2022-12-03, 16:13
  #268849
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är de som påstår att det är bevisat att det skedde en amerikansk statskupp som ska visa detta.
Ingen har ännu gjort det. Alltså är det inte bevisat.

Förklar Nyland leaked tape, eller fattar du inte vad de säger på inspelningen. Kolla upp namnen de förselår ska sitta i ukrainas regering. jag tror faktisk att du är för korkad att göra det.
Citera
2022-12-03, 16:16
  #268850
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nja Ryssland håller nog historiskt inte med om att angriparen alltid får högst förluster.
Antyder du till Operation Barbarossa? Isåfall har du rätt. Inte alltid har den som attackerar högst förluster, men oftast.
Citera
2022-12-03, 16:17
  #268851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det som också är rimligt är att den parten som attackerar har naturligt mer döda, historiskt sett så har alltid den som attackerar mer döda. Det är bara lättare att försvara än att invadera.

Ja, det var ju det jag skrev. Anta att Ukraina har 13 000 döda och 52 000 skadade. Den anfallande parten Ryssland har 2-3x fler förluster, vilket innebär 26 000-39 000 döda och 100 000-150 000 skadade.

Sedan beror det på hur väl man tar hand om de skadade - utan snabb vård kommer många av de skadade dö i fält. Visades mycket väl i Vietnamkriget där soldater som snabbt fick vård via snabba helikoptertransporter överlevde. Om man ska se ur ryssarna tar hand om sina skadade tror jag nog på att det är betydligt fler av de skadade som avlidit av ryssarna jämfört med ukrainare. Inte helt omöjligt att hälften av de skadade har avlidit.
Citera
2022-12-03, 16:20
  #268852
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Antyder du till Operation Barbarossa? Isåfall har du rätt. Inte alltid har den som attackerar högst förluster, men oftast.

Räknar man procent så dog fler ukrainare i AVK än ryssar oavsett.
Citera
2022-12-03, 16:21
  #268853
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
The capital off lies KIEV

Nä. Det är Moskva.

Och Lavrov är mästerlögnaren nummer 1.


Citat:
"Ryssland har inte invaderat Ukraina!"
Citera
2022-12-03, 16:22
  #268854
Medlem
Hur funkar sjukvården för skadade ryska soldater i främmande land - bra eller inte alls?

Har de sjukhus i skyttegravarnas lervälling
Citera
2022-12-03, 16:27
  #268855
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Det är Moskva.

Och Lavrov är mästerlögnaren nummer 1.




Minns du misilattacken mot polen eller butcha, 2 fraperande lögner från lögnernas huvudstad.
eller gohst from kiev

Lavrov är en ärans man och kommer bli ihågkommen som manne som avslutade usas terrorvälde.
Citera
2022-12-03, 16:29
  #268856
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Men om man ser det från Rysslands vinkel så kan jag förstå varför man inte vill ha en f.d sovietstat gå med i fientlig allians som är skapad för att kontra Ryssland och börjar peka missiler mot Ryssland och placerar militärbaser på Rysslands gräns.

Rysslands åtgärder har just lett till det där:

Citat:
Estlands största vapenaffär – köper Himars från USA

Estland köper sex amerikanska artillerisystem av typen Himars, skriver AP. Affären är värd 200 miljoner dollar, motsvarande omkring två miljarder kronor, och är den största i Estlands historia.

Även Litauen har för avsikt att köpa Himars-systemet, en affär värd nära 500 miljoner dollar eller fem miljarder kronor.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/estlands-st%C3%B6rsta-vapenaff%C3%A4r-k%C3%B6per-himars-fr%C3%A5n-usa/ar-AA14RACC
Citat:
Det framgår inte hur många tillhörande raketer det rör sig om, men däremot att det kommer att vara både kortdistansraketer och andra med en räckvidd på 300 kilometer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQlPv3/estland-koper-himars-for-tva-miljarder
Citera
2022-12-03, 16:30
  #268857
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Minns du misilattacken mot polen eller butcha, 2 fraperande lögner från lögnernas huvudstad.
eller gohst from kiev

Lavrov är en ärans man och kommer bli ihågkommen som manne som avslutade usas terrorvälde.
Varför är du pro-ryss? Den ryska ledningen eller militären är inte din vän. Dom hade dödat dig sen inte tänkt på det. Sverige och Ryssland är inte allierade och kommer aldrig vara. Ryssland och västvärlden är inte allierade och kommer aldrig vara.
Citera
2022-12-03, 16:32
  #268858
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rysslands åtgärder har just lett till det där:
Det har varit så sen baltikum länderna gick med i Nato 2004.
Citera
2022-12-03, 16:32
  #268859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Varför vill du se döda oskyldiga civila ryssar?

I paraden går det inga civila, och sen är dessutom alla ryssar skyldiga!
Citera
2022-12-03, 16:34
  #268860
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Minns du misilattacken mot polen eller butcha, 2 fraperande lögner från lögnernas huvudstad.
eller gohst from kiev

Lavrov är en ärans man och kommer bli ihågkommen som manne som avslutade usas terrorvälde.

"Missilattacken" verkar ha varit ett misstag, men Butja är äkta och ren fakta. Det är i stort sett alla överens om och en brottsutredning pågår.

Och Lavrov en ärans man?

Finns det ett helvete så lär nog Lavrov få en speciell plats där, reserverad för storlögnare. Denne man ljuger ju 24/7 alla dagar på året. Säger Lavrov att det regnar ute, då vet man att solen skiner ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in