2022-12-01, 16:52
Medlem
Har sånt - grovt handvävt linne från tidigt 1900 - just som fan
Citera
2022-12-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Testa några hotell, och där du sover bäst så frågar du vad de har för sängkläder.

Alla hotell har för varma sängkläder, täcke och kudde.

Ligger på hotell 4-5dgr/vecka och får använda egen kudde eftersom att de aldrig har kalla kuddar.
Citera
2022-12-01, 16:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Ligger på hotell 4-5dgr/vecka och får använda egen kudde eftersom att de aldrig har kalla kuddar.
Har du med dig egen kudde 4-5 dagar per vecka?

Har du testat att stoppa kudden i minibaren?
Citera
2022-12-01, 16:57
Avslutad
Citat:

Det finns en sorts kyldyna för hundar som man kan lägga som lapptäcke underst i bädden, det kyls ner mer och mer ju varmare det blir. Testa det!
Citera
2022-12-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har sånt - grovt handvävt linne från tidigt 1900 - just som fan

Skulle verkligen vilja ha tag på nåt liknande (det låter bra!), kan det finnas nån i Sverige som gör eller har sånt?
Citera
2022-12-01, 17:01
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Skulle verkligen vilja ha tag på nåt liknande (det låter bra!), kan det finnas nån i Sverige som gör eller har sånt?
Ju finare tråd, desto svalare, och självklart finns det sängkläder i lin. Och även i siden: https://www.sidenselma.se/sov-i-siden/satin-paslakanset-marin
Citera
2022-12-01, 17:02
Medlem
Citat:
Har du med dig egen kudde 4-5 dagar per vecka?

Har du testat att stoppa kudden i minibaren?

Japp.
Kudden och det svalaste påslakanet jag äger är alltid packat, jag klarar inte varma kuddar, utan den gången jag glömmer kudden så sover jag oftast med en vanlig handduk som kudde, ibland så blöter jag den oxå vilket är jävligt skönt att somna på.

Det är sällsynt med minibar numera, men vintertid så har jag fönstret öppet för att kyla ner sängen.
Citera
2022-12-01, 17:02
Avslutad
Citat:
Bäckebölja låter intressant, har du provat själv?
Ja, det eller linnesängkläder är det som funkar bäst vid värme här.
Citera
2022-12-01, 17:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Japp.
Kudden och det svalaste påslakanet jag äger är alltid packat, jag klarar inte varma kuddar, utan den gången jag glömmer kudden så sover jag oftast med en vanlig handduk som kudde, ibland så blöter jag den oxå vilket är jävligt skönt att somna på.

Det är sällsynt med minibar numera, men vintertid så har jag fönstret öppet för att kyla ner sängen.
Så du byter bort hotellets påslakan mot ditt egna?

Jag skulle absolut prova påslakan eller varför inte riktiga lakan, i riktigt bra siden. Kanske fem tusen för ett set, men du verkar inte vara fattig.
Citera
2022-12-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ju finare tråd, desto svalare, och självklart finns det sängkläder i lin. Och även i siden: https://www.sidenselma.se/sov-i-siden/satin-paslakanset-marin

Mitt problem är ju att de framhäver så konstiga egenskaper.
Lenast och blankast är ju inget som jag är ute efter.
Ska jag betala det priset så vill jag ju att det ska stå, svalast på marknaden! (eller not sånt).
Citera
2022-12-01, 17:11
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Mitt problem är ju att de framhäver så konstiga egenskaper.
Lenast och blankast är ju inget som jag är ute efter.
Ska jag betala det priset så vill jag ju att det ska stå, svalast på marknaden! (eller not sånt).
Fast lenast upplevs också som svalast. Tunnare tråd upplevs som svalare.
Citera
2022-12-01, 17:14
Medlem
Citat:
Så du byter bort hotellets påslakan mot ditt egna?

Jag skulle absolut prova påslakan eller varför inte riktiga lakan, i riktigt bra siden. Kanske fem tusen för ett set, men du verkar inte vara fattig.

Sover på hotellets lakan, somnar med min egen kudde och mitt eget påslakan (utan täcke), och när jag börjar frysa efter ett tag så drar jag på mig hotellets vanliga täcke oxå men då vet jag att jag kommer vakna pga värmen.

Ibland så sover jag med en tunn underställströja och har då täcke från midjan och ner och inget täcke/påslakan på överkroppen. Det är oftast det skönaste sättet att sova för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in