2022-12-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Datterens navn var godt synlig på første side av trusselbrevet, men dette påminnet ikke TH om å varsle HHB2 om den angivelige trusselen.
Kanskje han tenkte at det var bedre for henne å ikke få vite det før politiet var inne i bildet slik at hun kunne få betryggelse fra politiet om sikkerhetstiltak samtidig med at hun fikk vite om trusselen rettet mot henne og hennes familie?
Citera
2022-12-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, kanskje. Jeg hadde kanskje ringt direkte til politiet og rådført meg etter å ha lest trusselbrevet. Men folk er ulike og handler ulikt.

Sant det. Godt noen med god evalueringsevne i en slik kaotisk situasjon var med på telefonen og kunne bistå i det hele.
Citera
2022-12-03, 20:01
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Telefonsvarer er en god teori hvis man tar i betraktning at politiet tror siste kjente livstegn var kl 09.16. Så hvis ikke disse oppriggingnene var var alibi for TH kan de ha vært alibi for barna som bodde nærmest (sett gjennom en annen hypotese)

Positivt at noen setter søkelyset på tidslinjen 👍 les hva politiet tror skjedde kl 09.16.
Ja, Ås observasjonen er et problem med teorien om at AEH ble drept på natten men det er flere:
1 Det ville det vært god tid til å vaske bort slepespor på badet, noe som ikke ble gjort
2 Telefonen på bordet og AEH's telefonbevegelser måtte ha vært faket av noen mens TH var på jobb
3. Hvorfor sende SMS kl 0910 om at hytteturen var utsatt samtidig som at TH forklarte at han ringte hjem pga en hyttetur?
4. TH kunne ha kommet hjem som vanlig og ikke trengt å ringe 8 ganger hjem den dagen
5. Hvordan få MB til å ringe AEH rett før AEH ringte tilbake kl 08.44, samt hvordan fake en 10 mim samtale med "TH i bakgrunnen"?
6. Hvorfor legge et Bakhon på trappen?
7. Hvordan fake AEH's dialekt og måte å snakke på med sowtware?
Noen eksempler på spørsmål som dukker opp i en slik teori. (spørsmål profiler som f.eks Kornblomst burde ha forklart nærmere)

Godt poeng. Men svar på dette er at noen da måtte ha vært klar med stemme-forvrenger/kloning for å forsøke å lure HHB1 hvis hun tok telefonen. At et plott går ut på at noen vil lure datteren til å tro at hun snakker med sin egen mor høres svært risikabelt ut spør du meg. Hun kjenner sin mor fra barndommen av, ergo ville hun nok enkelt skjønt at noe var muffins hvis noe var fake.

Bra at du StonesThrow81 ønsker å bidra med gode spørsmål. Forsøker bare å gi deg en ærlig feedback på inneleggene dine👍
Stemmeforvrenger https://www.youtube.com/watch?v=bXpviWkHsKI
Citera
2022-12-03, 20:11
Medlem
Citat:
Datterens navn var godt synlig på første side av trusselbrevet, men dette påminnet ikke TH om å varsle HHB2 om den angivelige trusselen.

Kanskje han bare leste de første linjene i trusselbrevet, forstod alvoret og bladde videre i haugen hvor noe så fanget hans interesse?
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-03 kl. 20:13. Anledning: Rette
Citera
2022-12-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje han ikke har noen?

TH har faktisk diverse spesifikke kontakter, sogar noen med både kunnskap og erfaring på feltet, uten at jeg skal gå nærmere inn på det.

Citat:
Kanskje han visste at hans nærmeste fortrolige av disse var opptatt med annet den dagen?

Seriøst? I en krisesituasjon mener du altså man ikke skal kontakte gode kontakter fordi det kan hende de er opptatt med alt fra trivielle ting til andre sysler. De færreste ville nok tatt sånne hensyn. I alle fall bør toppledere som har vært ute en vinternatt før vite om prioritering.
Citera
2022-12-03, 20:24
Medlem
Citat:
TH har faktisk diverse spesifikke kontakter, sogar noen med både kunnskap og erfaring på feltet, uten at jeg skal gå nærmere inn på det.

Seriøst? I en krisesituasjon mener du altså man ikke skal kontakte gode kontakter fordi det kan hende de er opptatt med alt fra trivielle ting til andre sysler. De færreste ville nok tatt sånne hensyn. I alle fall bør toppledere som har vært ute en vinternatt før vite om prioritering.

Kanskje han visste at de ikke ville latt seg manipulere i dette, de første du nevner og at han da ville måttet overlate kontrollen til folk han ikke kunnet påvirket i samme grad som han kunne påvirke barna.

Nå kontaktet jo TH to av sine barn. Det er kanskje en grense for hvor mange man både vil og har tid til å kontakte før man tar en avgjørelse på hva man skal gjøre når noen svever i livsfare?

Tror ikke TH har så mange han stoler på. Og meget mulig var disse involvert i hennes forsvinning den dagen. Man ringer ikke folk som kanskje er opptatt med å et skjule et lik. Lite trolig at de har telefon på seg også blir min umiddelbare tanke. Og ikke besvarte anrop vil vel kunne komme til å klusse til noe også.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-03 kl. 20:33. Anledning: Tillegger
Citera
2022-12-03, 21:02
Medlem
Noen mener altså at TH gjorde helt rett i å ikke varsle datter HHB2, til tross for den angivelige akutte trusselen som forelå.
I en situasjon hvor kona var forsvunnet ville nok de fleste ha varslet og forsikret seg om at alle nærmeste var i trygg behold.
Citera
2022-12-03, 21:37
Medlem
Citat:
Noen mener altså at TH gjorde helt rett i å ikke varsle datter HHB2, til tross for den angivelige akutte trusselen som forelå.
I en situasjon hvor kona var forsvunnet ville nok de fleste ha varslet og forsikret seg om at alle nærmeste var i trygg behold.

Jeg kan ikke se at dette medfører riktighet, at noen mener han gjorde helt rett i.

Det enkelte gjør er å forsøke å komme opp med forklaringer på hvorfor han og eventuelt de to andre barna valgte å holde henne utenfor i dette.
Citera
2022-12-03, 21:42
Medlem
Citat:
Jeg kan ikke se at dette medfører riktighet, at noen mener han gjorde helt rett i.

Det enkelte gjør er å forsøke å komme opp med forklaringer på hvorfor han og eventuelt de to andre barna valgte å holde henne utenfor i dette.

Bortforklaringer er nok en mer presis beskrivelse. Forøvrig lite humring i kveld, men du er kanskje mer opptatt av å forsvare andres innlegg.
Citera
2022-12-03, 21:56
Avslutad
Citat:

Kanskje hun ble kontaktet av politiet, og tatt med til hotellet i Lillestrøm?
Citera
2022-12-03, 22:04
Medlem
Citat:
Bortforklaringer er nok en mer presis beskrivelse. Forøvrig lite humring i kveld, men du er kanskje mer opptatt av å forsvare andres innlegg.

Du får gjerne ha den oppfatningen av det hele for min del. Jeg er mer opptatt av sak enn å sitte å diskutere frem og tilbake med noen som virker være hårsår om noen ikke gir ønsket respons på det den legger frem i forumet. Det i tillegg til tider å ha et behov for å styre hvem som kommuniserer med hvem basert på egne vurderinger av personer her inne i forhold til hva de burde gis i grad av oppmerksomhet på forumet.

Vurdert til lite konstruktivt her. Humrer gjør jeg mest på gode dager. Kan det være jeg ikke har en slik i dag.

Så tilbake til sak for min del.

Det som opptar meg nå er hvordan de som deltok i dette har kunnet sørge for lite/ingen aktivitet på sin mobil de ikke kunne ha med seg til SV4. Mye av slik aktivitet, feks oppringninger stående ubesvarte, ubesvarte meldinger og ingenting foretatt av en selv ut sammen med det å skulle ha oppholdt seg i nærheten av den, ville være vanskelig å gi gode forklaringer på. Alle kan vel ikke ha sovet til langt utpå formiddagen denne dagen.
Citera
2022-12-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje hun ble kontaktet av politiet, og tatt med til hotellet i Lillestrøm?

Ja det kan også være at noen mente det var den beste måten å sørge for ivaretagelse av akkurat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in