbe. Det som är det intressanta är att twitter valde att ta politisk ställning och dölja information som var komprometterande för Biden, inte bara Hunters nakenbilder. Finns inget som säger att det är olagligt, men det bör lyftas fram varför en upprensning av twitter var något bra. Dessutom har ju flera demokratiska politiker lagt sig i och vänt sig direkt till twitter angående borttagning av tweets och fått sin vilja igenom, vilket borde ses som politisk utpressning. Go Musk
Senast redigerad av OlleLiss 2022-12-03 kl. 21:44.
Citera
2022-12-03, 22:23
Medlem
Yoel Roth, Twitters tidigare säkerhetschef, har intygat om att man blev varnade gällande läckt/hackat material om Hunter Biden.

Citat:
Jack Posobiec 🇺🇸
@JackPosobiec

BREAKING: Last year Twitter disclosed to the FEC they were warned of ‘a hack and leak operation involving Hunter Biden’ by federal law enforcement that led them to censor the NY Post story

The disclosure was signed by Yoel Roth

https://fec.gov/files/legal/murs/7821/7821_07.pdf
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1599131270453538816?cxt=HHwWgMDRyd_aoLEsAAAA
Citera
2022-12-03, 22:43
Medlem
-Tesla-s avatar
Herregud. Om Åkesson hade tvingat twitter och flashback att radera saker som kunde vara dåligt för SD tror du vi hade haft en diskussion i varenda mediakanal? Ja för tusan. Nu nämns inte ens detta övertramp för att världen styrs av en korrumperade verksamhet som inte tror på demokrati eller lika rättigheter.
Citera
2022-12-03, 22:50
Medlem
Twitters fd cencurchef kommer att utredas:

Citat:
Twitter’s chief censor Vijaya Gadde will come under scrutiny from the Judiciary Committee when Republicans take control of the House in January, The Post has learned.

“We’re tracking Vijaya Gadde’s role in the suppression of the New York Post story on Hunter Biden’s laptop. We absolutely plan to investigate this more. Stay tuned,” a committee spokesperson said Saturday.
https://nypost.com/2022/12/03/house-republicans-to-investigate-vijaya-gadde-role-in-twitter-censorship/
Citera
2022-12-03, 23:03
Medlem
Citat:
Du får helt enkelt ta att jag nämner den dåvarande presidenten i samband med Vita huset, det är faktiskt den mäktigaste personen där. Och jo, det framkommer att det handlade om att radera saker.

Twitter själva tog beslutet att inte tillåta att materialet skulle få spridning, inte på uppdrag av Biden.

Kan du ta fram källa till ditt påstående, du ska länka och citera, inte bara förvrida eller fantisera ihop något eget som du försöker med här.
Citera
2022-12-03, 23:20
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Herregud. Om Åkesson hade tvingat twitter och flashback att radera saker som kunde vara dåligt för SD tror du vi hade haft en diskussion i varenda mediakanal? Ja för tusan. Nu nämns inte ens detta övertramp för att världen styrs av en korrumperade verksamhet som inte tror på demokrati eller lika rättigheter.

Det är jävligt skrämmande att se hur locket läggs på.Efter detta tvivlar jag inte heller på att valet 2020 var riggat.Har varit lite osäker angående det men nu är jag säker.
Jag menar vad fan är det som händer ?? Media ska väl raportera saker oavsett vem det är det handlar om.Demokrat eller republikan.Det är fanimej skrämmande.
Citera
2022-12-03, 23:22
Medlem
-Tesla-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Det är jävligt skrämmande att se hur locket läggs på.Efter detta tvivlar jag inte heller på att valet 2020 var riggat.Har varit lite osäker angående det men nu är jag säker.
Jag menar vad fan är det som händer ?? Media ska väl raportera saker oavsett vem det är det handlar om.Demokrat eller republikan.Det är fanimej skrämmande.

Det är inte lägre skrämmande. Vi har accepterat det här. Avtrubbade. Vi är så vana att matas med att Ryssland och Trump är de onda.
Citera
2022-12-03, 23:27
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Yoel Roth, Twitters tidigare säkerhetschef, har intygat om att man blev varnade gällande läckt/hackat material om Hunter Biden.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1599131270453538816?cxt=HHwWgMDRyd_aoLEsAAAA
Roger Stones skyddsling har exakt lägre än noll i trovärdighet, och mindre än det till och med.

Skärpning. Bättre källa bör du väl kunna hitta till dina vanföreställningar?
Citera
2022-12-03, 23:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Halmgubbe. Det som är det intressanta är att twitter valde att ta politisk ställning och dölja information som var komprometterande för Biden, inte bara Hunters nakenbilder. Finns inget som säger att det är olagligt, men det bör lyftas fram varför en upprensning av twitter var något bra. Dessutom har ju flera demokratiska politiker lagt sig i och vänt sig direkt till twitter angående borttagning av tweets och fått sin vilja igenom, vilket borde ses som politisk utpressning. Go Musk

Halmgubbe? Jag förklarar varför jag nämner den dåvarande presidentens namn.

Du glömmer att just Vita Huset, under ledning av Donald Trump, gjorde samma sak: utpressade twitter och vände sig direkt till företaget för att få bort tweets och sin vilja igenom. Eller är det bara ett problem när demokrater gör det?

Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Kan du ta fram källa till ditt påstående, du ska länka och citera, inte bara förvrida eller fantisera ihop något eget som du försöker med här.

Källa till vad? Det som diskuteras? Ja, varsågod
(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser
Citera
2022-12-03, 23:31
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sevärt klipp med Zuckerberg från 28/10 2020, där han berättar hur FBI varnade för ett kommande större "utländskt hack" innan valet, som troligen ledde till att Facebook censurerade Hunters laptop:

https://twitter.com/mazemoore/status/1599090728277196801
Vad var det i mitt tidigare inlägg som du inte förstod? Det är ju mer än övertydligt att Zuckerberg gått ut och dementerat att "FBI suppressed the laptop from heaven". Informera är inte samma sak som tvinga! GTFO loser!

(FB) Hunter Bidens perverterade crack-kokain-sextape-email och dess politiska konsekvenser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in