2022-12-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeljadupa
Det är förbjudet att ställa sådana frågor - censur! Natomedlemskap - står över alla moraliska och demokratiska regler!

Det slår aldrig fel. De kvittar vad det är så ska idioter på flashback påstå att det är censurerat.
Hur fan vet ni vad som är censurerat?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-till-turkiet/
Citera
2022-12-03, 15:55
Medlem
Sverigedemokraterna ok med detta? Säljer ut sig till islamister för att joina globalisterna i Nato. Fyfan vilka idioter SD är.
Citera
2022-12-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Det är ju uppenbart att en person som kallar sig kurdiska räven är kurd men alltså konstaterar du nu själv att du bara hittade på att Adrianas mördare var kurder. Som jag sa innan så kommer inte kurdishfox från Turkiet och är alltså inte turkisk medborgare från början men fick det efter att han hade slängt in lite pengar i turkiets fallande ekonomi efter Baba Erdogan förstörde den

Nja fått höra att åtminstone två av dom var kurder, men det är inget att fastna på. Turkiet respekterar och behandlar både kurder och turkar som sina egna medborgare. Respektabelt.
Citera
2022-12-03, 15:56
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Känns ju lite märkligt när NATO är i ett indirekt krig emot Ryssland just nu
Alltså så ligger Erdogans turkiet i säng med Ryssland dvs gamla soviet som är den enda anledningen till att NATO ens skapades men samtidigt sitter turkälskare som du själv i tråderna på flashback och försöker säga att Sverige inte har rätt att gå med i NATO för att Erdogan säger så?

Jag har sagt sen dag 1 att Erdos Veto är befogat. Självklart vill jag att Sverige ska bli en del av Nato. Du då? Vad är viktigast för dig? Att Sverige är en fristad för kurdiska terrorsympatisörer eller att Sverige är med i Nato?
Citera
2022-12-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Räven vad pratar du om ?

Sverige klassar alla kurder som Turkiet klassar som kriminella.

Vi knäböjer för diktaturens Turkiet.
För erdogan sitter i lag med Lill Putte som inte vill att Nato utvidgas.

Kurdiskaräven vill Sverige ha utlämnad från Turkiet. Det är nog du som inte riktigt vet vad du pratar om.
Citera
2022-12-03, 15:59
Medlem
Citat:
Känns ju lite märkligt när NATO är i ett indirekt krig emot Ryssland just nu
Alltså så ligger Erdogans turkiet i säng med Ryssland dvs gamla soviet som är den enda anledningen till att NATO ens skapades men samtidigt sitter turkälskare som du själv i tråderna på flashback och försöker säga att Sverige inte har rätt att gå med i NATO för att Erdogan säger så?

Ska du, som suger PKK kuk dagligen - som Ryssarna är i säng med sen på 80-talet, säga detta?
Citera
2022-12-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Nja, så enkelt sker inte den processen. Du kan inte bara köpa till dig ett medborgarskap bara så.

https://www.nvi.gov.tr/turk-vatandasliginin-kazanilmasi

Översätt sidan och kolla på "Efterföljande förvärv av turkiskt medborgarskap"

Sluta förvränga som du alltid gör i sidor som handlar om Turkiet, sist sprang du runt med denna lögn men försvann från flashback efter mitt svar;

(FB) Turkiet hotar med att säga NEJ till Sverige i NATO. Ett land för terrorister!
Du kan väll visst göra det annars hade inte kurdish fox som är efterlyst av både FBI och Interpol suttit fri i Turkiet just nu.
– Jag är turkisk medborgare, säger han själv.

Hur har du blivit det?

– Det är så, när du investerar i landet blir du turkisk medborgare.

Har du köpt lägenhet eller?

– Jag vill inte kommentera exakt, men bara allmänt, du vet hur reglerna är i Turkiet. Investerar du i landet får du turkiskt medborgarskap. Det är inget falskt.

Kara hermez är en Assyrisk nationalist som tycker att Erbil en stad som kontrollerats av både kurder och turkar i över tusen år ska ges till Assyrerna nu som knappt utgör 2000 av över en miljon invånare. Vad hon tycker är omärkbart enligt mig om jag ska vara helt ärlig. Assyrerna har mest rättigheter i både Rojava och irakiska kurdistan i jämförelse med andra länder dem fortfarande bor i dock så kan jag hålla med att man borde uttöka de framförallt i Irakiska kurdistan då jag inte håller med Barzanis politik och tycker att han är väldigt falsk när de gäller just assyrerna. Sen ska vi ju inte sticka under stolen att både Assyrer och turkar i irakiska kurdistan har fler linguistiska och kulturella rättigheter än vad kurder har i Turkiet.
Citera
2022-12-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Nja fått höra att åtminstone två av dom var kurder, men det är inget att fastna på. Turkiet respekterar och behandlar både kurder och turkar som sina egna medborgare. Respektabelt.
"Du har fått höra" av vem? turkiska riksförbundet eller?
Citera
2022-12-03, 16:03
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Så det är sossarna som går ner på alla fyra och låter sig sättas på av turkarna?
Det är Washington som bestämmer oavsett vilken regering Sverige har. Sug och svälj.
Citera
2022-12-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Jag har sagt sen dag 1 att Erdos Veto är befogat. Självklart vill jag att Sverige ska bli en del av Nato. Du då? Vad är viktigast för dig? Att Sverige är en fristad för kurdiska terrorsympatisörer eller att Sverige är med i Nato?
Jag skulle säga att man inte utvisar oskyldiga människor bara för att en auktoritär säger så. Jag har själv varit på föreläsningar där turkiska exil journalister talat och deras historier är verkligen hemska. Hur de är konstant rädda även när dem är i Sverige då turkiska medborgare i Sverige springer och gör AKPs ärenden. Varför smygfotas journalister som Abdullah bozkurt av turkar och sedan misshandlas i Sverige?
https://www.expressen.se/nyheter/jou...es-av-tre-man/

Dessa människor har behövt fly sina hem men till och med i Sverige kan inte ni turkar låta dem vara ifred
Citera
2022-12-03, 16:04
Medlem
Citat:
Du kan väll visst göra det annars hade inte kurdish fox som är efterlyst av både FBI och Interpol suttit fri i Turkiet just nu.
– Jag är turkisk medborgare, säger han själv.

Hur har du blivit det?

– Det är så, när du investerar i landet blir du turkisk medborgare.

Har du köpt lägenhet eller?

– Jag vill inte kommentera exakt, men bara allmänt, du vet hur reglerna är i Turkiet. Investerar du i landet får du turkiskt medborgarskap. Det är inget falskt.

Kara hermez är en Assyrisk nationalist som tycker att Erbil en stad som kontrollerats av både kurder och turkar i över tusen år ska ges till Assyrerna nu som knappt utgör 2000 av över en miljon invånare. Vad hon tycker är omärkbart enligt mig om jag ska vara helt ärlig. Assyrerna har mest rättigheter i både Rojava och irakiska kurdistan i jämförelse med andra länder dem fortfarande bor i dock så kan jag hålla med att man borde uttöka de framförallt i Irakiska kurdistan då jag inte håller med Barzanis politik och tycker att han är väldigt falsk när de gäller just assyrerna. Sen ska vi ju inte sticka under stolen att både Assyrer och turkar i irakiska kurdistan har fler linguistiska och kulturella rättigheter än vad kurder har i Turkiet.

Jag visar dig vad statens egna hemsida för medborgarskap skriver för lagar och du kommer med några citat från en politisk dokumentär som ska "gynna" Sveriges NATO ansökan. Påtalat av, om det ens nu var han som snackade i telefon, kurdiskaräven. Du är så pantad.

Kara Hermez är en nationalist, turkarna är fascister. Men kommunistiska skitterroristerna pkk är änglar. Jajaja
Citera
2022-12-03, 16:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jasså du tror fortsatt på den nya regeringen.
Vilken trovärdighet dom visar upp.

Sverige samarbetar med turkarna för att utvisa oskyldiga kurder.

Nope. Jag skrev "om man får tro."
Kan vara värt att nämna, att de gått ut med vallöften av den typen, just för att skärskåda om de levererar eller ej.

Det återstår väl att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in