2022-12-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jösses... Hon är ju en identisk kopia av sin mor i mimik, rörelser, uttryck.
Detta eviga "förstår du" som Möller lägger till i tid och otid.
Samma mantran som om det vore en hjärntvättad sektmedlem.

Aki dog - det var universums karma - och Möller är en bullbakande mormor.

Om sin halvbror (som var ärlig och erkände att han ljög och gav sin mor falskt alibi) kör hon samma version som sin mor och att han inte skulle ha vittnat.
Hon himlar med ögonen om att MR hade flera versioner men där leder allt Möller med bred marginal.

Efter åratal av skrivande på resningsansökan och tjat om Möllers coca-colaburk är det plötsligt Jafar som pekas ut. Han sitter i fängelse så då kan Julia komma med den ultimata sanningen.

Julia erbjuder sig två ggr att komma tillbaka under intervjun efter ansökan är inlämnad, då kan hon prata mer fritt.
Vore intressant om Jafar kom till studion likaväl och sa sin version. Oavsett skitstövel.

Hånflinar och ser sin mors manipulativa personlighet som positiv; att det är därför hon dragit in miljoner.
Hon saknar den sammanslutna familjen och slutligen när hon ska säga ett enda avslutande ord så säger hon "lojalitet" .
Fullt begripligt om man lever a la Cosa Nostra och håller varann bakom ryggen...
Ja det är fullkomligt skrämmande att se! Iskall och genom sjuk människa, fruktansvärt. Jag blev smått chockad faktiskt. Tänkte att de kanske hade fått lite distans nu och såg på saken annorlunda. Hon vet ju sanningen men väljer att ljuga. Hon är inte manipulerad eller övertalad. Hon har valt sida. Hon och David. Det är ingen slump att de två är de enda Johanna har i sitt liv. Vad vinner dem på att stå kvar vid Johannas sida, som precis alla andra lämnat?! Jo de har en hemlighet tillsammans såklart. Aki! Möjligt Julia och Jaffar även kände till mord planerna mot morföräldrarna också. Jävligt troligt faktiskt! Nu när jag ser personlighetsdragen hos Julia, kan jag nästan tänka mig att hon och Johanna var ett Team, vad gällde ALLT. Tom mormor har räknat ut och konfronterat dem om lögnerna!
Önskar så innerligt att Jaffar kunde komma fram med sanningen! Vad stoppar honom? Hans inblandning givetvis, men han hade nog kunnat snacka till sig ett lägre straff och komma ut sen och tjäna pengar på historien! Johanna behöver han inte vara rädd för, hon kommer aldrig komma ut.
Citera
2022-12-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
”Min mamma är min bästa vän”. Ok, då vet jag. Varför får ens denna kvinna medieutrymme att glorifiera en mördare?
Det kan man fråga sig. INGEN har bett om den intervjun! Det är uppmaningar från Johanna som inte haft uppmärksamhet på länge. Och nu har de hittat på en ny version och hoppas på att någon ska nappa, och börja undersöka det!
Glöm det!
Citera
2022-12-02, 00:24
Medlem
Aki blev mördad. Fakta. Om inte Johanna gjorde det själv så var hon anstiftare. I en annan typ av rättsstat skulle man med hjälp av vattentortyr få ur henne sanningen. Jag vill inte att hon kommer ut. Någonsin igen.
Citera
2022-12-02, 00:29
Medlem
Hon e så fucking jävla korkad att hon sitter o ljuger om hennes och Jaffars alibi! Hade de berättat "deras sanning" vid den aktuella tidpunkten, hade ju Jaffar blivit häktad direkt, och då ingenting att va rädd för!

"Varken Johanna eller Julia vill att Johanna ska bli frikänd, det räcker med tidsbestämt"

Hon är dessutom extremt okänslig och arrogant, pratar illa om de döda, och sin mormor som överlevde. Som hon hade en bra relation hela tiden fram till innan mordet! Noll spärrar!
Dum förklarar Viktor vid ett flertal tillfällen i intervjun gör hon också!
Citera
2022-12-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Aki blev mördad. Fakta. Om inte Johanna gjorde det själv så var hon anstiftare. I en annan typ av rättsstat skulle man med hjälp av vattentortyr få ur henne sanningen. Jag vill inte att hon kommer ut. Någonsin igen.
Såklart det är fakta. Och hela jävla högen känner till det, men ingen tvekar ens på att bryta pakten! Dem kan hålla käften om så för alltid, de kommer ändå inte få Johanna! Så man kommer verkligen kunna säga att Johanna offra livet för sina barn, hon tog på sig allt och lite till. Och får inte ens tidsbestämt. Den måste ändå svida lite i henne. Att hon sitter för "alla"

Ja vi har nog inte hört det sista om denna historia än!
Citera
2022-12-02, 01:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja det är fullkomligt skrämmande att se! Iskall och genom sjuk människa, fruktansvärt. Jag blev smått chockad faktiskt. Tänkte att de kanske hade fått lite distans nu och såg på saken annorlunda. Hon vet ju sanningen men väljer att ljuga. Hon är inte manipulerad eller övertalad. Hon har valt sida. Hon och David. Det är ingen slump att de två är de enda Johanna har i sitt liv. Vad vinner dem på att stå kvar vid Johannas sida, som precis alla andra lämnat?! Jo de har en hemlighet tillsammans såklart. Aki! Möjligt Julia och Jaffar även kände till mord planerna mot morföräldrarna också. Jävligt troligt faktiskt! Nu när jag ser personlighetsdragen hos Julia, kan jag nästan tänka mig att hon och Johanna var ett Team, vad gällde ALLT. Tom mormor har räknat ut och konfronterat dem om lögnerna!
Önskar så innerligt att Jaffar kunde komma fram med sanningen! Vad stoppar honom? Hans inblandning givetvis, men han hade nog kunnat snacka till sig ett lägre straff och komma ut sen och tjäna pengar på historien! Johanna behöver han inte vara rädd för, hon kommer aldrig komma ut.
Det är en enda sörja av lögner, helt insnärjda i varann så man vet inte var den ena slutar och den andra tar vid. Alla berörda parter är delaktiga.

Det var rent obehagligt att se hur hon tagit upp stafettpinnen, hon uppvisar ett sekteriskt beteende.
Ord jag letar efter är nog snarare patologisk symbios och att hon rent av har absorberats av JM. De är Ett.

Jag trodde nog att hon fått en viss distans allt eftersom tiden gått och med mindre kontakt.

Att hon sitter fast i JMs klor råder ingen tvekan. Formad av sin mor att bli likadan.
Hon är hennes puppet-on-string.
Hela Julias personlighet vittnar i sig om hur extremt manipulativ JM de facto är.
Att hon behöver sitta inom lås och bom med restriktioner.

Hennes resonemang påminde mig om Peter Madsens överklagan då han dömdes till livstid.
Dvs att de verkar inte angripa skuldfrågan utan snarare fokusera på påföljd (vill ha tidsbegränsat)?
Senast redigerad av develi 2022-12-02 kl. 01:08.
Citera
2022-12-02, 01:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
”Min mamma är min bästa vän”. Ok, då vet jag. Varför får ens denna kvinna medieutrymme att glorifiera en mördare?
Hon går sin mors ärende. Dock tyckte jag att den där programledaren förhöll sig saklig och neutral till skillnad från de andra snyftversionerna via de där två patetiska reportrarna dess innan och sen Netflix.
Citera
2022-12-02, 12:39
Medlem
LuiLuis avatar
Det finns baea en sak att säga efter den intervjun och det är; vilken fucked up familj, så jädra störd så om hälften hade suttit inlåst på hispan så hade det knappt vart nog.
Julia, JM dotter, ser ut som om hon vore minst 50 år gammal, hon är härjad, tärd och har levt ett ohälsosamt liv bland diverse blattar och knark, hon vill bevisa sin mor, den goda kvinnan Johanna, att hon sitter på fel straff därför att det var ju givetvis hennes egen man, pappan Jaffar (far till deras son) som är den skyldige! Jo, tjena…”han hade tänkt döda mig å flytta min son till Afghanistan eller nåt”, säger Julia som försvar över varför hon inte öppnat käften tidigare om detta. Jo, tjena, ujjj vad rädd du måste ha vart Julia! Varför polisanmälde du inte honom? Varför särade du på låren för en sådan våldsam man? Varför skaffade du barn med honom? Varför flyttade du inte till någon kvinnojour? Varför bytte du inte namn och drog iväg? Varför angav du honom inte direkt, då hade han ju blivit häktad direkt?
Nåt så oerhört korkat, ör det detta pundarsvammel som Johannas resning bygger på?
Julia, ingen kommer att tro på dig och din mor kommer inte att komma ut förrän hon möjligen är pensionär.
Julia tror på karma, det gör jag oxå, så Johanna är dömd utefter karma, hon fick det universum tyckte hon förtjänade, hon fick LIVSTID, LIVSTID, LIVSTID!!!
Julia, för dig och sonens skull; byt bana, spring inte din mors sjuka ärende, ta hand om din son på ett sunt sätt, skydda honom mot fara och lev ert lev med VÄRDIGHET.
Citera
2022-12-02, 17:05
Avslutad
har någon bild på jafar?
Citera
2022-12-12, 05:31
Medlem
-GGs avatar
Möller får ju mycket beundrarpost från män.

Så inte enbart kvinnor som håller på med sådant, men där är ju utbudet avsevärt större med tanke på att män står för så mycket mer brottslighet. Jämnare fördelat än vad man först får intrycket av.

Jag vet också att knäppgöken Joanna Dennehy får stora mängder brev från män. Likväl som jag läste om en annan kvinna, i Sverige, livstidsdömd för mord, som mottagit flera frierier.

Han som stack tillbaka till Afghanistan är med all säkerhet inblandad. Om inte annat kunde han som "flykting" åka tillbaka till dödslandet jävligt passande.

Jag undrar hur Möller-ödet hade gestaltat sig om inte Sverige haft så vansinnig invandringspolitik och öst skattemiljoner över privatpersoner för att de skulle öppna hem för främlingar (främlingar som kunde påstå vad som helst och ändå bli insläppta). Det rann in i varandra och förloppet på ett sätt som har så många "lyckosamma" faktorer. Vilket jag har skrivit om tidigare i tråden. Johanna Möller blev den perfekta avtryckaren.
Senast redigerad av -GG 2022-12-12 kl. 06:09.
Citera
2022-12-17, 14:08
Medlem
bellesbluess avatar
Min teori om varför Julia skyddar sin mamma på det totalt patetiska sättet i dialogiskt som exakt ingen köper är för att Johanna vill få resning och bli friad.

Då är johanna åter igen bröstarvinge till mormor som överlevde.

Det gynnar ju Julia som då får en del av kakan.
Det är så naivt av henne att tro att det ens finns en chans att Johanna skulle bli friad.

Att hon kastar Jafar under bussen nu är förmodligen för att dom gjort slut och hon är bitter.

Hon är dessutom uppenbart påverkad av droger.
Undrar dock vilka.
Har vi några drogexperter här som kan ge sin analys?
Citera
2022-12-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Min teori om varför Julia skyddar sin mamma på det totalt patetiska sättet i dialogiskt som exakt ingen köper är för att Johanna vill få resning och bli friad.

Då är johanna åter igen bröstarvinge till mormor som överlevde.

Det gynnar ju Julia som då får en del av kakan.
Det är så naivt av henne att tro att det ens finns en chans att Johanna skulle bli friad.

Att hon kastar Jafar under bussen nu är förmodligen för att dom gjort slut och hon är bitter.

Hon är dessutom uppenbart påverkad av droger.
Undrar dock vilka.
Har vi några drogexperter här som kan ge sin analys?

Tramadol eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in