2022-12-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad vill jag göra?
Berätta var du läst det?
Utesluta de ur samhällsgemenskapen istället för att låta myndigheter ta ansvar i form av antingen straff eller vård.

Men men, skit samma. Du verkar förespråka dumpens arbete, men du gör det på ett rekordeligt sätt. Det har jag väldig respekt för.
Citera
2022-12-01, 13:46
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Lika skarpögd som en daggmask!

Bilen var om jag förstod saken rätt på kredit, obesiktigad och hade gått över 40.000 mil enligt påstående här i tråden.

Varken möbler eller bil renderar några 40.000kr. Soc fungerar inte så som ni tror. Det fanns förmodligen ganska få möjligheter för dem att lösa sina problem.

Sen säger jag inte att det var rätt att försöka sälja ungens oskuld till en förmodad pedofil. Men desperata människor föder desperata handlingar.

Ska jag gissa så tror jag att hon försökte sälja sin egen kropp, så de träffades. Hon är kanske inte den typen som renderar mest pengar inom prostutionssvägen, där är ni lika. Då kom Dumpen med ett förslag som skulle ge mycket pengar på ett bräde. Desperat som hon var så nappade hon.
Jag vet att soc försörjningsstöd inte alltid fungerar och att folk faller mellan stolarna. Men det går alltid att, via socialjouren, lämna barnet till ett jourhem. Kvällar, nätter och helger går de att nå genom att ringa 112. Det finns inga som helst ursäkter att sälja ut sina barn till sexuella övergrepp.

Det går inte att leva med att ha gjort något så fruktansvärt som att ha sålt sitt barn. Men du saknar empati till att kunna förstå det.
Citera
2022-12-01, 13:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Utesluta de ur samhällsgemenskapen istället för att låta myndigheter ta ansvar i form av antingen straff eller vård.

Men men, skit samma. Du verkar förespråka dumpens arbete, men du gör det på ett rekordeligt sätt. Det har jag väldig respekt för.
Det är fullt lagligt för alla och envar att frysa ut någon ur samhällsgemenskapen.
Det stora problemet med Dumpens arbete är att det inte är tillåtet för polisen att arbeta så.
Det skulle vara mycket bättre om fiskandet kunde ske genom kontrollerade enheter och med organiserade tillslag från polis.
Eller ett organiserat samarbete mellan polis och fiskarorganisationer.
Citera
2022-12-01, 14:10
Medlem
Citat:
Jag väljer att inte lägga tid på människor som tror att alla som är mot dumpens metod att hänga ut och förnedra är pedofiler.
Arbetet mot pedofili är toppen. Delen med uthängningar är samhällsvidrig.

Det vore ju intressant att höra vad DU själv har gjort för att bidra till att hjälpa dom stackars barn som blir utsatta av dessa äckliga och sjuka idioter. Vad har du gjort som är bättre än vad Dumpen gjort?

Dom har öppnat stödlinje för utsatta, dom har föreläst, dom har suttit i div media för att folk ska få upp ögonen för vad som faktiskt en del barn råkar ut för. Dom försöker påverka politiker så att nya hårdare straff kan komma för den som utsätter barn. Dom försöker upplysa föräldrar om vad som pågår och vad grooming är. Vad har du gjort för barnen som är bättre?
Citera
2022-12-01, 14:13
Medlem
Citat:
Det är fullt lagligt för alla och envar att frysa ut någon ur samhällsgemenskapen.
Det stora problemet med Dumpens arbete är att det inte är tillåtet för polisen att arbeta så.
Det skulle vara mycket bättre om fiskandet kunde ske genom kontrollerade enheter och med organiserade tillslag från polis.
Eller ett organiserat samarbete mellan polis och fiskarorganisationer.
Jag är helt enig i att det bör ske under kontrollerade former, med tillhörande kompetenskrav och översyn.
När det gäller att frysa ut, så ja... det moraliska dilemmat har varit uppe i tråden tidigare. När övergår det i renodlad mobbing, och ska vi lära ut till våra unga att det är helt ok att frysa ut människor efter eget tycke? Svårt dilemma.
Citera
2022-12-01, 14:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag är helt enig i att det bör ske under kontrollerade former, med tillhörande kompetenskrav och översyn.
När det gäller att frysa ut, så ja... det moraliska dilemmat har varit uppe i tråden tidigare. När övergår det i renodlad mobbing, och ska vi lära ut till våra unga att det är helt ok att frysa ut människor efter eget tycke? Svårt dilemma.
Vi ska lära barn att vända ryggen till och frysa ut vissa typer av människor.
Det handlar om att dom ska skydda sig själva och andra omkring sig.
Citera
2022-12-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahapp22
Det vore ju intressant att höra vad DU själv har gjort för att bidra till att hjälpa dom stackars barn som blir utsatta av dessa äckliga och sjuka idioter. Vad har du gjort som är bättre än vad Dumpen gjort?

Dom har öppnat stödlinje för utsatta, dom har föreläst, dom har suttit i div media för att folk ska få upp ögonen för vad som faktiskt en del barn råkar ut för. Dom försöker påverka politiker så att nya hårdare straff kan komma för den som utsätter barn. Dom försöker upplysa föräldrar om vad som pågår och vad grooming är. Vad har du gjort för barnen som är bättre?
Allt ovan är jättebra saker och jag har aldrig sagt något annat. Allt ovan kunde/kan också genomföras utan offentlig förnedring, total brist på respekt för integritet, och utan att utsätta helt oskyldiga anhöriga för direkt och reell fara.
Vad JAG gör är helt irrelevant i frågan. Vem jag donerar pengar, tid osv till är min ensak.
Citera
2022-12-01, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahapp22
Ok du är en av dom som försöker tuta i folk att du inte är pedo, samtidigt som du ägnar stor tid till att kasta skit på Dumpen för att dom hänger ut pedofiler.
Gäddorna har aktivt sökt efter barn att våldta, dom har aktivt kommit till en plats för att möta upp dom barnen som dom tänker våldta. Men du lägger din tid på att förvara att dumpen hänger ut dom istället för att lägga tiden på hur i helvete är dessa människor funtade som ger sig på barn?

Vilka regler pratar ju om som "vi" inte följer?
Men pedofilerna som aktivt suttit och letat upp offer och kommit till en plats för att utföra våldtäkten, dom personerna ska "få delta i samhället"?

Det finns ju vittnesmål om, hurusom Dumpens "fiskare" har återupprättat kontakt med presumtiva "Gäddor" som dragit sig tillbaka vid uppgiften om de fiktiva offrens ålder, och kraftfullt övertalat dem om ett möte...
Citera
2022-12-01, 14:25
Medlem
Citat:
Vi ska lära barn att vända ryggen till och frysa ut vissa typer av människor.
Det handlar om att dom ska skydda sig själva och andra omkring sig.
Och vem bestämmer vilka som ska frysas ut? Vilka kriterier ska gälla?
Ska två individer med Sara och Patriks CV fortsätta ta det beslutet utan minsta uns av kritisk insyn.
Citera
2022-12-01, 14:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Och vem bestämmer vilka som ska frysas ut? Vilka kriterier ska gälla?
Ska två individer med Sara och Patriks CV fortsätta ta det beslutet utan minsta uns av kritisk insyn.
Som lagarna ser ut så är det två stycken som Sara och Patrik som kan göra det.
Polisen får inte.
Om du vill att poliser ska sköta det så får du jobba för en lagändring.
Citera
2022-12-01, 14:39
Medlem
Citat:
Allt ovan är jättebra saker och jag har aldrig sagt något annat. Allt ovan kunde/kan också genomföras utan offentlig förnedring, total brist på respekt för integritet, och utan att utsätta helt oskyldiga anhöriga för direkt och reell fara.
Vad JAG gör är helt irrelevant i frågan. Vem jag donerar pengar, tid osv till är min ensak.

Jättebra om du tycker att det är bra, men så länge du inte kommer på bättre sätt så kanske man inte ska klaga hela dagarna på att dom går in med hjärta för barnen.

Sen är det inte Dumpens fel om dom anhöriga blir lidande för gäddornas jakt. Om dom inte hade jagat barn att våldta, hade dom inte uppmärksammas. Det är en risk som får ligga på gäddorna själva. Det är deras handlande som sätter sina egna familjemedlemmar i klistret. På samma sätt som om en förälder åker dit för bankrån eller vad det nu kan vara, så är det en risk som föräldern/gäddan tar.
Sen är det bedrövligt att folk inte kan skilja på vad en pappa gjort och låta resten av familjen vara i fred.
Citera
2022-12-01, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Hörde att på Polisens julbord så är det tjejerna som sätter på killarna inne på muggen!

Det gäller inte enbart poliserna. Sommarjobbade en gång på en skofabrik (då vi fortfarande hade sådana) som huvudsakligen var befolkad av "damer". Fick i 15-årsåldern lära mig ett och annat på muggen, som jag fortfarande är tacksam för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in