Citat:
Ursprungligen postat av
KoralEW
Nja, så enkelt sker inte den processen. Du kan inte bara köpa till dig ett medborgarskap bara så.
https://www.nvi.gov.tr/turk-vatandasliginin-kazanilmasi
Översätt sidan och kolla på "Efterföljande förvärv av turkiskt medborgarskap"
Sluta förvränga som du alltid gör i sidor som handlar om Turkiet, sist sprang du runt med denna lögn men försvann från flashback efter mitt svar;
(FB) Turkiet hotar med att säga NEJ till Sverige i NATO. Ett land för terrorister!
Du kan väll visst göra det annars hade inte kurdish fox som är efterlyst av både FBI och Interpol suttit fri i Turkiet just nu.
– Jag är turkisk medborgare, säger han själv.
Hur har du blivit det?
– Det är så, när du investerar i landet blir du turkisk medborgare.
Har du köpt lägenhet eller?
– Jag vill inte kommentera exakt, men bara allmänt, du vet hur reglerna är i Turkiet. Investerar du i landet får du turkiskt medborgarskap. Det är inget falskt.
Kara hermez är en Assyrisk nationalist som tycker att Erbil en stad som kontrollerats av både kurder och turkar i över tusen år ska ges till Assyrerna nu som knappt utgör 2000 av över en miljon invånare. Vad hon tycker är omärkbart enligt mig om jag ska vara helt ärlig. Assyrerna har mest rättigheter i både Rojava och irakiska kurdistan i jämförelse med andra länder dem fortfarande bor i dock så kan jag hålla med att man borde uttöka de framförallt i Irakiska kurdistan då jag inte håller med Barzanis politik och tycker att han är väldigt falsk när de gäller just assyrerna. Sen ska vi ju inte sticka under stolen att både Assyrer och turkar i irakiska kurdistan har fler linguistiska och kulturella rättigheter än vad kurder har i Turkiet.