2022-12-02, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
De utnyttjar inte rätten att överklaga häktningen.

Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Framförallt inte en helt oskyldig person skulle godta att sitta häktad, för om de vore någon annan och T gick själv glad och oskadd ur lägenheten där någon senare överföll och mördade T så inte fan sitter man då frivilligt kvar i häktet ytterligare 2 veckor?

Tror dom fått mer bevis mot sig och advokaterna säger åt jj/mh att de är ingen mening med att överklaga häktningen.

Exakt för dessa båda tjejer har ju nekat kategoriskt hela tiden vad vi känner till.

Tror också att de bådas advokater har sagt till dem att det är meningslöst att överklaga omhäktningen. Det bör ha framkommit en hel del som gör att det inte är någon mening att göra detta.
Citera
2022-12-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt för dessa båda tjejer har ju nekat kategoriskt hela tiden vad vi känner till.

Tror också att de bådas advokater har sagt till dem att det är meningslöst att överklaga omhäktningen. Det bör ha framkommit en hel del som gör att det inte är någon mening att göra detta.
De kan även ha blivit rekommenderade av sina försvarsadvokater att förneka allting. Advokaterna vet att det sällan gagnar de misstänkta att prata. Vidare har försvararna stort socialt inflytande över de häktade, då de är den enda mänskliga kontakt de har utöver häktespersonalen.
Citera
2022-12-02, 15:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tid för ny omhäktningsförhandling den 15 december.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De kan även ha blivit rekommenderade av sina försvarsadvokater att förneka allting. Advokaterna vet att det sällan gagnar de misstänkta att prata. Vidare har försvararna stort socialt inflytande över de häktade, då de är den enda mänskliga kontakt de har utöver häktespersonalen.

Så kan det förstås också vara.

Alltså ingen mening att någon säger någonting. Intressant att få se vad som händer den 15 december.
Citera
2022-12-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ja, appropå felbedömning, jag trodde att du kunde grunda dina uttalanden på något mer konkret än din "mångåriga erfarenhet". Men det kan du alltså inte? Så i princip sitter du bara och snackar om något du inte vet någonting om egentligen?

Vad är det för fel på många här? Självklart har jag inte fört statistik i arbetet, det gör det inte mindre sant. Vill DU veta så varsågod, kolla domstolshandlingar, det jobbet får du göra själv! Sen att skriva ”som jag inte vet nåt om” sänker ju bara din fd trovärdighet ännu lägre. Hade du haft den kunskap som jag trodde du hade så hade även DU haft erfarenhet utan att ha fört statistik, det gör det inte mindre sant!
Citera
2022-12-02, 16:18
Medlem
Fanns det noll blod i lghten?
Citera
2022-12-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja precis.

Det är väldigt svårt att sia om då det beror på vilken typ av aktivitet det varit i mobilen och vilka inställningar den/apparna/konton har.
Citera
2022-12-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nopenixnej

Det vet vi ingenting om, men med tanke på att det inte blev tal om mord officiellt förrän kroppen hittades så är det kanske rimligt att anta att det inte fanns några större blodspår i lägenheten.
Citera
2022-12-02, 17:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vad är det för fel på många här? Självklart har jag inte fört statistik i arbetet, det gör det inte mindre sant. Vill DU veta så varsågod, kolla domstolshandlingar, det jobbet får du göra själv! Sen att skriva ”som jag inte vet nåt om” sänker ju bara din fd trovärdighet ännu lägre. Hade du haft den kunskap som jag trodde du hade så hade även DU haft erfarenhet utan att ha fört statistik, det gör det inte mindre sant!
Det största felet, som jag ser det, är att acceptansen är väldigt låg.
Vi har alla olika kunskap, utbildning, erfarenhet, förmåga att uttrycka oss, språkliga kunskaper osv. Om vi drar nytta av varandras kompetenser och tolkar andemeningen av det skrivna, kan vi få en givande diskussion som för oss framåt. Alla tankar baserade på den lilla fakta som finns, oavsett logiken, kan ge nya uppslag och idéer och berika tråden.
Uttryck av hävdelsebegär, gagnar dock inte tråden utan gör den urvattnad och ointressant.
Önskvärt är givetvis att man klart deklarerar om det man skriver är något man vet, gärna med källa, eller man bara spekulerar.
En större acceptans hade alla tjänat på och tråden hade blivit både läsvärd och utvecklande.
Citera
2022-12-02, 17:23
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är väldigt svårt att sia om då det beror på vilken typ av aktivitet det varit i mobilen och vilka inställningar den/apparna/konton har.

Alright. Messenger, Sms? 🤔

Bbl
Citera
2022-12-02, 17:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Undrar om JJ MH TT eller någon annan i gänget hade bilder på dig själv naken som hotas spridas? Att de skickat på skoj eller för pengar och kommit i orätta händer.

Hur ska någon här veta det? Vi har inte tillgång till T:s mobil, ej heller JJ eller MH:s. Konstig fråga.
Citera
2022-12-02, 17:40
Medlem
Skogsvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Grannarna hörde spring I trappan. Min gissning är att J/M norpat Ts tfn och T sprungit efter.
Det känns svårsmält att de skulle prata ut och lösa en flera år gammal konflikt mitt i natten efter ett krogbesök, där de dessutom råkat i luven på varandra. Då bör T varit rejält packad och inte haft huvudet med sig.

Okej tack, det hade jag missat. Den gissningen kan inte vara sämre än någon annan. 🙂
Citera
2022-12-02, 17:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nopenixnej
Hur ska någon veta det? Ingen här är kriminaltekniker och har varit på plats. Hur tänkte du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in