2022-12-03, 11:26
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu pratar vi mitten/slutet av 2021 och det var ingen lågkonjunktur då.

Ökade från 2020, till 2021...
Citera
2022-12-03, 11:28
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Källa på att barnafödandet tidigare har pendlat upp/ner med 50% under lågkonjunktur?

https://www.scb.se/contentassets/d761eaa8cc5a4dba80da72be233e441b/fodda_doda_1900_1999.png

End game for antivaxxer-teorin...
Citera
2022-12-03, 11:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ja absolut. 100% säkert, vetenskaplig fakta.

Jobbar själv i med-tech, så jag vet hur otroligt hårt reglerat det är.

Ovetenskaplig observation: alla jag känner har tagit typ 4 doser sedan 2 år. Ingen har någon som helst bieffekt. Inte ens snuva eller ont i stortån.

Ge upp er totalt ogrundade och löjliga vaxxinkonspiration, ni skämmer ut hela Flashback.
Reglerat åt ett visst håll så att det ska fylla fickorna i läkemedelsindustrin. Att tro annat är mer än lovligt naivt. Se bara hur hårt man demoniserade ivermektin i ”peer reviewed” artiklar och i media. Men det visade sig vara bluff å båg. Hade man satsat på early treatment och dessa billiga, väl beprövade preparat. Hade inget av den här soppan hänt.

Men nu lever vi i en värld som är korrupt, och preparat som fungerade demoniserades. Medans dyra, icke fungerande preparat, som kvaxxinet eller remdesivir, hyllades. Och du förväntar dig att man ska lita på dessa skurkar?

I think not. Har högre förtroende för Alex Jones vid det här laget
Citera
2022-12-03, 11:29
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Har högre förtroende för Alex Jones vid det här laget

OK, då förstår jag ditt inlägg.
Citera
2022-12-03, 11:31
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
I vilket fall är detta bara något som uppmärksammas för att det ska finnas ett svepskäl att översvämma Europa med utomeuropeiska invandrare.
Problemet är att antalet nyfödda inte har minskat i Indien och diverse länder i Afrika med i princip obefintlig vaccinering.
Så världens befolkning fortsätter att ticka uppåt i rask takt oavsett om dumsvenne "räddar planeten" genom att sterilisera sig själv.
Citera
2022-12-03, 11:32
Medlem
Herostratoss avatar
Nedan finner du en länk till en forskningspaper med titeln ”THE COVID-19 BABY BUMP:
THE UNEXPECTED INCREASE IN U.S. FERTILITY RATES IN RESPONSE TO THE PANDEMIC”

https://www.nber.org/system/files/working_papers/w30569/w30569.pdf?utm_campaign=PANTHEON_STRIPPED&%3Butm_m edium=PANTHEON_STRIPPED&%3Butm_source=PANTHEON_STR IPPED

Covid verkar ha haft en positiv effekt på födelsetalen eftersom folk haft mer tid för varandra. Sen är det samtidigt värt att påpeka att nativiteten sjunker över hela världen (oavsett vad folk hävdar i denna tråd) så klart men det beror på annat än covid.

Globalt: https://www.bbc.com/news/health-53409521

Hade det inte varit för covid hade Sverige haft ännu lägre födelsetal senaste åren.
Senast redigerad av Herostratos 2022-12-03 kl. 11:39.
Citera
2022-12-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ökade från 2020, till 2021...
2020-2021 var båda normala utan stora svängningar. 2022 har en nedgång på nästan tio procent. Det enda av intresse som skedde nio månader innan 2022 var massvaccination av unga kvinnor med ett experimentellt läkemedel.

Kriget i Ukraina har bara pågått i drygt ett halvår. Hur kriget och världsekonomin påverkar fruktsamheten kommer vi inte se förrän nästa år.
Citera
2022-12-03, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nu var det ju en fact check mot påståendet:
"The ovaries get the highest concentration of [lipid nanoparticles from RNA vaccines]. This turns the ovaries into a very large manufacturing plant to turn out toxic spike protein“

Vaccinet är säkert för att alla vetenskapliga studier som gjorts har visat att det är säkert och att det inte påverkar flertilitet eller missfall hos kvinnor.

Fast jag har inte påstått att äggstockarna har den högsta koncentrationen av lipidnanopartiklar.

Det är alltså en halmgubbe.

Det är typiskt för dessa pseudovetenskapliga "faktacheckarsidor" att använda sig av halmgubbar.

Det vi vet att är att spikproteinerna är toxiska och ansamlas i äggstockarna, att menstruationen påverkas av spikproteinerna och att födelsetalen började sjunka drastiskt ca 9 månader efter att man började massvaccinera personer i fertil ålder.
Citera
2022-12-03, 11:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Lågkonjunktur är en del i detta men det finns anser jag även en design bakom vilken minskar driften hos framförallt dem män vilka tar till sig, låter sig påverkas.

Finland ligger illa till och där i Finland så skylls det på mäns ointresse, att dem håller hellre på och pillar med mobilen sin sägs det.
Men att kvinnorna där är inte heller direkt kända för att vara allt för romantiskt lagda, är prestations inriktade, fysiska och att dem vill vara fri!
En man har att kämpa ned dem eller att det blir inget. Men att männen står ju fostrade till att inte lägra utan att man ska resonera, kvinnor äcklas av mjäkigheten, en stilla runk till porr i mobilen är så mycket lättare.

Samma fenomen som här att det går inte längre ihop sig utan att det går isär.

En uttänkt design.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2022-12-03 kl. 11:45.
Citera
2022-12-03, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
OK var god och redovisa belägg för detta. Som vanligt önskas vetenskapliga studier och inte: fake-news sidor, bloggar, tweets, videos.

Det har länge varit känt att en vanlig rapporterad biverkning från "vaccinen" har varit mensrubbningar m.m. hos kvinnor. Även om det ej finns färdiga studier ännu som visar att den minskade fertiliteten beror på mRNA-giftet så kan ju alla med egen tanke förmåga lägga ihop 1+1 här.

Du verkar vara en sådan där typ som gjort vetenskapliga studier till din religiösa text. Det är väldigt viktigt att inte bli allt för dogmatisk med sin "vetenskap" då långt ifrån allt här i verkligheten ännu studerats färdigt och blivit nedskrivet i rapporter. Ibland får man träna på att använda sin egen slutledningsförmåga här i livet min vän.

Särskilt då vetenskapliga studier idag till stor del bygger på sponsorer och lobbyverksamhet. Vad som studeras och resultaten vi får väljs i många fall av företagen som är beredda att betala för forskningen.

Att "vaccinen" skulle påverka fertiliteten har varnats för länge, men du menar att det bara är en slump att vi plötsligt ser så lågt barnafödande och så många missfall överallt?

Slump att överdödligheten är uppe överallt och det nu dör 17% mer folk än vanligt i länder som Australien som hade hårt vaccintvång?

Bara för att det ej finns färdiga studier ännu så betyder det inte att man ej kan själv spekulera och dra slutsatser. Något du borde prova kanske? Det kan vara bra hjärngymnastik för låsta dogmatiker som dig.
Citera
2022-12-03, 11:47
Avslutad
Citat:
Det handlar bara om att jag hatar foliehattar och konspirationsteorier. Det är skadligt för folket och bildningen.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/fodda-i-sverige

Här kan vi se att vi ligger på en historiskt hög nivå, och "vaxxinationsåret" 2021 så ökade antalet födda i Sverige. 2022 så tyder preliminära siffror på att det har minskat, vilket är naturligt i sämre tider. Så har det alltid varit.

Att antalet födda ökade samtidigt som "vaccineringen" började säger ju ingenting. Du förstår väl att sådant inte sker direkt man tagit sprutan?

Nu pratar vi om att injektionerna kan ha gjort folk infertila, inte att de fungerat som sent abortmedel.
Citera
2022-12-03, 11:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Trots missuppfattning, varför är det viktigt för dig att rätta mig? Det finns liksom inte något som helst faktafel i det jag skriver. Bortsett från att jag inte räknade med invandrare, som är mer traditionella av sig.

Ditt faktafel bestod i att dina förklaringar enbart kan förklara en minskning i barnafödandet sett under en längre tidsperiod, på några decennier. Dina punkter förklarade dock inte den drastiska sänkningen från 2021 till 2022. Att jag kände behovet att rätta dig berodde på din arroganta attityd och att du menade att andra "kacklade" när du själv inte kunde peka ut anledningarna till den drastiska sänkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in