Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Vad är det för fel på många här? Självklart har jag inte fört statistik i arbetet, det gör det inte mindre sant. Vill DU veta så varsågod, kolla domstolshandlingar, det jobbet får du göra själv! Sen att skriva ”som jag inte vet nåt om” sänker ju bara din fd trovärdighet ännu lägre. Hade du haft den kunskap som jag trodde du hade så hade även DU haft erfarenhet utan att ha fört statistik, det gör det inte mindre sant!
Det största felet, som jag ser det, är att acceptansen är väldigt låg.
Vi har alla olika kunskap, utbildning, erfarenhet, förmåga att uttrycka oss, språkliga kunskaper osv. Om vi drar nytta av varandras kompetenser och tolkar andemeningen av det skrivna, kan vi få en givande diskussion som för oss framåt. Alla tankar baserade på den lilla fakta som finns, oavsett logiken, kan ge nya uppslag och idéer och berika tråden.
Uttryck av hävdelsebegär, gagnar dock inte tråden utan gör den urvattnad och ointressant.
Önskvärt är givetvis att man klart deklarerar om det man skriver är något man vet, gärna med källa, eller man bara spekulerar.
En större acceptans hade alla tjänat på och tråden hade blivit både läsvärd och utvecklande.