Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-03, 22:15
  #98329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja det kan også være at noen mente det var den beste måten å sørge for ivaretagelse av akkurat henne.
Ja, tenker politiet kanskje møtte henne og familien hennes direkte. Litt skremmende melding å få på mobil, når hun bor langt borte fra resten av familien. Evt fikk de ikke kontakt på mobilen? Mye vi ikke vet.
Citera
2022-12-03, 22:20
  #98330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, tenker politiet kanskje møtte henne og familien hennes direkte. Litt skremmende melding å få på mobil, når hun bor langt borte fra resten av familien. Evt fikk de ikke kontakt på mobilen? Mye vi ikke vet.


Det kan være mye som ikke er opplyst i denne saken som vil kunne gi gode forklaringer/svar på mye av det vi diskuterer og spekulerer i nettopp fordi denne informasjonen ikke er gitt.
Citera
2022-12-03, 22:28
  #98331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Noen mener altså at TH gjorde helt rett i å ikke varsle datter HHB2, til tross for den angivelige akutte trusselen som forelå.
I en situasjon hvor kona var forsvunnet ville nok de fleste ha varslet og forsikret seg om at alle nærmeste var i trygg behold.
Det er ikke overraskende, men sjokkerende.

Hvem broke the news til HHB2 mon tro, om ikke TH...
Citera
2022-12-03, 22:41
  #98332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det er ikke overraskende, men sjokkerende.

Hvem broke the news til HHB2 mon tro, om ikke TH...

Trolig var det HHB1. Om man ikke ønsket å si noe til HHB2 om den angivelige trusselsituasjonen på det gitte tidspunktet, kunne man uansett ha ringt henne for å forsikre seg om at alt var vel med hun som faktisk var nevnt i trusselbrevet. Imidlertid var det neppe for å skjerme henne for informasjon som lå til grunn for at hun ikke ble kontaktet umiddelbart. Saken viser som kjent flere hull og mangel på sammenheng på en rekke områder, alt fra kvelden før med badekarhistorien og alt som skjedde det neste døgnet og dagene. Eksemplene er i grunn mange.
Citera
2022-12-03, 22:58
  #98333
Medlem
Det som meddeles i trusselbrevet er følgende: Kanskje du tror du kan involver politi hemelig. For hjelp finne henne uten press på oss. Dårlig ide. Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, HHB2 (benevnt med navn) og mere familie i lang tid og vi fortsatt holder øye på deg.

Det som skrives er altså at de har overvåket hele familien forut for dette. HHB2 nevnes ved navn i motsetning til de to andre barna og øvrig familie. Nå følger de med på hva TH kommer til å foreta seg.

Hvordan tolker man dette til at det på dette tidspunktet faktisk rettes en trussel mot HHB2 som gjør at hun med familie befinner seg i akutt fare?

Jeg klarer ikke det, ikke om jeg så legger godvilja til.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-03 kl. 23:03. Anledning: Tillegger
Citera
2022-12-03, 23:03
  #98334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det som meddeles i trusselbrevet er følgende: Kanskje du tror du kan involver politi hemelig. For hjelp finne henne uten press på oss. Dårlig ide. Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, HHB2 (benevnt med navn) og mere familie i lang tid og vi fortsatt holder øye på deg.

Det som skrives er altså at de har overvåket hele familien forut for dette. HHB2 nevnes ved navn i motsetning til de to andre barna. Nå følger de med på hva TH kommer til å foreta seg.

Hvordan tolker man dette til at det på dette tidspunktet faktisk rettes en trussel mot HHB2 som gjør at hun med familie befinner seg i akutt fare?

Jeg klarer ikke det, ikke om jeg så legger godvilja til.
Du har helt rett!
Det er bra at du korrigerer.
Jeg var nok en av de som skrev feil
Citera
2022-12-03, 23:12
  #98335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har helt rett!
Det er bra at du korrigerer.
Jeg var nok en av de som skrev feil


Jeg tok vel litt dette da «feiltolkede», sett med mine øyne, trusselbildet for god fisk og heiv meg på litt der jeg også, da jeg ikke husket ordlyden i dette trusselbrevet. Men nå har vi redat ut det hela.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-03 kl. 23:16. Anledning: Rettelse
Citera
2022-12-03, 23:16
  #98336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det som meddeles i trusselbrevet er følgende: Kanskje du tror du kan involver politi hemelig. For hjelp finne henne uten press på oss. Dårlig ide. Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, HHB2 (benevnt med navn) og mere familie i lang tid og vi fortsatt holder øye på deg.

Det som skrives er altså at de har overvåket hele familien forut for dette. HHB2 nevnes ved navn i motsetning til de to andre barna. Nå følger de med på hva TH kommer til å foreta seg.

Hvordan tolker man dette til at det på dette tidspunktet faktisk rettes en trussel mot HHB2 som gjør at hun med familie befinner seg i akutt fare?

Jeg klarer ikke det, ikke om jeg så legger godvilja til.

Et familiemedlem var allerede forsvunnet på dramatisk vis. Det alene sier vel sitt om trusselsituasjonen og behovet for å avklare ift familien.

Når ytterligere et familiemedlem nevnes i trusselbrevet ville det nok for de aller fleste skapt et stort behov for å komme i kontakt med vedkommende umiddelbart - både for å varsle om den angivelige faren og forsikre seg om hun er i trygghet eller ikke. Førsteprioritet.

Det var jo veldig viktig for TH å ringe AE hele dagen, selv om det ikke forelå noen trusselsituasjon.
Men når trusselbrevet fra angivelige ukjente GM er et faktum, så skal det plutselig ikke ringes...?
Citera
2022-12-03, 23:26
  #98337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et familiemedlem var allerede forsvunnet på dramatisk vis. Det alene sier vel sitt om trusselsituasjonen og behovet for å avklare ift familien.

Når ytterligere et familiemedlem nevnes i trusselbrevet ville det nok for de aller fleste skapt et stort behov for å komme i kontakt med vedkommende umiddelbart - både for å varsle om den angivelige faren og forsikre seg om hun er i trygghet eller ikke. Førsteprioritet.

Det var jo veldig viktig for TH å ringe AE hele dagen, selv om det ikke forelå noen trusselsituasjon.
Men når trusselbrevet fra angivelige ukjente GM er et faktum, så skal det plutselig ikke ringes...?


Jeg forstår hvor du vil. Og det kan være at dette kan ses på som nok en «pussighet» i det hele. Men min vurdering er at teksten i trusselbrevet ikke direkte kan tolkes som at HHB2 med familie på det tidspunktet befinner seg i noen akutt fare. Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det hele.

Man kan imidlertid stille spørsmål ved hvorfor valget har falt på å benevne henne med navn og om noen hadde en helt spesiell agenda ved å gjøre det.
Citera
2022-12-04, 00:15
  #98338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg forstår hvor du vil. Og det kan være at dette kan ses på som nok en «pussighet» i det hele. Men min vurdering er at teksten i trusselbrevet ikke direkte kan tolkes som at HHB2 med familie på det tidspunktet befinner seg i noen akutt fare. Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det hele.

Man kan imidlertid stille spørsmål ved hvorfor valget har falt på å benevne henne med navn og om noen hadde en helt spesiell agenda ved å gjøre det.

Selvfølgelig, det var ingen slump at HHB2 var nevnt.

Det var noen som ville geleide politiet riktig vei, og det var mot det pakistanske miljøet hennes eks kom fra.

Altså, en villedning.
Citera
2022-12-04, 10:35
  #98339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Selvfølgelig, det var ingen slump at HHB2 var nevnt.

Det var noen som ville geleide politiet riktig vei, og det var mot det pakistanske miljøet hennes eks kom fra.

Altså, en villedning.
Jeg tror heller ikke at noe ble skrevet på slump i trusselbrevet. Årsaken til at HHB2 ble nevnt, kan være fordi hun har små barn, eller fordi hun ikke har noen rolle i THs forretninger (imotsetning til TEH og HHB1) - altså at kidnapper(ne) vil at mottaker av trusselbrevet skjønner at kidnapper(ne) har planlagt kidnappingen grundig - ingenting er overlatt til tilfeldighetene.

Den falske id'en, som har blitt brukt i denne saken, ble funnet på pcen til PSS. PSS tilhører det norsk-pakistanske miljøet.
Sånn sett er IKKE det pakistanske miljøet en villeding.
PSS er fortsatt siktet.
__________________
Senast redigerad av Havhest 2022-12-04 kl. 10:37.
Citera
2022-12-04, 11:25
  #98340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et familiemedlem var allerede forsvunnet på dramatisk vis. Det alene sier vel sitt om trusselsituasjonen og behovet for å avklare ift familien.

Når ytterligere et familiemedlem nevnes i trusselbrevet ville det nok for de aller fleste skapt et stort behov for å komme i kontakt med vedkommende umiddelbart - både for å varsle om den angivelige faren og forsikre seg om hun er i trygghet eller ikke. Førsteprioritet.

Det var jo veldig viktig for TH å ringe AE hele dagen, selv om det ikke forelå noen trusselsituasjon.
Men når trusselbrevet fra angivelige ukjente GM er et faktum, så skal det plutselig ikke ringes...?
Citat:
Det var jo veldig viktig for TH å ringe AE hele dagen, selv om det ikke forelå noen trusselsituasjon.
Det er nok mer vanlig å ringe hverandre enn du tror. Man kjenner seg ikke nødvendigvis truet til å slå på tråden.
Ekteparet hadde en avtale om at TH skulle ringe hjem etter 1 time, angående tidspunkt for avreise til Kvitfjell (hytteturen).
Citat:
Men når trusselbrevet fra angivelige ukjente GM er et faktum, så skal det plutselig ikke ringes...?
TH ringte politiet istedet, noen som er mer effektivt enn å ringe datteren, dersom sikkerhet står i høysetet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback