2022-12-02, 00:07
Medlem
Det är ju vaccinet förstår ni väl, det har varit på tapeten länge.
Citera
2022-12-02, 00:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har varit förundrad över de som överhuvudtaget vågat skaffa barn under pandemi-tiden. Jisses, vad sårbart med hela den processen, nu när sjukhusen gått på knäna.
Och alla sjukhus i Norrland, som de lägger ner.
Vad är det för jävla otyg. Ska barnaföderskor riskera föda i bilen?
Det är förödande för kvinnor överhuvudtaget med barnafödande och de katastrofala förlossningsskador de kan få, och så tar man bort sjukhusen för dem.

Exakt. Vad vi behöver är sjukvård av afrikansk modell.
Citera
2022-12-02, 00:16
Medlem
Kackotopis avatar
Varje år utförs det mellan 35 000 och 40 000 aborter i Sverige också, vilket såklart är skrämmande siffror.
Citera
2022-12-02, 00:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Är detta verkligen något negativt?

Om vi minskar befolkningen och antalet barn som föds så kommer klimatet sannolikt att förbättras. Det blir färre krig när resurser finns i större överflöd etc.

Nu måste tredje världen få ner sin barnproduktion också så att vi kan sikta på 4 miljarder människor och lätta på trycket på jorden. Men det lär ju inte hända. Titta på stenåldersvärderingarna som framkommer hos alla som försvarar Qatar.

Du säger ju det lite själv..spelar egentligen inte någon roll globalt sett för klimatet om en kvinna här väljer att skaffa två, tre eller fyra barn när länder i tredje världen ökar sina befolkningar i ökad takt. Både Nigeria och Pakistan spås väl öka sina befolkningar med över 100 miljoner var några decennier framåt så att deras befolkningar kommer uppgå till närmre 400 miljoner invånare. Det är helt extrema befolkningsökningar. Tyvärr tänker man i dessa länder varken på miljö eller klimat vilket är skrämmande. Enligt mig helt moraliskt oförsvarbart att trycka ut 6,7,8,9 eller 10 ungar om man lever under såna extrema förhållanden. Samma sak med Bangladesh, ett land lika stort som typ Norrland som har ca 150 miljoner invånare sist jag kollade. Människorna i dessa länder måste ändra sin inställning till barnafödande och tänka långsiktigt för att upprätthålla stabila och hållbara samhällen. Och för klimatet förstås.
Senast redigerad av OvissFramtid 2022-12-02 kl. 00:24.
Citera
2022-12-02, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kraftig-minskning-av-nyfodda

Vad beror det på? Vill människor inte ha barn? Kan de inte få barn? Känns som det är en viktig sak att reda ut..

Vaccinet
Citera
2022-12-02, 00:22
Medlem
enhetlighets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Detta är väldigt positivt. Det finns alldeles för mycket människor. Att skapa massa nya vidriga människor är att sprida viruset vidare. Nej till barn!

Enig. Människan är en parasit, ju färre desto bättre.
Citera
2022-12-02, 00:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Alla miljögifter, mikroplaster och hormonstörande ämnen i dricksvattnet gör redan det.

Mäns spermaantal har också minskat drastiskt i västvärlden. Minns inte varför det är så om det nu finns en förklaring. Om man är konspiratoriskt lagd så kan man ju även peka på östrogenet som finns i vårt dricksvatten som också minskar spermiers effektivitet genom sänkt testosteron.
Citera
2022-12-02, 00:27
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Det är ju vaccinet förstår ni väl, det har varit på tapeten länge.
OK var god och redovisa belägg för detta. Som vanligt önskas vetenskapliga studier och inte: fake-news sidor, bloggar, tweets, videos.
Citera
2022-12-02, 00:35
Medlem
Vill man skaffa massa barn är det lättast o skippa utbildning och arbete och satsa på ett bidragsliv i ställlet. Då hinner man med familjelivet. Det är ju faktiskt inget som hindrar vita att köra samma stil som somalier. Men vita kvinnor vill inte vara hemma och byta blöjor, laga mat o sånt.
Citera
2022-12-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Den nuvarande extrema nedgången stämmer i tid överens med när kvinnor i fertil ålder började vaccinera sig mot COVID.
Snarare covid då jag har fertilitetsproblem och faktiskt höll koll på mina ägglossningar som försvann när jag varit sjuk första gången (när vaccin inte fanns).

Ja. Covid är skälet till att det föds färre barn. Väldigt uppenbart. Kanske även var en del av att exet inte hade spermier. (Dvs antalet som krävs). Han var också ovaccinerad. Det ska ju fixa sig med tiden. Mina ägglossningar kom igång sen igen. Men nu har man haft skiten igen så är väl samma sak. Gud är väl god mot mig och delar ut mina problem till andra. Var ett slag i magen på exet när testet var katastrof men inte när det var min livmoder. Karma som de brukar säga (vilket jag inte tror på). Vem vet, han kanske gör någon gravid någon gång men han har åtminstone fått smaka på han med
Citat:
Ursprungligen postat av Flifa
Tror det är nätdejtingens fel. Kvinnor får 100 brev män 2-3 som ofta dör ut, dessa ger upp/tröttnar till sist. Man träffas inte på samma sätt som förr.

Hade du träffat män som vill ha barn eller ge dig barn, av de som finns på nätet, hade du också tappat lusten för familjebildning.
Citera
2022-12-02, 00:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Vem faan tänker på att skaffa barn när världen håller på att gå under med dessa värmeböljor?

Uppenbarligen hela tredje världen. Jag minns när jag var grabb och vi var 6 miljarder människor på jorden, idag har vi ökat med 2 miljarder till 8 miljarder och spås bli ca 10 miljarder 2100. I din naiva enfald tror du att alla resonerar som dig men tyvärr är det inte så.
Citera
2022-12-02, 00:48
Medlem
DroidBishops avatar
Ribban blir bara lägre o lägre för att klassas som en riktig hingst. Är man ovaxxad, någorlunda vältränad och äter bra så är man ju top tier. Upp till oss att få upp födslotalen igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in